16.06.2008 - 12:07 | Son Güncellenme:
İngiltere’nin üst gelir grubuna yönelik moda markası Burberry’nin, örme grubundaki siparişlerinin yüzde 66’sını Yeşim Tekstil’e verdiği bildirildi. Burberry için günlük ve spor kıyafet üretiminin birinci yılını dolduran
Yeşim Tekstil’de, "Burberry Günü" adlı etkinlik düzenlendi. Burberry Satınalma Direktörü May Chong, burada yaptığı konuşmada, Burberry’nin dünyada en çok bilinen 100 markadan biri olduğunu belirterek, üretimlerinin bir kısmını, yaklaşık 1,5 yıldır İtalya’dan Türkiye’ye kaydırdıklarını söyledi.
Chong, Yeşim Tekstil’i tercih etmelerinde en büyük etkenin, entegre bir tesis olmasının yanı sıra üretim ve hizmet kalitesi, hızı, sosyal uygunluk ve esneklik konusundaki başarısının önemli rol oynadığını ifade ederek, şunları kaydetti: "Yeşim Tekstil ile ’Lifestyle’ adı verilen günlük ve spor kıyafetler grubunda çalışıyoruz. Yeşim, erkek kategorisindeki örme grubunda, dünyada çalıştıkları 4 firmadan biri. Örme grubundaki siparişlerin yüzde 66’sını Yeşim’e verdik. Yeşim ile yaklaşık bir yıldır çalışmamıza rağmen, firma gerek üretim ve hizmet kalitesi, hızı, yenilikçiliği, gerekse sağladığı sosyal uygunluk standartlarıyla kısa sürede büyük başarı sağladı. Yıllardır çalıştığımız birçok üretici firma, Burberry’den bu kadar büyük sipariş alamadı. Önümüzdeki günlerde üretim adedini artırmayı planlıyoruz." Yeşim Tekstil’in geçen yıl kalite konusunda birçok kez denetlendiğini ve her seferinde denetimden tam puan aldığını ifade eden Chong, Yeşim’in dünyadaki diğer Burberry tedarikçileri arasında da en iyilerden biri
olduğunu dile getirdi.
"BURBERRY İLE DAHA BÜYÜK PROJELERE İMZA ATACAĞIZ"
Yeşim Tekstil Sanayi ve Ticaret AŞ üst yöneticisi (CEO) Şenol Şankaya da, üst gelir grubuna yönelik dünyaca ünlü bir marka tarafından tercih edilmenin gurur verici olduğunu söyledi. Şankaya, Burberry ile bir yılda çok güzel çalışmalar yaptıklarını ve firmanın üretim partneri olarak tüm tedarikçileri arasında çok iyi bir konuma geldiklerini ifade ederek, "Önümüzdeki günlerde Burberry markasıyla çok daha büyük projelere imza atacağımıza inanıyorum. Burberry üst düzey yöneticilerini müşteri odaklılık anlayışı doğrultusunda çalışanlarla bir araya getirdik. Artık sadece üretim
yapmak değil, üretimini yaptığın markayı tanımak, hissetmek ve anlamak da büyük önem taşıyor" dedi.
Şenol Şankaya ayrıca, Türk hazır giyim sektörünün katma değeri yüksek ürünler üreterek, farklılaşarak vazgeçilmez hale gelmesi halinde, İtalya gibi kendisini farklı şekilde konumlandırabileceğini de sözlerine ekledi.