EkonomiÇarın gözdesi internete düştü

Çarın gözdesi internete düştü

03.06.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ünü tüm dünyaya yayılan, Rus çarı üçüncü Aleksander ve oğlu ikinci Nicholas için özel yapılan Faberge yumurtaları, online satışa çıktı. Orijinalleriyle aynı yumurtalar 40-50 bin lira arasındaki fiyatlarla satılıyor.

Çarın gözdesi internete düştü

Lüksün simgesi olarak kabul edilen Faberge yumurtalarının reprodüksiyonları (aslına uygun kopyaları) Türkiye'de alwaysfashion.com'da satışa çıkartıldı. Sınırlı sayıda ve birebir aynısının yapıldığı yumurtaların fiyatları sitede 40-50 bin lira arasındayken, daha fazla sayıda üretimi olanların fiyatları 7-15 bin lira arasında değişiyor.
1842 yılında St. Petersburg'da Gustav Faberge tarafından yapılan ve oğlu Peter Carl Faberge tarafından geliştirilen bu sanat eserleri, Rus çarı üçüncü Aleksander ve oğlu ikinci Nicholas'ın isteğiyle aileleri için yaptırılmış. Mücevher tasarımcısı Peter Carl Faberge ürünü olan bu eserler genel olarak kaz yumurtası büyüklüğünde, mine işlemeli ve mücevher süslemeli olarak yapılmış. İçinden mutlaka bir sürprizin çıktığı söylenen yumurtaların 53 tane olduğu biliniyor.

Haberin Devamı

Çarın gözdesi internete düştü
Yeni koleksiyon da sitede
Sitede ünlü Faberge yumurtalarının yanısıra hazırlanan yeni koleksiyonlara ait aksesuarlar da yer alıyor. 1917 Rus Devrimi'nden sonra Rusya'yı terk edip Avrupa'da faaliyetini sürdürmeye devam eden Faberge Mücevher Evi, Amerika ve Avrupa'da birkaç ünlü sanayici aile için de yaklaşık 15 yumurta yapmış. 2007 yılında Faberge markası ve Faberge ailesinin yeni bir yönetim altında birleşmesiyle ise yeni koleksiyonlar hazırlanmaya başladı.
Lüks satış artıyor
Faberge dışında Alef, Tag Heuer, Longines, Faberge, Royal Albert, Versace, Maurice Lacroix, Molu, Gucci, Hermes, Selamlıque, Gianna Rose Atelier gibi pek çok lüks markanın ürünlerini bulunduran alwaysfashion.com, Türkiye'de lüks tüketim hacminin arttığını fark eden Fatih Çolakel ve Enes Molu tarafından kuruldu. Lüks alışverişi online sistem üzerine taşıyan girişimciler, yatırımcılarının da desteğiyle satışlarını her geçen gün artırıyor.
Giyim de olacak
Saat, mücevher, ev aksesuarları, gurme, mobilya gibi pek çok lüks seçeneğin adresi olan alwaysfashion.com yakın zamanda giyim markalarıyla da anlaşma yaparak lüks giyim markalarını da e-ticaret sitesi üzerinden satışına başlayacak. Çolakel, "Lüks markaların bir de kendilerine ait alt markaları var, biz bunları değil, ana koleksiyonları almak istiyoruz, görüşmelerimiz çeşitli markalarla devam ediyor" dedi. Çolakel, geçen yıl ve bu yılın başından itibaren satışlarının üç katına çıktığını vurgulayarak, "İstiyoruz ki lüks alışveriş yapanlar tüm ihtiyaçlarını sitemizde bulabilsin" dedi. Çolakel, şöyle devam etti:
"Ayakkabısını da bizden alsın, çikolatasını da... Bununla da yetinmiyoruz, özel hizmet de sunabiliyoruz, bir ürün bulmamızı isterse yardımcı oluyoruz. Ürün bazında belli siteler var, yani bir ürünü satan vs, ama hepsini buluşturan başka bir site yok.

Lüks saat için pazarlık

İlk olarak saat ve mücevherle başladıklarını belirten Enes Molu, 10 bin lira ve üzeri saatlerde pazarlık yaptıkları söyledi. Molu, "Saat tarafında pazarlık olmadan satmanız mümkün değil, fiyatlar yazmıyor, müşteri mail adresini bırakıp görebiliyor. Daha doğrusu, bu fiyatı gönderirken piyasada en uygun fiyat bu mu diye bakıyoruz, bir de mağazalar bunun altında fiyat verebilirler mi, bu da araştırılıyor. Bazılarında en iyi fiyat olarak sunuyoruz, daha uygununu bulursa aradaki farkı da ödüyoruz" dedi.
Sürekli alışveriş yapan 15-20 bin üyelerinin olduğunu ve indirim taleplerine de cevap verdiklerini söyleyen Molu, yüzde 5-10 arasında indirim uygulamaya çalıştıklarını ifade etti.