13.04.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:
Ön elemeleri 3 Nisan Cumartesi günü yapılan Milliyet Basın İlanları Yarışmasının finali önceki gün yapıldı. Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivalinde Türkiyeyi temsil edecek olan reklamlar 10 büyük ajansın yaratıcı yönetmenlerinden oluşan jüri tarafından seçildi. Seçimde oldukça zorlandığı gözlenen jüri, yaklaşık 9 bin reklamın yarışacağı festivale 3 yerine 5 eser göndermeye karar verdi. Liptonun Aşık mısın?, Alonun Beyaz ötesi yoksa küsüz, Bekonun Ne kadar çamaşır o kadar su o kadar elektrik, İş Sanatın Deneme birki başlıklı çalışmalarını festivale gönderilmeye değer bulan jüri, elemede Milliyetin Cannes Lions İstanbulda çalışmasını festivale gönderilecek özel eser olarak belirledi. Her sene Fransanın Cannes şehrinde yapılan Reklam Festivalinde Basın ve Açıkhava Kategorisinde bu sene jüri üyesi olarak görev alacak olan RPM Radar kurucu ortağı / Kreatif Yönetmeni ve Milliyet Basın İlanları Yarışması Jüri Başkanı Paul McMillen, seçilen reklamların Türkiyenin yaratıcı performansını yansıtıp yansıtmadığına baktıklarını söyledi. "Bunu büsbütün milli mesele gibi görmek yanlış olmaz. Çünkü orada Türkiyenin ne kadar iyi temsil edileceği önemli ve Türkiye her şeyden önce bir pazar. Bu çok ciddi marka müdafaası ve Türkiyenin bu zekâsını sergilemek için bir fırsat" diyen McMillen, reklamları seçerken içinde fikir olmasının ve bu fikrin kendini savunup savunmadığının ön plana çıktığını dile getirdi. McMillen, Brezilyadan geçen sene bin 400e yakın eser katıldığını bu sayının Türkiyede 100ü geçmediğini söyledi. Geçen sene festivalde Basın ve Açıkhava kategorisi jüri üyeliği yapan Ajans Ultra ortağı ve Kreatif Direktörü Hakkı Mısırlıoğlu seçilen reklamlarda uluslararası reklam diline sahip olmaları, kendilerini bir başlık veya metinle ifade ediyorlarsa onun İngilizceye çevrilebilir olması gibi faktörlerin etkili olduğunu ifade etti. Kazanan 5 ilanın Cannesda seçilen işlerden geri kalmadığını belirten Mısırlıoğlu, "Hepsinin ödül potansiyeli var. Ödül almamaları demek bunların başarısız olduğu anlamına da gelmiyor. Cannesa Basın ve Açıkhava Kategorisinde 9 bin civarında iş katılıyor ve birbirlerinden çok küçük puan farklarıyla sıyrılıyorlar" diye konuştu. Milli bir mesele Cannesa gidecek ilanlardan biri de Liptonun Aşık mısın? başlıklı reklamı. Manajans Thompsonun hazırladığı reklamın konusu aşkın neden olduğu şaşkınlık durumu. Ajansın Kreatif Direktörü Deniz Barlas, aşk gibi evrensel bir konunun hazırladıkları reklamla çok güçlü bir şekilde anlatıldığını vurguluyor. Cannesda lokal işlerden çok daha rahat anlaşılabilecek ve insanda duygu uyandırabilecek reklamların tercih edildiğini dile getiren Barlas, Liptonun da Cannesda şansının olacağını söyledi. Cannesda şansımız var Alonun Beyaz ötesi yoksa küsüz başlıklı reklamı da Cannes adaylarından. Reklamı hazırlayan Leo Burnett Ajansın Kreatif Direktörü Engin Kafadar, reklamın uygulamasının yurtdışında konunun uzmanları tarafından yapıldığını söylüyor. Reklamda çamaşır ipi üzerine asılmış iki mandala verilen şekil bizde küslük, yurtdışında ise dilek anlamına geliyor. Kafadar bu sene Cannesa iki basın ilanı ile katıldıklarını bunlardan birinin Milliyet Basın İlanları Yarışmasındaki Alo reklamı diğerinin ise Max Factor ilanı olduğunu söyledi. Bizde küs, yurtdışında dilek Cannesda Türkiyeyi temsil edecek reklamlardan İş Sanatın Deneme birki başlıklı reklamına imza atan Rafineri Ajans Kreatif Direktörü Ayşe Bali Sarç, reklamın hazırlanma aşamasını şöyle anlattı:"Bu aslında çok doğal olarak çıkmış bir fikir. Biz zaten reklamcılık yaparken de çok reklam gibi durmayan, biraz hayatın içinden tesadüfi olarak yakalanmış şeyleri kullanmayı tercih ediyoruz. Bunun da hikâyesi çok eğlenceli. Ekip, İş Sanat Galerisinin açılışından önce İş Kulelerine yemeğe gittikleri sırada konser salonuna uğruyorlar. O sırada, orayı temizlemekte olan işçileri görüyorlar. Ve bu fikir akıllarına geliyor. Biraz da mizahla bu reklam ortaya çıktı." Tesadüfen ortaya çıktı Yarışmanın amacının Cannesa hazırlık olduğunu dile getiren Milliyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Viki Habif, "İki senedir Cannes uluslararası reklam festivalinin Türkiye temsilcisiyiz. Milliyetin seçilen ilanları hazırlayan gençleri festivalde ağırlaması, oradaki konferansları izlemelerini sağlaması çok önemli, bence en büyük ödül o" diyen Habif ayrıca 18 Nisanda da Marketing Türkiye ve Reklamcılık Vakfı ile ortak olarak düzenlenen Genç yaratıcılar yarışmasını kazanan gençleri, Cannesa göndereceklerini de söyledi. Basın İlanları Yarışmasının bu yılki jürisinde RPM Radar Yaratıcı Yönetmeni Paul McMillen, Ajans Ultra Yaratıcı Yönetmeni Hakkı Mısırlıoğlu, Rafineri Ajans Yaratıcı Yönetmeni Ayşe Bali Sarç, ManAjans Thompson Yaratıcı Yönetmeni Deniz Barlas, Leo Burnettin Yaratıcı Yönetmeni Engin Kafadar, Lowe Yaratıcı Yönetmeni Mehmet Günsür, Pars McCann Ericksson Yaratıcı Yönetmeni Uğur Çakır, Klinik Ajans Yaratıcı Yönetmeni Mert Kunç, Piramit Ajans Yaratıcı Yönetmeni Metin Aroyo, TBWA \ İstanbul Yaratıcı Yönetmeni Derya Tambay ve Milliyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Viki Habif yer aldı. En büyük ödül gençlerin katılımı