22.03.2011 - 02:52 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Boyner, “www.morhipo.com” web sitesiyle e-ticaret dünyasına adım attı. Tekstilden ayakkabıya, çantadan aksesuara yüzlerce markayı, “dünya modasına yön veren” tasarımları, ‘çarpıcı’ ürün seçeneklerini, kadın, erkek, çocuk, ev&yaşam ve designers kategorileri altında ‘cazip’ fiyatlar ile tüketicilerin beğenisine sunacak olan morhipo.com, sadece geçmiş sezonun ürünlerini değil, yeni sezon ürünlerini de indirimli satacak.
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, sitenin tanıtım toplantısında, dünyada e-ticaretin çığ gibi büyürken, medya ürünleri, hazır giyim ve tüketici elektroniği olmak üzere 3 kategorinin öne çıktığını, Türkiye’de hazır giyim, yani ayakkabı, aksesuar ve ev tekstili bölümünün en büyük olduğunu söyledi.
Bu alandaki deneyimlerini ve tüketici bilgilerini e-ticaret alanına taşımaya karar verdiklerini belirten Boyner, şöyle devam etti: “Bugüne kadar çok ezber bozduk. Bu dünyaya girerken de herhangi bir oyuncu olarak giremezdik. Bütün internet alışveriş sitelerini taradık, birbirlerini tekrarlayan alışkanlıkları, ezberleri inceledik, didik didik ettik ve çok farklı bir dünya yaratmaya karar verdik. Morhipo aslında bu dünyanın adı...”
‘Çift sarılı yumurta’
Sadece kendi markaları değil, piyasadaki yeni markalar ve rakiplerinin markalarının da Morhipo’da bulunacağını bildiren Boyner, “Aslında Morhipo çift sarılı bir yumurta... İçinde hem sezon ürünlerinin indirimle alınacağı bir bölüm var hem sezon sonu ürünlerinin dehşet indirimlerle alınacağı bir bölüm var” diye konuştu. Boyner, internet kullanıcı sayısının 30 milyona ulaşmasının ve online alışverişe gösterilen ilgideki artışın bu alana giriş yapma kararlarında etkili olduğunu söyledi. Boyner, “Biz tekerleği yeniden icat etmedik. 1971’den beri yaptığımız herşeyin toplamını çözüm ortaklarımızla beraber internete taşıdık. Bir yıldır bu işe hazırlanıyoruz. Bize en iyi malzemelerle en iyi böreği yapmak düştü” dedi.
Günde 10 bin ürün hedefi
Morhipo.com Genel Müdürü Kaan Dönmez de Türkiye’nin, genç ve büyük nüfusuyla e-ticarette büyük bir potansiyele sahip olduğunu vurguladı. Online alışverişe ilginin arttığına işaret eden Dönmez, “Hedefimiz altı ay içinde günde 10 bin adet ürünü müşterimize ulaştırmak” dedi.
Neden Morhipo?
morhipo.com için milyonlarca liralık yatırım yaptıklarını kaydeden Cem Boyner, grubun markalarının da bu işe omuz verdiğini, kalp ve beyin birliği olduğunu söyledi.
Bir gazetecinin “Neden Morhipo?” sorusu üzerine, Boyner, “Gerçek cevabı; başka isim bulamadık. İnternet alanında herşey alınmış. 1.5 ay çalıştık. Sonunda Morhipo’da bir boşluk bulduk. Çok da hoşumuza gitti. Buradan çok kuvvetli bir marka yaratacağız” dedi.
Boyner, grup olarak ne kadarlık bir online satış hedeflediklerine ilişkin soruyu da, “2011 için cirosunun yüzde 5’ten biraz fazlasını hedefleyen markalarımız var. Morhipo ile birlikte 2012’de bu rakamların yüzde 10’ların üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz” diye yanıtladı.
Bu sabah için 80 bin ürünlerinin hazır olduğunu belirten Boyner, “Önümüzdeki 1-2 ay bütün enerjimizi Morhipo işimize vereceğiz. Grup markalarının bir kısmı diğer internet alışveriş sitelerinde var. Önümüzdeki birkaç ay geçtikten sonra tekrar bütün grup markaları, rakip olan olan bütün internet sitelerinde iş yapabilecek” dedi.