15.11.2008 - 00:27 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, yaşanan küresel krizi müşterilerine odaklanarak aşabileceklerini gördüklerini belirterek, hazır giyimde marka ile müşteri arasındaki ilişkinin ürün satıldıktan sonra bittiğini söyledi.
Birçok ülkede nasıl mevduata güvence veriliyorsa Derimod’un da deride 3 yıl garanti dönemini başlattığını anlatan Zaim, şunları söyledi:
“Garanti belgesiyle 3 yıl için ücretsiz gerçek deri güvencesi, sağlamlık ve kalite güvencesi, sağlık güvencesi, tamirat güvencesi, tadilat güvencesi ve aksesuar güvencesi sağlıyoruz. Bu bir para işi değil, ürettiğin ürüne sahip çıkma felsefesidir. Diyoruz ki biz ceketi sattık, o ceket yalnız sizin değil, 3 yıl boyunca hem sizin hem bizim ürünümüzdür. Bunu şimdilik deri giyside yapıyoruz. Ayakkabıda yok.”
‘Görüşmelerimiz sürüyor’
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Zaim, birçok firmanın zararına indirimler yaptıklarını belirterek, “Bu uygulama yaptığımız indirimler kadar tutmayacak. Yani bunun getirdiği yük, yaptığımız indirimlerdeki kadar değil” dedi. Zaim, 50 mağazalık bir grup olduklarını, önümüzdeki yıl 2 veya 3 mağaza açacaklarını söyledi.
Ümit Zaim, “Alışveriş merkezi (AVM) sahiplerinin bir yıl için farklı yaklaşım göstermesini istiyoruz. Görüşmelerimiz sürüyor, anlaşmaya varacağımıza inanıyorum, ancak iyi yönetilmeyen, verimsiz olan bir iki AVM’de mağaza kapatacağız” dedi. Zaim, ‘krizlerden fırsat doğar’ palavrasının bir kenara bırakılması gerektiğini vurguladı.