26.03.2008 - 18:29 | Son Güncellenme:
Tasarımcı Cemil İpekçi, "Damra by Cemil
İpekçi"nin 35 yıllık bir savaşın galibiyeti olduğunu belirterek, "35
yılda konfeksiyonda bunu elde edemedim ama takıda elde edebildim. Çünkü
hikayesi, yüzü, kişiliği olan bir markadır" dedi.
İpekçi, bu yıl 26.’sı düzenlenen Uluslararası Mücevher, Takı, Gümüş,
Saat ve Malzemeleri Fuarındaki (İstanbul Jewelry Show) Damra
Pırlanta’nın standında "Damra by Cemil İpekçi" koleksiyona ilişkin
bilgi verdi.
Yaklaşık 6 ay önce Damla Pırlanta ile 3 yıllık bir tasarım anlaşması
imzaladıklarını belirten İpekçi, bugüne kadar 127 parça tasarım
yaptığını söyledi.
İpekçi, batıl itikatları bulunduğunu ve kendi toprakları üzerindeki
inançlara çok bağlı olduğunu ifade ederek, Uygurlar’dan Osmanlı’ya
saltanatın öncelikli simgesi olan çintemani, tılsım ile farklı din ve
kültürlerden esinlenerek hazırladığı tasarımlar bulunduğunu anlattı.
Tasarımların uğuruna ve güçlerine olan inancını dile getiren İpekçi,
geniş bir melek koleksiyonu olduğunu söyledi.
Cemil İpekçi, tasarımları yaparken çok dikkatli bir şekilde taşlarla
tılsımları ve melekleri birleştirdiğine işaret ederek, herkesin
yaratılışına ve burcuna uygun belli taşlar bulunduğunu ve her tasarımın
herkese uygun olmadığını aktardı.
Anneler günü ve yaz koleksiyonunun da yakında piyasaya çıkacağını
kaydeden İpekçi, önümüzdeki günlerde koleksiyona yaklaşık 70 tasarım
daha ekleyeceğini dile getirdi.
MÜCEVHER MODASI TAKİP EDİLİYOR
Cemil İpekçi, takı tasarımına başlamanın tarzını değiştirmediğine
dikkati çekerek, "Bu sene 35 yılımı tamamladım. Tasarımlarımı hep bu
toprakların üzerindeki kültürlerden, yaşanmış Osmanlılık’tan, 5 bin
yıllık yaşanmış inançlardan esinlenerek yaptım. Hala inatla insanlar
beğense de beğenmese de şile bezimi, basmamı ve pazenimi kullanıyorum ve
ben kendim şalvarımı giyiyorum" dedi.
Modayla ilgilenmediğini ifade eden İpekçi, "Türkiye’ye baktığınızda
takı sektöründe yüzde 99’unun moda takip ettiğini görüyoruz. Biz zaten
konfeksiyonda da kopya mutfağıyız. Takılarda vitrinleri gezdiğiniz zaman
birinin diğerinden farkı yok. Anlam veya kendi köklerimize özgü bir şey
yok. ’Damra by Cemil İpekçi’ 35 yıllık bir savaşın galibiyetidir. 25
yılda konfeksiyonda bunu elde edemedim ama takıda elde edebildim. Çünkü
hikayesi, yüzü, kişiliği olan bir markadır" diye konuştu.
İpekçi, Damra Pırlanta ile yaptığı anlaşmaya da değinerek, son 5 yıl
içinde kendisine 4 ayrı teklif geldiğini belirterek, gelen 3 teklifin
bir tasarımcıya gelecek türde olmadığını anlattı.
Damra Pırlanta’nın ilk kez bir tasarımcıya uygun bir teklifle geldiğini
dile getiren İpekçi, "Çok şaşırttı beni, belki çok genç oldukları
için... Diğerleri kendileri için eleman arıyordu oysa ben eleman
değilim. Onun için böyle bir evlilik yaptım. Kontrat 3 yıllık, inşallah
iyi gider ve eş değiştirmem" dedi.
İpekçi, mücevher fuarına ilişkin olarak da, konfeksiyon ve giyim
fuarından çok daha başarılı olduğunu kaydederek, giyim fuarının takıda
olduğu gibi uluslararasılaşmadığını, katılımın da getirisinin de bu
kadar olmadığını sözlerine ekledi.
İstanbul Jewelry Fuarı, 29 farklı ülkeden 524’ü yabancı toplam 1166
firmanın katılımıyla 30 Mart tarihine kadar gezilebilecek.