EkonomiBNP Paribas Cardif 20 yıl TEB ile çalışacak

BNP Paribas Cardif 20 yıl TEB ile çalışacak

19.07.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fortis Emeklilik, BNP Paribas Cardif Emeklilik çatısı altına girdi. Bankacılıkta TEB’in ortağı olan BNP Paribas Cardif, sigortacılıkta TEB ile birlikte çalışacak

BNP Paribas Cardif 20 yıl TEB ile çalışacak

Türkiye’de 1997 yılından bu yana faaliyet gösteren, 2010 yılında BNP Paribas Cardif bünyesine katılan Fortis Emeklilik ve Hayat, BNP Paribas Cardif Türkiye çatısı altında “BNP Paribas Cardif Emeklilik” markasıyla müşterilerine hizmet verecek.
BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdürü Cemal Kişmir, düzenlenen basıntısında BNP Paribas Cardif Emeklilik’in 2011 Temmuz itibariyle katılımcı fon tutarının 420 milyon lira olduğunu, 82 bin katılımcı ile yüzde 3,2 pazar payı bulunduğunu söyledi.

İki katı büyüyecek
Emeklilik tarafında şu anda 82 bin olan müşteri sayısının 2013 yılında 152 bine ulaşmasını öngördüklerini belirten Kişmir, 2010 sonunda 393 milyon lira olan katılımcıların fon büyüklüğünün ise 2013 yılında 833 milyon lira olmasını hedeflediklerini söyledi.
BNP Paribas Cardif Türkiye’nin bireysel koruma ürünlerinde 2010’da yaklaşık 2,5 milyar liralık büyüklüğe ulaştığını belirten Kişmir, bunun 2013’te iki katlık artışla 5 milyar liralık bir büyüklüğe gelmesini beklediklerini vurguladı.

Dağıtım anlaşması yaptı
Soruları da yanıtlayan Kişmir, Türk Ekonomi Bankası (TEB) ile 20 yıllık bir dağıtım anlaşması yaptıklarını, bunun dağıtım alanında stratejik bir işbirliği anlamına geldiğini, bu kapsamda TEB’in bütün dağıtım kanallarında gerek hayat, gerek emeklilik gerekse bugün ve ilerde sunacakları tasarruf veya birikim alanındaki sigorta ürünlerini pazarlayacaklarını ifade etti.
Cemal Kişmir, pazardaki hedeflerinin sorulması üzerine, “Önümüzdeki 3 sene içinde her iki alanda pazar payımızı yüzde 5 olarak hedefledik” dedi. Pazarda büyümeyle alakalı bir problem görmediklerine dikkati çeken Kişmir, “Büyümenin arkasındaki karlılığa bakmak gerekir. Fiyatlama konusu önemli. Büyürken fiyatlamanın ne kadar rasyonel olduğuna dikkat etmek gerekiyor. Maliyet önemli. Bizlerin satış yaparken, sigorta satmak değil bir risk aldığımızı çok daha iyi ortaya koymamız gerekiyor” şeklinde konuştu.


‘İstersek Çolakoğlu bize yardım eder’

BNP Paribas Cardif İş Ortaklıkları Kanalı Başkanı Jean-Bertrand Laroche da yüzde 100 BNP Paribas’a ait BNP Paribas Cardif’in 2010 yılında 814 milyon avro vergi öncesi net gelir elde ettiğini ve kriz öncesi duruma geldiklerini söyledi.
Türkiye pazarına 2007 yılında girdiklerini hatırlatan Laroche, “Türkiye’yi çok ümit vaat eden bir pazar olarak görüyoruz. Yükseliş trendini sürdürecek olan Türk pazarı konusunda son derece iyimseriz” dedi.
Laroche, Çolakoğlu Grubu ile sigortacılıkta birlikte çalışmamalarına ilişkin soruyu, “Türkiye’de işimizi geliştirmek için Çolakoğlu’nun yardımına ihtiyacımız olursa mutlaka bize yardımcı olacaklardır. Buna hiç şüphem yok. Biz genelde yüzde 100 sahip olduğumuz bir yapıyla hareket ediyoruz. Dünya çapında bizim şirketlerimiz çok farklı oyunculara hizmet veriyor. Bu oyuncular da birbiriyle rekabet ediyor” şeklinde yanıtladı.
Laroche, “5-10 yıl önce pazarda geleneksel sigorta işleyişi vardı. Banka sigortacılığı ilerde değişecek. Dağıtım açısından banka sigortacılığının geçmişe kıyasla çok önemli rol oynayacağını düşünüyoruz. Sigortacılığı büyütmemiz gerekecek” dedi.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler