26.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ - Bir günde 5 mağaza açan firma, toplamda 7 mağaza sayısına ulaşırken yılı 20 mağazayla kapatmayı hedefliyor. Online satış kanalları www.lee.com.tr ve www.wrangler.com.tr de faaliyete geçirildi.
Karma Marka Mağazacılık CEO’su Bora Alyanak, Lee ve Wrangler markalarının küresel düzeyde sahibi olan Kontoor Brands şirketi ile anlaşma yaparak bu markaların global ürünlerinin Türkiye ve KKTC’de üretim, dağıtım, pazarlama, satış ve mağazacılık lisansını aldıklarını söyledi.
100 mağaza hedefi
Alyanak, “Bu iki önemli markayı tekrar Türkiye’ye getirmekten ve pandemi nedeni ile perakende ticaretinin gerilediği, mağazaların kapandığı bir dönemde sektörün tekrar canlanmasına katkıda bulunmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.
Temmuzda 12 mağazaya, ilk yıl sonunda ise 20 mağazaya ulaşmak istediklerini belirten Alyanak, şöyle konuştu:
“Üç yıl içerisinde toplam 100 mağazaya ulaşmayı ve Türkiye’deki en büyük üç jean markasından biri olmayı hedefliyoruz. Türkiye’ye yakın komşu ülkelere hizmet verme imkânımız var. Önümüzdeki dönemde Türk tüketicilerini başka global markalarla da buluşturmaya devam edeceğiz.”
‘Türkiye bu alanda iyi’
Pazar koşullarını da değerlendiren Bora Alyanak, şunları söyledi:
“Türkiye’deki perakende sektörü 1 trilyon dolara yakın bir pazar. Hazır giyim bunun 200 milyar doları. Bunun da yüzde 5 - 10’u denim. Bu da yaklaşık 15 milyar dolara denk geliyor. Türkiye dünyada iyi bir denim üreticisi. En büyük dördüncü ihracatçı. Pandemide sokak giyimi ve rahat giyim çok hızlı büyüdü. Pandemiden sonra kaliteli jean talebinde, pazarda bir boşluk olduğunu gördük ve burada Türkiye şartlarına uygun fiyatlarla jean ve fit uzmanlığını birleştirebileceğimiz Lee ve Wrangler markaları ile işbirliğine gittik.”