EkonomiÇinli lüksü sevdi, yardımına Türk markası Herry yetişti

Çinli lüksü sevdi, yardımına Türk markası Herry yetişti

25.06.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Bakırköy'de küçük bir dükkânda ortaya çıkan kadın giyim markası Herry, bugün Bulgaristan'dan Çin'e kadar 9 ülkede 28 mağazaya ulaştı. Herry, özellikle lüksü seven Çin'de büyümeyi hedefliyor

Çinli lüksü sevdi, yardımına Türk markası Herry yetişti

axeko012.jpg Kadın elbiseleri üzerinde kullandığı çiçekli desenler genç ve orta yaşlı kadınlar tarafından çok tutulunca, Selami Sarı'nın Herry'si de tanınan markalar arasına girdi. Şirketi kısa zamanda cirosunu ve dükkân sayısını artırdı. Türkiye'de 18 mağaza ve 20 milyon YTL ciroya ulaşan şirket Azerbaycan, Bulgaristan, KKTC, Rusya, Tayvan, Kazakistan'da da dükkân açtı. Herry'nin ayrıca Ukrayna ve Çin'de çok önem verdiği 2'şer mağazası bulunuyor. Kadın giyim markası Herry'nin İstanbul Bakırköy'de küçük bir dükkânda başlayan macerası Çin'e kadar uzandı. 18 yıl önce 4 arkadaşıyla birlikte Herry markasını yaratan Selami Sarı, ortaklıkları son bulunca yola tek başına devam etme kararı aldı. Türk - Çin Ticaret Odası Tekstil Bölümü başkanlığı görevini de yürüten Selami Sarı, Çin halkının giderek zenginleşmeye başladığını ve Çin'deki mağazalarında iyi satış rakamları yakaladıklarını söyledi. Sarı, "Çin halkı şu anda bisikletten inip arabaya bindi. Arabadan sonra sıra güzel giyinmeye gelecek. O zaman da işlerimiz çok açılacak" dedi.Çin'deki zengin insan sayısının her yıl İstanbul nüfusu kadar arttığına dikkat çeken Selami Sarı, firma olarak Çin'i çok yakından izlediklerini söyledi. Sarı, "Çin zenginlik anlamında belirli bir seviyeye gelene kadar öncelikli hedef olarak Ukrayna'yı seçtik. Şu anda Çin'in gümrükleri yüksek. Orada üretim yapıp satmak gerekiyor. Burada üretim yapıp, Çin'e satmak çok zor" diye konuştu. Geçmişte Çin'de 40 mağazalık bir zincirle anlaşmak için masaya oturduklarını ancak görüşmelerin olumlu sonuçlanmadığını anlatan Sarı, Çin'deki büyüme hedefinden kesinlikle vazgeçmeyeceklerini kaydetti. Önce Ukrayna, sonra Çin Kısa zaman önce İtalyan bir kumaş üreticisinden ortaklık teklifi aldıklarını kaydeden Selami Sarı, "Tasarım, üretim ve kalite anlamında sadece İtalya bizim önümüzde bulunuyor. Bu nedenle İtalyan firmaları bizimle kontakt kurup, evlilik yollarını deniyor. Ancak söz konusu firma sadece erkek giyimi üretmek isteyince biz ortaklıktan vazgeçtik" dedi. İtalyanlar 'evlilik' peşinde Bu yılki kreasyonlarında küresel ısınmaya dikkat çekeceklerini belirten Sarı, Herry'nin internet sitesine küresel ısınma konusunda uyarıcı mesajlar yerleştirdiklerini söyledi.Her yıl 2 mağaza açtıklarını belirten Selami Sarı, "Ayağını yorganına göre uzatmak en iyisi. Kontrolü elde tutmak için daha fazlasını yapma imkânımız olsa bile yapmıyoruz" dedi.Şişli'de yıkılmaya yüz tutan Yıldız Teknik Üniversitesi binasının dış ilan kaplaması için ihaleye girip burayı dev bir reklam panosu haline getirdiklerini anlatan Selami Sarı, gelecekte binanın satılması söz konusu olursa almakla ilgileneceklerini de belirtti. Şişli'ye dev pano

KEŞFETYENİ
Elendikten sonra ilk paylaşım! Yiğit Poyraz detayı dikkat çekti
Elendikten sonra ilk paylaşım! Yiğit Poyraz detayı dikkat çekti

Cadde | 01.05.2025 - 07:11

Survivor'da 25 Nisan Cuma akşamı elenen Pınar Saka elendikten sonra ilk sosyal medya paylaşımını yaptı.

Yazarlar