13.07.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:
axeko012.jpg Toplantının açılış konuşmasını yapan Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Viki Habif, Türkiye'den Cannes'a katılan delegeler ve gönderilen çalışmaların son üç seneden beri olduğu gibi bu sene de arttığını belirterek "2005'te festivale Türkiye'den 117 delege katıldı ve 135 çalışma yarışmak üzere Cannes Lions'a gönderildi. Bu yıl ilk defa radyo ve titanyum kategorileri festival kapsamına alındı. Film kategorisi dışında diğer kategorilerde festivale daha fazla çalışma gönderilirken en fazla artış medya planlamada yaşandı" dedi. Milliyet Gazetesi'nin 2002 yılından beri Türkiye temsilciliğini yaptığı Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nin değerlendirme toplantısı reklam dünyasından davetlilerin katılımıyla Pera Müzesi'nde düzenlendi. Toplam 22 bin 101 çalışmanın yedi kategoride yarıştığını ve bunun Cannes'da bir rekor olduğunu vurgulayan Habif, festivale gönderilen çalışmalardan 670 adedinin Aslan kazandığını belirterek "286 basın ve açıkhava ilanı, 150 TV reklamı, 20 medya planlama çalışması, 49 doğrudan pazarlama uygulaması, 93 internet çalışması, 61 radyo spotu, sekiz titanyum çalışması ve üç genç yaratıcılar çalışmasından oluşan Cannes Lions sergisini her sene olduğu gibi sonbaharda yine İstanbul'a getireceğiz" dedi. 82 ülke arasında 3 bin 46 adet çalışma ile en fazla katılımı gerçekleştiren ABD'yi, 2 bin 313 çalışma ile Almanya, 2 bin 198 çalışma ile Brezilya izlerken, Türkiye'nin 135 eserle katılım açısından 31. sırada yer aldığını kaydeden Habif, "Festival'e delege olarak katılım sayısında da artış yaşanırken, özellikle reklamverenlerin son üç yıldır Cannes Lions'a artarak gösterdiği ilgi bu sene daha da belirginleşti. Türk reklamverenlerin de sektördeki yeni oluşumları ve trendleri öğrenmeleri için bu festivale katılmaları çok önemli." diye konuştu. Delege ve çalışma sayısı arttı Cannes'da bu sene iki Türk jüri üyesinin görev yaptığına dikkat çeken Viki Habif, "Basın ve açıkhava kategorisinde görev alan Ali Taran ile birlikte Türkiye'den gelen yoğun katılım sonucunda medya planlama jürisinde de bir jüri üyemiz daha oldu ve bu dalda Türkiye'yi MindShare Genel Müdürü Demet İkiler temsil etti. Medya planlama kategorisinde Türkiye'den 27 çalışma yarıştı ve OMD'nin McDonald's için hazırladığı Alo Servis ve Starcom'un Western Union için hazırladığı Para Transfer Servisi uygulamaları finalist oldu. Türkiye'den bir diğer finalist ise Siemens Mobile için hazırladığı Koşan Kız açıkhava uygulaması ile Link McCann Erickson idi" dedi. Türkiye finalde Cannes Lions 2005'in değerlendirme toplantısı geçen ay açılan Pera Müzesi'nde gerçekleştirildi. 8 Haziran'da Suna ve İnan Kıraç Vakfı tarafından açılan müzedeki ilk özel davet Milliyet tarafından gerçekleştirildi. 2005 Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde ödül kazanan eserlerin sergisi de ekim ayı başında Pera Müzesi'nde gerçekleştirilecek.1893 yılında mimar Achille Manoussos tarafından inşa edilen bina uzun süre 'Bristol Oteli' olarak tanındı. Yapı, daha sonra yıkıldı. Sonrasında ise dünya standartlarında müzelerin gerektirdiği donanımla yeniden inşa edildi. Müzenin açılışı 8 Haziran'da Suna ve İnan Kıraç Vakfı tarafından gerçekleştirildi. 3 bin 700 metrekarelik bir alan üzerine kurulu müzede sergi salonları, oditoryum ve misafirhaneler de yer alıyor.Müzeyi 8 Haziran'dan bu yana 12 bine yakın kişi gezdi. Müzede halen Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri ve Kütahya Çini ve Seramikleri koleksiyon sergileri ile İmparatorluktan Portreler oryantalist resim sergisi bulunuyor. Pera Müzesi'nde ilk özel davet Milliyet'in Cannes Lions'ta Medya Planlama kategorisinde Türkiye'yi temsil eden MindShare Genel Müdürü Demet İkiler, beş gün boyunca 12 saat çalıştığı jüride kendini güvenli hissettiğini belirterek, "Çünkü eksiğimiz yok, fazlamız var" dedi. Yer aldığı jürinin bin 76 çalışmayı değerlendirdiğini belirten İkiler, değerlendirme aşamasında önem kazanan kriterleri şöyle sıraladı: "Yenilikçi medya stratejisi (yüzde 40), yaratıcılık (yüzde 20), tüketiciyi sarmak (yüzde 20) ve etkinlik (yüzde 20)." Türkiye'nin medya ödüllerine başvuruda ilk 10'da yer aldığını belirten İkiler, ilk 10'da yer alan ülkelerin 20 ödülün 12'sini aldıklarını belirterek 'ne kadar çalışma, o kadar sonuç' ilişkisinin halen geçerli olduğunu ifade etti. Türkiye'nin içgörüye dayalı, tutarlı, sonuca yönelik çalışmalar yaptığını söyleyen İkiler, ancak şu alanlarda gelişme gösterilmesi gerektiğini ifade etti: Yarışma hakkında farkındalık yaratılmalı.Ödüle yönelik çalışmalar ajans yöneticileri tarafından teşvik edilmeli.Çalışmalar cesur ve özgün olmalı.Reklamverenlerin desteği alınmalı. Bunun için onlara kendimizi anlatmamız gerek.Dünyada onlanlar takip edilmeli. Medya ajansları, creative ajanslarla ortak çalışma platformları oluşturmalı. Sadece klasik mecralar değil, tüketiciye ulaşan heryer mecradır. Bunun farkına varılmalı. Yarışmaya gönderilen çalışmalarda daha doğru, daha etkin, daha görsel, daha modern anlatım biçimleri bulunmalı. 'Cesur ve özgün olmalı' Cannes Lions Basın ve Açıkhava jürisinde yer alan Ali Taran Creative Workshop (ATCW) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Taran, Cannes'dan Türk ajansların ödül ile dönmesinin zor olmadığını belirtti.Taran, "Türkiye'den bir ajans isterse Cannes'dan ödül alabilir. Yeter ki reklamverenler ile birlikte çalışıp kendilerine bu hedefi koysunlar. Yaratılan çalışmanın sadece Cannes'da yarışmak için yapılmaması, mutlaka paralı olarak yayınlanmış olması gerekiyor. Çünkü, jüri bir çalışmanın sadece yarışmak üzere Cannes'a gönderildiğinden şüphe duyar ve bu durumun gerçek olduğu ortaya çıkarsa çalışma yarışmadan çıkartılıyor" dedi. Cannes'da jüri üyelerinin lobicilik yapmadıklarını ifade eden Taran, çalışmaların hangi ülkeden geldiği, kimin tarafından yaratıldığı gibi kriterlere bakılmadığını belirtti. Cannes Lions'tan ödülle geri dönmek için ilanların çarpıcı bir fikre sahip olması gerektiğine değinen Taran, 25 jüri üyesinin kısıtlı bir zamanda 11 bin 366 çalışmaya puan vererek değerlendirdiğini, bu nedenle çarpıcı olmanın önem kazandığını söyledi.Türk reklam sektörü açısından Kristal Elma Reklam Ödülleri'nin önemini de hatırlatan Taran, "Benim açımdan Kristal Elma'da halen ödül kazanmak tüm diğer ödüllerden daha fazla anlam taşıyor" dedi.Taran, "Festival'de dünyanın 82 ülkesinden gelen çalışmaları görmek ve incelemek mümkün. Ben çok istediğim halde jürideki görevim yüzünden bu seminerlere giremedim. Ancak, Festival'e önümüzdeki yıllarda katılmayı planlayan Türk delegeler için tüm çalışmaları toplu olarak görmek ve seminerlere katılmak değerli bir deneyim olabilir" diye konuştu. 'Çarpıcı olan kazanıyor'