15.07.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
Baba oğulun projesi Bu sözler, son rakı markamızı üreten Sarper İçecek'i babasıyla birlikte yöneten Ferit Sarper'e ait. İzmirli şirket Sarper İçecek, piyasaya giren 6'ncı rakı üreticisi. Geçen hafta pazara sunduğu Beylerbeyi ise Türkiye'nin 22'nci rakı markası. Bülent Sarper ve oğlu Ferit şirketin başında. İçtikleri rakıyı beğenmeyen baba-oğul, yanlarına rakı piyasasının çok iyi bildiği, birçok fabrika kuran, eski Tekel müdürlerinden Ali Gök'ü de alarak pazara adım attı. Hedefleri, büyüklüğü 2 milyar dolar civarındaki sektörden yüzde 12 pay almak. Yıllık ciroyu ise 100 milyon dolar öngörüyorlar. Manisa Akhisar'da 20 milyon dolarlık yatırım yaptılar. Fabrika yıllık 6 milyon litre kapasiteye sahip. "Şu anda piyasada kaç rakı var? Bu soruya eminim pek çoğumuz cevap veremeyiz. Zor bir pazar ama biz rakımıza güveniyoruz. Rakı seven biri olarak Beylerbeyi'ndeki tadı bulduğum için mutluyum." Hedeflerine üç yılda ulaşacaklarını belirten Ferit Sarper, pazara neden girdiklerini anlattı:"Üç kuşaktır tütüncülük yapan bir aileyiz. Dedemin kurduğu şirket, 63 yıldır tarımla içiçe. Tütüne yatırım yaparak çok fazla büyümek mümkün değil. Şimdi üzümü işliyoruz. Aslında sektöre pek de uzak değiliz. Ayrıca direkt tüketiciye rafta bir ürün sunmak daha heyecanlı." Beylerbeyi Rakı'nın en önemli özelliği 3 kez distile edilmesi yani damıtılması. Rakının bu sayede çok rahat içildiğini vurgulayan Sarper, "Bu özellikte bazı rakılar piyasada denendi. Ama bizim farkımız bunu sürekli hale getirmek. Bu kaliteli rakıya herkesin ulaşması için fiyatımızı da ona göre belirledik. Piyasadaki rakı kalitesini yükselteceğimize inanıyoruz" dedi.Beylerbeyi Rakı'nın 70 cc'lik şişesi 26 YTL'den 5 Haziran'da satışa sunuldu. Şirket, bir ay sonra daha sert içimli olan Beyoğlu markasını çıkaracak. Cin, votka gibi içkileri de daha sonraki yıllarda üreteceklerini söyleyen Sarper, "İlk üç yıl içinde hedeflerimize ulaşmayı planlıyoruz. Bundan sonra sert içki pazarına da gireceğiz. Hedefimiz sadece Türkiye değil" dedi.Sarper İçecek, Almanya'dan başlayarak Avrupa'daki rakı pazarına da gözünü dikti. Almanya'da da bir şirket kuruldu. Şu anda 15 bin şişelik ilk ihracat partisinin hazırlıkları yapılıyor. Beylerbeyi Rakı, piyasada 70, 35 ve 20 cc'lik şişelerde satışa sunuluyor. 70'lik şişe 26 YTL Sarper İçecek, tanıtım ve pazarlama stratejisini yabancılarla birlikte birkaç ajansla birlikte sürdürüyor. Bu yılın sonuna kadar ayrılan pazarlama ve tanıtım bütçesi 5 milyon dolar. Şişenin tasarımını Hollanda'nın bol ödüllü sanatçısı Frank Tjepkema yaptı. Logo ise modern-klasik bir şekilde tasarlandı. Güç ve zarafeti bir arada vurgulamak için Beylerbeyi'indeki 'y' harflerine kılıç ucuna benzeyen bir şekil verildi. Şişeyi Hollandalı tasarladı Sanat yönetimi okuyan Ferit Sarper, 27 yaşında. Rakının tanıtımını "Beyefendiler Fotoğraf Sergisi" ile yaptı. Fotoğraf sanatçısı Bennu Gerede, tiyatro, edebiyat, sinema, müzik, bilim ve iş dünyasının tanınmış erkeklerini fotoğrafladı. Sergi bir hayli ilgi çekti. Sanata destek vermeye devam edeceklerini belirten Sarper, "Sanat aktivitelerine desteğimiz sürecek. Bunun dışında rakıseverlere daha önce görmedikleri sürprizleri hazırlıyoruz. Özellikle eylül ayından itibaren kampanyalarımızı hızlandıracağız" dedi. Genç yöneticiden sanata ilgi