Geri Dön

‘Dijital atılım’ başlıyor

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Türkiye’nin dijital geleceği için dijital milli yol haritasını hazırladıklarını  belirterek, “Hem 4. Sanayi Devrimi’ndeki pozisyonumuzu güçlendirecek hem de dijital kalkınmamızın önünü açacak olan dijital atılım programımızı bu ay içinde paylaşacağız” dedi.

‘Dijital atılım’ başlıyor

Bakan Özlü, Boğaziçi Yöneticiler Vakfı tarafından düzenlenen Özgün İyi Yönetim Uygulamaları Forumu’nda (IBPF 2018) yaptığı konuşmada, dünyanın yaşadığı hızlı dönüşümün temel parametresinin Sanayi 4.0’ın uzantısı olan dijitalleşme olduğunu belirterek şöyle konuştu:

“4. Sanayi Devrimi ve dijitalleşmeye bütünlük içinde bakan bir çalışma yaptık. Bakanlık olarak bu yol haritasını çok önemsiyoruz. Bu yol haritasında temel amacımız bilgi teknolojilerinde ülkemizi dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına çıkarmaktır. Yol haritamızdaki ortak noktamız yerli ve ileri teknoloji üreten dijital Türkiye oluşturmaktır.”

Metal yakalar

Bakan Özlü, “Artık beyaz ve mavi yakanın yanında metal yakayı da konuşmanın zamanı geldi. 2019’da tüm dünyada 2.5 milyon endüstriyel robotun, yani metal yakalının işbaşı yapacağını gösteriyor. Dünyada kullanılan endüstriyel robotların yüzde 65’i Avrupa ülkelerinde bulunuyor. Bu robotların yarısı otomotiv sektöründe kümelenmiş durumda” dedi.

Türkiye’de 12 bin robot var

Faruk Özlü, “Türkiye’de kullanılan endüstriyel robot sayısı 12 bin. Endüstriyel robotta dünyada 22’inci sıradayız. Buna ‘robotların istilası’ diyenler var. Ben ‘teknolojinin yükselişi’ diyorum. Metal yaka, mavi ve beyaz yakanın rakibi değil, paydaşı, hatta stratejik ortağıdır. Çünkü robot teknolojisi insan zekasının bir ürünüdür” dedi..

Türkiye’nin otomobili

‘Türkiye’nin otomobili’ projesinin, dijital atılım vizyonlarının somutlaştığı en önemli teknoloji platformlarından biri olacağını belirten Özlü, “Türkiye’nin otomobili dijital dönüşümün ve dijital teknolojilerin bir ürünü olacak. Türk sermayesi ve mühendisleri ile 50 yılı aşan otomotiv tecrübemizle küresel düzeyde dikkati çeken bir marka oluşturacağız. Dijital teknolojiyi Türkiye’nin otomobilinde görücüye çıkaracağız” dedi.

Kahraman kebapçı boğulma tehlikesi geçiren 2 genci kurtardıAdana’da serinlemek için sulama kanalına giren 2 çocuk boğulma tehlikesi geçirdi. Olayı gören kebapçı Murat Alpay, tereddüt etmeden atladığı kanalda yaklaşık 200 metrelik mücadele sonucu çocukları kurtarmayı başardı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber