25.11.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Günlük 2.1 milyon tekil kullanıcı
Twitter üzerinde 950 bin takipçi
Facebook’ta 560 bin hayran
iPad uygulamasını yükleyen 200 bin kişi
Cepten günlük 50 bin ziyaretçi
İnternetin etkisiyle medya sektörünün hızlı dönüşüm trendine girdiği bir dönemde, Milliyet markasının yükselişi Avrupa’da dikkatleri üzerine topluyor. Dünyada internet ölçümlerini yapan uluslararası istatistik firması ComScore grubunun açıkladığı son verilere göre Avrupa nüfusunun yarısından fazlası haberleri internet üzerinden takip ediyor.
Milliyet.com.tr sitesi de Kıta Avrupa’sının en büyük haber portalı ünvanına erişerek büyük bir başarıya imza attı. Buna göre, Avrupa’da internet kullanan 403 milyon kişiden 204 bini yani her iki internet kullanıcısından biri haber sitelerini ziyaret etti. Bu da her ülkede yayınlanan günlük gazetelerin sadece kendi ülkelerinde değil internet sayesinde uluslararası pazarda da yarışması sonucunu getirdi.
Avrupa değerlendirmesinde ilk iki sırayı İngiliz Daily Mail ile The Guardian’ın internet siteleri alırken, üçüncü sırada Milliyet.com.tr yer alıyor. Avrupa’nın en çok ziyaret edilen üçüncü sitesi Milliyet.com.tr, gösterdiği performans sonucu elde ettiği rakamların ardından Kıta Avrupa’sının en büyük internet sitesi olma başarısını sürdürdü.
Haber sitesi dalında Türkiye’den hürriyet.com.tr, listede beşinci sırada yer aldı ve ilk beşteki ikinci Türk internet sitesi oldu. Bu rakamlar Milliyet.com.tr sitesinin 49 ülkede aynı anda yapılan ölçümlerde bini aşkın rakibi arasından sıyrılıp ulaştığı düzeyi gösteriyor.
ComScore’un ekim ayı verilerine göre, Milliyet.com.tr hafta içinde ortalama günde 2 milyon 114 bin tekil kişi tarafından ziyaret ediliyor. Ayın en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşıldığı günde ise 2 milyon 445 bin kişi Milliyet.com.tr’yi ziyaret etti.
Her yerde ‘Milliyet’