26.03.2009 - 00:16 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Lipton’un düzenlediği basın toplantısında konuşan Lipton Dünya Başkanı Didier Dallemagne, Lipton’un dünyanın en büyük çay firması ve en büyük ikinci içecek firması olduğunu söyledi. Dallemagne, dünya çay pazarında en büyük alıcı konumunda olduklarını ve 2008’de toplam satışlarının 3.5 milyar euro’yu geçtiğini açıkladı. Dallemagne, şöyle konuştu:
“Çayın bir ritüel olarak kabul edildiği Türkiye, günde kişi başına 3.8 fincan çay tüketimi ile dünyada en çok çay içilen ikinci ülke.
Çay, sudan sonra en çok tercih edilen içecek. Türkiye nüfusunun yüzde 96’sı her gün çay içiyor. 2008’de global çay pazarı yüzde 8, Lipton yüzde 10 büyüdü. Lipton’un 2008’de Türkiye’deki büyüme hızı yüzde 17 oldu. Türkiye, Lipton’un faaliyet gösterdiği 150’yi aşkın ülke arasında büyümeye en çok katkı sağlayan ikinci ülke oldu.”
Karadeniz’den geliyor
Unilever Türkiye Gıda Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Türkiye’de çay pazarı büyüklüğünün 2008’de 1 milyar TL’yi aştığını söyledi. Türkiye’de etkileri hissedilen küresel ekonomik krize karşın çay sektörünün büyüdüğüne dikkat çeken Seçkin, şöyle dedi:
“Bazı tüketici harcamalarının ertelenmesine ya da düşmesine yol açan küresel ekonomik kriz, çay tüketimini artırdı. Dışarıya çıkmak yerine evlerinde daha fazla zaman geçiren Türk tüketicisi, krizde teselliyi adeta çayda buldu. Lipton Türkiye’de global çay pazarının iki katı kadar büyüdü.
Bu başarılı performans, yılın ilk iki ayında sürdü. 2009 Ocak-Şubat’ta bir önceki yılın aynı aylarına oranla yüzde 16 büyüdük. 2009’da yüzde 15 - 17 arasında bir büyüme gerçekleşeceğini umut ediyoruz” dedi.
Lipton, Karadeniz Bölgesi’nde 277 değişik noktada yaklaşık 15 bin çay üreticisinin mahsulünü satın alıyor. Rize’de ve Artvin’de 3 fabrikası var.