17.03.2010 - 01:54 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Yeni hedeflerini ve yatırım planlarını anlatmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Eroğlu, 2009 yılında yaşanan global krize rağmen önemli atılımlar gerçekleştirdiklerini belirterek, şunları söyledi:
“Hazır giyim ve perakende sektörü dünyada yüzde 20 küçülme gösterirken biz Colin’s olarak yüzde 32’lik bir büyümeyle yolumuza devam ettik. 2009 yılını 300 milyon dolar ciroyla kapattık. Şu anda ürünlerimiz Türkiye ve dünyada toplam 530 noktada satılıyor” dedi.
İki haftada bir mağaza
Bu yıl her iki haftada bir olmak üzere toplam 119 mağaza açmayı planladıklarını belirten Eroğlu, “Hedefimiz, 2015 yılında 50 ülkede bin 500 mağaza, 400 bin metrekare net satış alanı ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak” dedi.
Eroğlu, 2010 yılında üretim tesisi yatırımlarına da devam edeceklerini belirterek, “2010 yılı itibariyle Mısır’da çok önemli bir kumaş fabrikası açacağız” dedi.
Nurettin Eroğlu, fabrikanın iki aşamada kurularak devreye alınacağını, yatırım maliyetinin ise toplam 150 milyon dolar olacağını kaydetti.
Colin’s Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin Eroğlu ise girmek istedikleri çok fazla pazar bulunduğunu, her yere Colin’s olarak yetişebilmelerinin mümkün olmadığını belirterek, birincil nitelikli yerler dışındaki yerlerde franchise sistemiyle mağazalar açacaklarını söyledi.
Şahin Eroğlu, Loft markalarına ilişkin bir soru üzerine de, bu markayı iç piyasada yeniden yapılandıracaklarını, Loft’un daha sonra dış piyasaya taşınacağını kaydetti.