03.01.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
Perakende - Eylem Türk
Türkiye’nin uzun yıllardan beri Camper’ın en çok önem verdiği pazarlardan birisi olduğunu söyleyen Camper Türkiye Genel Müdürü Ulaş Divarcı, “23 adet mağazayla Avrupa’da en çok mağazası olan 3. ülkeyiz. Diğer iki ülke ise Camper’ın anavatanı olan İspanya ile Portekiz” dedi.
Camper’ın, 2004 yılında bir distribütör aracılığıyla girdiği Türkiye pazarına , 2010 yılında kendi operasyonuyla devam etmeye karar verdiğini hatırlatan Divarcı, “O zamandan bu yana ciddi bir yatırım yaparak sürekli büyüyen bir marka haline geldi. Türkiye pazarının genç nüfusu ve büyüme potansiyeli, markanın dikkatini bu yöne çekmiş durumda” diye konuştu.
50 odalı butik otel
Camper markasının Casa Camper adı otelleri de bulunduğunu kaydeden Divarcı, “Bunlar 50 odalı butik oteller. Barcelona ve Berlin’de var. Önümüzdeki 5 yıl içinde 5 büyük metropolde daha otel açmayı planlıyoruz. Bu şehirlerin arasında İstanbul da var” dedi.
Divarcı, şöyle devam etti: “Beyoğlu, Galata ve Karaköy bölgesinde alternatifler arıyoruz. Ancak Türkiye’de emlak piyasasındaki fiyatların çok yüksek olması nedeniyle daha dikkatli bir arayışımız var.”
Bir İspanyol markası olan Camper’ın 1877’den beri ayakkabı üretimi yapan Fluxa Ailesi tarafından 1975 yılında Mayorka’da kurulduğunu belirten Divarcı, şu bilgileri verdi: “Camper’ın sahibi olan grubun yenilenebilir enerji konusunda yatırımları söz konusu. İspanya, Fas ve Cezayir’de güneş ve rüzgâr enerjisi konusunda yatırımları var. Türkiye pazarını da bu alanda takip ediyorlar. Ayrıca çanta ve ayakkabı alanında Türkiye’de üretim yapmayı istiyorlar.”
150 bin adet ayakkabı sattı
Camper 2013 yılını 23 mağazayla kapattığını kaydeden Divarcı, “Aynı zamanda geçen yıl 150 bin adet Camper satışı yaptık” dedi. Bu yıl içinde 3 mağaza daha açmayı planladıklarını kaydeden Divarcı, “Umuyoruz ki 2014 yılı sonunda toplam 26 mağazamız ve 95 çalışanımız olacak” diye konuştu.
Divarcı, şöyle devam etti: “Markamızın genel politikası içinde hızlı bir büyüme ve çok fazla mağazalaşma gibi hedeflerimiz yok. Genellikle özel projelerde ve kendi müşteri yapımıza uygun olan yerlerde yer almaya özen gösteriyoruz. Blindiği üzere Camper’ın her mağazası, farklı uluslararası tasarımcılar tarafından tasarlanan özel mağazalar. 2015 yılı sonunda ise 30 mağaza ve 200 bin adet ayakkabı satma hedefimiz var.”
KOZMETİK - BAKIM
Yeni yıla yeni koleksiyon
Flormar yeni yılı, yeni koleksiyonu Christmas Collection ile karşıladı. Koleksiyon Reflection Eyeshadow, Reflection Lipgloss, Shimmering Body Balm ve Mirror Nail Enamel ürünlerinden oluşuyor. 2014 modasını tırnaklarınıza taşıyan Flormar’ın Mirror oje serisinde ise 6 renk seçeneği var.
Tüm gün etkili
Organix, saçlarda fön sonrası bozulmaya karşı tüm gün etkili fön sprey’i piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “Ürün, içeriğinde yer alan keratin proteini ile saçları anında sararak, salon kalitesinde bir fön deneyimi yaşatıyor” diyor.
Yedi etki birarada
Olay, kış aylarının cilde verdiği yıpranmayı en aza indirgemek için özel bir çözüm sunuyor.
Marka yetkilileri, “Olay Total Effects Nemlendirici Gündüz Kremi, yenilenen teknolojisiyle 7 etkiyi birarada sunarak, yaşlanma karşıtı bir bakımı evde yapabilme imkanı sağlıyor” diyor.
İleri teknolojiyle üretildi
Avon, Anew serisindeki ürünlerle tüm cilt problemlerine özel çözümler sunmayı amaçlıyor. Marka yetkilileri, “İeri teknolojiyle geliştirilen yaşlanma karşıtı Anew ürünleri, tüm kadınlara cilt problemlerini aşma ve daha genç bir cilt görünümüne kavuşma fırsatı sunuyor” diyor.
Işığı yansıtıyor
Bobbi Brown, ‘Luminous Moisturizing Treatment’ adlı yeni fondötenini piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “Bu üründe cilde aydınlık bir görünüm vermek ‘ışık yansıtıcı teknoloji’ kullanıldı. Bu formül, kuru ciltler için tüm gün kullanım olanağı sunuyor” diyor.