Ekonomi Cepten 'ne pişireyim' derdine son

Cepten 'ne pişireyim' derdine son

03.09.2014 - 12:02 | Son Güncellenme:

34,6 milyon müşterisi bulunan Turkcell ‘yeni nesil müşteri hizmetleri yönetimi’ için, son 5 yılda 100 bin adam/saat geliştirme yaptı. Farklı müşteri gruplarının ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmek için ev kadınları, emekliler ve çiftçilerle bir araya geliniyor. Ev kadınını ‘ne pişireyim’ derdinden kurtarıyor, esnaf, memur, çiftçiye özel hizmetler sunuyor.

Cepten ne pişireyim derdine son

GSM sektöründe rekabet sürerken şirketler için müşteri sadakati, farklı profildeki müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilme en önemli kriterler arasında. Türk Milli Basketbol Takımı'nın sponsorlarından Turkcell'in Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, türnuvanın sürdüğü Bilbao'da, gazetecilere bu alanda teknolojiyi nasıl kullandıklarını anlattı.

Haberin Devamı

Sevilengül'ün verdiği bilgiye göre gençler, emekliler, ev hanımları, esnaf, çiftçi, profesyoneller, engelliler, kamu çalışanları ve Platinum çatıları altına gruplanan Turkcell müşterileri, yaşam tarzı ve kullanım alışkanlıklarına göre ‘kişiselleştirilmiş’ hizmet alabiliyor.

SEVİLENGÜL: MÜŞTERİMİZ BİZİM İÇİN BİR NUMARADAN DAHA FAZLASI

Turkcell’in yeni nesil müşteri yönetimindeki inovatif çözümlerini paylaşan Sevilengül, Turkcell’i 34,6 milyon nüfuslu büyük bir ülkeye benzetti. Turkcell ülkesinin, nüfus bakımından dünyadaki 206 ülkeden daha büyük olduğunun altını çizen Sevilengül, "İnovatif çözümler sunarak, teknoloji gücümüzü sonuna kadar kullanıyoruz. Bizim için müşterilerimiz bir numaradan ya da telefon hattından ibaret değil. Her bir Turkcell’linin çok özel taleplerine ve bizden beklentilerine en iyi şekilde cevap vermek öncelikli görevimiz" dedi.

Haberin Devamı

GENÇLERE SMS ÇAĞRI MERKEZİ

Gençlerin, konuşmak ya da bir noktaya doğrudan gitmek yerine, yazışarak iletişimde yoğunlaşma özelliğini farkeden Turkcell, bu amaçla ‘SMS ile çağrı merkezi hizmeti’ni geliştirmiş. Gencaver üzerinden yılda 6 milyon SMS, 1 milyon Webchat yanıtlanıyor.

Turkcell’in bir diğer ‘ilk’i de 1,6 milyon çiftçiye özel hizmet üreten ‘tarım doktoru’ olmuş. Sevilengül, "Tarım doktoru sayesinde çiftçiler, tarlalarının toprak analizini yaptırıyor, tarım zararlıları ile mücadele videoları izliyor, sadece ziraat mühendislerinin çalıştığı özel çağrı merkezi hizmeti alıyorlar. Tarım doktoru hizmeti kapsamında bugüne kadar 12 bin tarla kayıt altına alındı ve ciddi verimlilik artışları sağlandı" dedi. Ziraat mühendisleri de çağrı merkezinde görev alıyor.

EMEKLİLERE ÖZEL TEKNOLOJİ EĞİTİMİ

Sevilengül, emekliler için Türkiye’nin ilk yerli cep telefonu olan T40’a, ‘kolay kullanım’ özelliği eklediklerini anlattı. Bir ay önce piyasaya çıkan T50’de de aynı özelliğe yer veren Turkcell, kolay kullanım ara yüzü sayesinde emeklilerin ve yaşlıların ekranı daha büyük olarak görmelerini sağlıyor.

Ev kadınlarını da odağına alan Turkcell, Çocuğum ve Ben uygulamasının yanı sıra Yemek Guru adlı uygulaması ile de evdeki malzemeyle ‘bugün ne pişireyim’ sorusuna yanıt veriyor.

Haberin Devamı

YILDA 20 BİN ADAM/SAAT GELİŞTİRME

12 ayrı kanaldan, bir saatte 455 bin 585 kişiyle temas eden Turkcell başka bir ifadeyle Turkcell her bir dakikada 7 bin 596, her bir saniyede 126 kişiye dokunuyor. Şirket her yıl 20 bin adam/saat teknolojik ürün ve hizmet geliştirmesi yapıyor.

MÜŞTERİ, BİP SESİ UYARI TONUNUN KALMASINI İSTİYOR

Bip sesi uyarı tonu tartışmalarına da değinen Sevilengül, "İPSOS araştırma şirketinin son yapılan, Ağustos 2014 tarihli araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Araştırmaya göre, numarasını başka bir operatöre taşıyan aboneler için Bip Sesi Uyarı Tonu’nun kalkmasına ihtiyaç olmadığını vurgulayan Sevilengül, şunları söyledi:

“Numara taşıma uyarı tonuna ilişkin bir düzenleme ihtiyacı bulunmuyor. Uyarı tonu aboneleri bilgilendirme amaçlı bir tüketici hakkı olarak sunuldu. Arama yapan abonelerin nasıl ücretlendirileceğine dair bir fikri olması için bu bilgilendirmeye ihtiyacı var" diye konuştu.

Haberin Devamı

İSTENMEYEN SMS’LERE KARŞI

Cep telefonu kullanıcıları için kritik konulardan bir tanesi olan istenmeyen SMS bildirimlerine yönelik de bir haber veren Sevilengül, “Turkcell SMS+ uygulaması ile müşterilerimiz, kaynağı ne olursa olsun numerik veya alfanümerik olarak gelen istemedikleri tüm SMS bildirimlerini artık engelleyebiliyorlar” dedi. Sevilengül, istenmeyen SMS’lerin Turkcell Müşteri Hizmetleri, www.turkcell.com.tr/hesabım veya 2222’ye kısa mesaj yoluyla engellenebileceğinin altını çizdi.