25.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Aydın Hasan - Ankara
2018’in Türkiye Turizm Yılı ilan edildiği Çin’den Türkiye’ye gelen turist sayısında yılın ilk 5 ayında yüzde 100’e yaklaşan ölçüde artış oldu. Bu yıl 500 bin kişiyi aşması bekleyen Çinli turist sayısının, önümüzdeki yıllarda 1 milyona çıkması hedeflendi.
Şarkının etkisi
Türkiye’nin Pekin Büyükelçisi Abdülkadir Emin Önen, “Seni romantik Türkiye’ye götürmek istiyorum” şarkısıyla meşhur olan Çinli şarkıcı Xiao Zhang’ı, ‘Fahri Turizm Elçisi’ ilan etti. Bu şarkı, Türkiye’nin Çin’deki tanıtımına olumlu katkıda bulundu. 130 milyon Çinli, 2017’de yurtdışına turist olarak çıktı. Çinli turistlerin Türkiye’de ilgi gösterdiği yer arasında; İstanbul, Kapadokya, Pamukkale, Çanakkale-Troya, İzmir ve Efes antik kenti öne çıktı.
Hedef 1 milyon
Büyükelçi Önen, Milliyet’e şu değerlendirmede bulundu:
“Çin Halk Cumhuriyeti ile Türkiye arasında son yıllarda ivme kazanan siyasi ve ekonomik ilişkileri kültür ve turizm alanında da geliştirmek için geçtiğimiz yıl Çin Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 2018’in Çin’de Turizm Yılı olarak ilan edilmesi kararı alındı. 2017’de Türkiye’yi ziyaret eden Çinli turist sayısı 247 bin civarında. 2018 Türkiye Turizm yılı kapsamında bu rakamı 1 milyona çıkarma konusunda iki ülke arasında ortak bir hedef olarak ortaya kondu. Tanıtım çabalarının sonuç vermeye başladığını görüyoruz. 2018’in ilk 5 ayında Türkiye’yi ziyaret eden yabancı sayısı, yüzde 30.8 artış gösterirken Çinli turist sayısında yüzde 96.1 artış oldu. 2018 sonunda Çinli turist sayısının 500 bine yaklaşacağını, 1 milyon hedefine de önümüzdeki yıllarda ulaşacağını öngörüyoruz.”
Rus turistten farklı
Çinlilerin iyi harcama yaptığını belirten Önen, “Geçen yıl 140 milyon Çinli turist, dünya turizm harcamalarının yüzde 21’ini gerçekleştirdi. Bu büyük pazardan çok küçük bir pay alıyoruz. Çin turizm pazarından yüzde 1 pay almak demek 1.4 milyon Çinli turist anlamına geliyor. Avrupalı ve Ruslardan farklı olarak Çinli turist sadece deniz-kum-güneş için değil, yılın her dönemi seyahat ediyor. Bu bakımdan ideal turist profili oluşturuyorlar” dedi.
Önen, “Bu açıdan bakılınca Çinli turistler için ülkemizin rakibi yok. Türkiye’ye gelen Çinli turistler fiyat vb. gibi nedenlerle değil, ülkemize özgü tarihi ve doğal güzellikleri tercih ettikleri için geliyor” dedi.