25.02.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Boyner Büyük Mağazacılık, YKM’nin yüzde 63 oranındaki çoğunluk hissesini 190 milyon TL’ye satın aldı. Cem Boyner yeni ortaklığı, ‘Cennetteki evlilik gibi’ diyerek tanımladı. Boyner, “Bu 12 yıllık projemdi. Başından beri doğruydu. Cennetteki evlilik gibi mükemmel bir resim ortaya çıkardı. Biz bu operasyonu, ilk adımı satınalma olan gerçek bir birleşme olarak görüyoruz” dedi.
Farklı lokasyonlarda, farklı müşterilere hitap eden iki büyük markanın birlikte büyümesini sağlayacak olan satış anlaşmasının dün sabah imzalandığını belirten Boyner, satış işleminin, Rekabet Kurumu’nun onayından sonra tamamlanacağını ifade etti. Boyner şöyle devam etti:
“Bu anlaşmada çok büyük gayretleri olan YKM’nin hissedarları Lale Güven Tuğlu hanımefendiye, Nuşin Oral ve Emir Kunt kardeşlerime, Fethi Ağralı ağabeyime, Tuğrul Ağralı ve Turgay Ağralı kardeşlerime en derin şükranlarımı sunuyorum. Böylesine değerli, tarihi markayla yollarımızı birleştirebilmekten büyük bir mutluluk duyuyoruz.”
Boyner, YKM’nin yüzde 37’lik hissesinin ise Tan ailesinde kaldığını belirterek şöyle konuştu:
“YKM ve Boyner Büyük Mağazacılık olarak ayrı ayrı güçlü olduğumuz alanlar var. YKM markasını koruyacağız. Sadece mağaza sayımız artacak ve YKM’nin 40 ilde ve çeşitli beldelerdeki mağazaları ile 20 yeni ile ve daha fazla müşteriye ulaşacağız. YKM hissedarlarının da bu yaklaşımımızı görerek, gelecekte karşılaşılacak fırsatları değerlendirerek, gönül rahatlığı içinde, (hisselerini herhangi bir fona devretmek yerine) bir aileden bir başka aileye devretmek istediklerini biliyorum. Hem YKM ortaklarının hem de başarılı profesyonellerinin bilgi ve deneyimlerinden yararlanmayı çok istiyoruz.”
ABD’li Citigroup, 2007 yılında Boyner Büyük Mağazacılık’a yüzde 30 oranında ortak olmuştu.
Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Aslı Karadeniz de, “Bu anlaşma ile konsolide net satışlarımızın ve net satış alanımızın yüzde 70 oranında büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.
YKM ismi devam edecek
Satın alma sonrası her iki marka da kendi ismini koruyacak. Boyner Büyük Mağazacılık, satın alma işlemiyle mağaza sayısını ikiye katlarken, 20 ile daha ulaşarak toplam 47 ilde hizmet verecek.
YKM’nin 65, Boyner Büyük Mağazacılık’ın 68 mağazası var. Boyner, 2011’de 132 bin metrekare net satış alanı ve 660 milyon TL ciroya ulaştı. YKM ise 116 bin metrekare net satış alanı ve 455 milyon TL ciroya sahip. İki markanın 2011 konsolide cirosu 1 milyar TL’yi aşıyor.
YKM’nin tarihçesi 62 yıl önce kuruldu
YKM, 1950 yılında kuruldu. Sultanhamam’da Nuri Güven tarafından açılan ilk mağazası ile Türkiye’de çok katlı mağazacılığın temelini atan YKM, bugün Türkiye’nin 40 ilinde toplam 65 mağazaya sahip.
Bu yıl kuruluşunun 62’nci yılını kutlayan YKM mağazalarının bugün 2 bine yakın personeli, 1000’in üzerinde aktif tedarikçisi bulunuyor. Toplam 116 bin metrekare alana ulaşan YKM’nin yaklaşık 40 milyon ziyaretçisi bulunuyor.