Ekonomi Dinçer: Teknosa, Avrupa kulübüne davet edildi

Dinçer: Teknosa, Avrupa kulübüne davet edildi

28.09.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Teknosa, Avrupa’nın en büyük elektronik satın alma gruplarından Euronics ile stratejik işbirliği anlaşması imzaladı. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grubu Başkanı Haluk Dinçer, “Teknosa, Avrupa kulübüne davet edildi. Bu anlaşma sayesinde 31 ülkede 11 bin satış noktası gibi geniş bir ağa ulaşacağız” dedi

Dinçer: Teknosa, Avrupa kulübüne davet edildi

Elektronik perakende zinciri Teknosa, yıllık 16 milyar euro’yu aşan cirosuyla Avrupa’nın en büyük elektronik satın alma gruplarından Euronics ile uluslararası stratejik işbirliği anlaşması imzaladı. Teknosa,31 ülkede 11 bin satış noktasına sahip Euronics anlaşması ile tüketicilere daha uygun fiyatla ürün sunmayı hedefliyor.
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Teknosa Genel Müdürü Mehmet T.Nane, Euronics GEIE Başkanı Hans Carpels ve Euronics International Genel Müdürü Klaus Lahrmann’ın katılımıyla gerçekleştirilen imza töreninde yaptığı konuşmada, işbirliğinin her iki taraf için de önemli fırsatlar sunacağını söyledi.

Zengin ürün yelpazesi
Dinçer, şöyle devam etti: “Teknosa olarak sektörde bir ilke daha imza attık. Bu işbirliği her iki tarafa da yeni kapılar açacak. Teknosa, Avrupa kulübüne davet edildi. Bu bir güçbirliği kulübü. Euronics ile yaptığımız anlaşma sayesinde 31 ülkede 11 bin satış noktası gibi geniş bir ağa ulaşarak, birbirimizin gücünden, deneyiminden istifade edeceğiz. Bu uluslararası organizasyonun yönetiminde Teknosa’nın söz hakkı olacak. Bu adım Teknosa’yı Avrupa’ya taşıyacak bir süreci başlatırken, şimdi Türk tüketicisini daha zengin bir ürün yelpazesiyle buluşturacağız. Münhasırlık anlaşması sayesinde birçok yeni ürün dünya ile birlikte Türkiye’de ilk kez Teknosa mağazalarında satışa sunulacak.”

Haberin Devamı

‘Daha çok çeşit ürün daha uygun fiyat’
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Euronics ile yaptıkları işbirliğinin Teknosa’nın hedeflerine ulaşmasında önemli bir aşama olduğunu söyledi. Nane, şöyle devam etti: “2000 yılında 5 mağaza ile sektöre giriş yapan Teknosa, sürdürülebilir büyüme stratejisi ve ‘Herkes için teknoloji’ felsefesi kapsamında bugün Türkiye’nin 75 ilinde 280 mağaza ile faaliyet gösteriyor. Mağaza yatırımlarımız tüm hızıyla sürüyor. Pazardaki açık ara liderliğimiz bu işbirliğiyle boyut değiştirecek. Yapılan anlaşma ile Teknosa artık tüketicilere daha çok çeşit ürünü daha da uygun fiyata sunma şansı elde etti.”

‘Biz Avrupa’nın, Teknosa da bize Ortadoğu’nun kapılarını açacak’
Anlaşmayı değerlendiren Euronics GEIE Başkanı Hans Carpels ise Teknosa ile işbirliğinden memnun olduklarını belirterek, “Bir ülkeye giriş yapmadan önce çok uzun süre pazar araştırması yapıyoruz. Nitekim bu konuda Almanya’dan, Japonya’dan ve ABD’den görüştüğümüz herkes bize yerel ortak olarak Teknosa’yı işaret etti” dedi.
Carpels, “Teknosa bizim güçlü, stratejik yerel ortağımız olacak. Bu anlaşma ile biz Teknosa’ya Avrupa’nın kapılarını açarken, Teknosa da bize Türkiye’nin güçlü ekonomisi sayesinde Ortadoğu ve bölgedeki diğer pazarlara açılma fırsatı yaratacak” diye konuştu.
Tüketici elektroniği pazarında sürekli büyüme ivmesinin önümüzdeki yıllarda daha da artmasını beklediklerini kaydeden Carpels, “2012 yılının ilk altı ayında Türkiye pazarında gerçekleşen yüzde 14.4’lük büyüme, ağımızda bulunan bütün ülkelerden daha fazla. Bu anlaşma yıl bitmeden bize önemli bir açılım sağlayacak” dedi.

‘Rekor bir ciroya ulaşacağız’
Carpels, şöyle devam etti: “Ben daha 2010 yılında iken Euronics’in vizyonunu 20 milyar euro ciroya ulaşmak olarak açıklamıştım. 2.5 yıl gibi kısa bir zamanda biz 16.2 milyar euro’ya ulaştık. Teknosa ile birlikte ciromuz 17 milyar euro’ya çıkmış olacak. Bu da hiçbir rakibimizin yakalayamayacağı rekor bir rakamdır.”
Euronics International Genel Müdürü Klaus Lahrmann da işbirliğine ilişkin olarak, “Türkiye gibi bir pazarda pazar lideri bir şirketle gerçekleştirdiğimiz anlaşma özellikle zengin Türk kültürünü ve iş dünyasını tanımamıza fırsat sunacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

Engelli personel oranını yüzde 3’ten yüzde 5’e çıkardı
CarrefourSA, engelli personel oranını yüzde 3’ten yüzde 5’e çıkararak engelli istihdamına katkı sağlamayı hedefliyor.
Perakende zincirlerinden CarrefourSA, ülkedeki engelli istihdamına katkı sağlamak amacıyla mağazalarında görev yapan engelli personel sayısını artırma kararı aldı.
CarrefourSA, engelli istihdamında yasal sorumluluk olan yüzde 3 istihdam oranını yüzde 5 seviyesine çıkararak 150 engelli bireye daha mağazalarında istihdam sağlayacak. Konuyu bir sosyal sorumluluk projesi olarak gördüklerini belirten CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, “Topluma karşı olan sosyal sorumluluğumuz gereği engelli istihdamına önem veriyoruz” dedi.
Özay, şöyle devam etti: “Fırsat eşitliği sağlandığı takdirde, engelli çalışanlarımızın mağazalarımızda ne kadar büyük başarılara imza attıklarına şahit olduk. Düzenleyeceğimiz mesleki ve kişisel gelişim odaklı eğitim programlarıyla engelli çalışanlarımızın kariyer planlamasına yardımcı olmakla beraber profesyonel ve bireysel gelişimleri için çeşitli olanaklar sunacağız. Bu konuda en kısa sürede harekete geçmek için engelli vatandaşlarımız ile projede iş birliği yapabileceğimiz sivil toplum kuruluşlarını medya aracılığı ile CarrefourSA ile iletişime geçmeye davet ediyoruz.”

Haberin Devamı

7 bin 500 çalışanı var
Türkiye perakendecilik sektöründe 20 yıldır faaliyet gösteren CarrefourSA, 28 hipermarket ve 216 süpermarkette toplam 7 bin 500 çalışanıyla hizmet veriyor.

Haberin Devamı

SAAT

Rengarenk camlar
Capri Watch & Co’nun koleksiyonu, takı gibi kullanabilecek ışıltılı saatlerden oluşuyor. Capri adasının renkli dünyasını yansıtan rengarenk Murano camlarıyla bezenmiş, İtalyan el işçiliğiyle tasarlanmış saatler Nişantaşı ve Alaçatı’nın yeni butiği Caprissima’da satışa sunuluyor.

Haberin Devamı

Zamandan ilham aldı
2012 yılında ‘Zaman’ temasından ilham alarak tasarımlarına hayat veren Hermes, bu yıl Arceau saat koleksiyonuna yeni modeller ekledi. İlk olarak 1978’de Henri d’Origny tarafından tasarlanan Arceau modeli, doğan ruhunu yansıtan bir tasarım olarak tanımlanıyor.

Deri kayışlar ön planda
Kadın ve erkek saatlerinde farklı teknikler uygulayarak parlak veya fırçalanmış çelikle özgün görünümler ortaya çıkaran Lotus, koleksiyonuna renkli tasarımlar ekledi. Kırmızı, turuncu ve siyah renklerindeki saatlerde deri kayış ve çelik kasa kullanılıyor.

İsviçre klasiğini yaşatacak
Saat&Saat, dünyaca ünlü İsviçre saat markaları TAG Heuer ve Maurice Lacroix’i portföyüne ekledi. Şirket, lüks saat segmentinde dünyanın önde gelen gruplarından olan İsviçre merkezli Luxury Products International’ın (LPI) Türkiye temsilciliğini aldı.

Pırlantayla bezeli
İsviçre yapımı Versace Saat, lüks saat tasarımını V-Glam modeli ile sergiliyor. Pırlanta ile bezeli paslanmaz çelik kasası ve bileziğiyle dikkat çeken V-Glam, çizilmeye dayanıklı safir kristal cam ile korunuyor. Saat 12 adet pırlantanın işlendiği beyaz sedef kadrana sahip.

En çok doğum günlerinde hediye alınıyor!

Sosyal alışveriş platformu Gruphediye.com internet kullanıcıları arasında bir anket düzenleyerek hediye verme alışkanlıklarının geldiği son noktayı gözler önüne serdi. Gruphediye.com’un gerçekleştirdiği ankete göre katılımcılar, en çok doğum günlerinde, yılbaşında, Anneler Günü ve Sevgililer Günü gibi özel günlerde, bebek kutlama ve ev kutlama durumlarında hediye almayı tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 78.5’i en çok doğum günlerinde hediye almayı tercih ediyor, bunu yüzde 58.2 ile yılbaşı izliyor.

‘Islak mendilde Venezuela ve Lübnan’da pazar lideriyiz’

43 ülkeye ihracat yaptıklarını söyleyen Fresh’n Soft Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seren Zavaro Bardavit, “Lübnan ve Venezuela’da pazar lideriyiz” dedi

Fresh’n Soft Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seren Zavaro Bardavit, 16 yıldır ıslak mendil üretimi yaptıklarını söyleyerek, “Şirketimiz 1957 yılında kuruldu. Kardeşler Uçan Yağlar adıyla 1992 yılında ıslak mendil ithalatına başladık ve Türkiye’de bu kategorinin temelini attık” dedi.
1996 yılında Fresh’n Soft markasıyla faaliyet göstermeye başladıklarını belirten Bardavit, “Böylece ilk ıslak mendil üreticisi unvanını aldık” diye konuştu. Bugün 200 kişi istihdam sağladıklarını kaydeden Bardavit, şu bilgileri verdi:
“2004 yılında üretim tesisimizi Gebze Plastikçiler Organize Sanayi Bölgesi’ne taşıdık. 2008 yılında ise toplam 14 bin metrekarelik alanda faaliyetimizi devam ettiriyoruz. Fresh’n Soft, Mendix ve Medifresh markalarımızla bebek bakımı, kişisel bakım, günlük bakım ve medikal temizlik olmak üzere dört kategoride üretim yapıyoruz.”

‘Sadece bir mendil değil’
Bugün Fresh’n Soft’un tüketiciye hijyenik ve pratik çözümler sunan bir şemsiye marka olduğunu anlatan Bardavit, “Türkiye genelinde hem yerel hem ulusal kanalda satış yapıyoruz. Bayilik sistemiyle çalışıyoruz” dedi.
Yurtdışında birçok ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Bardavit, “43 ülkeye ıslak mendil satışı gerçekleştiriyoruz. Lübnan, Venezuela’da pazar lideriyiz” diye konuştu.

‘Artık sadece bir ıslak mendil değil’
Fresh’n Soft’un artık sadece bir ıslak mendil markası olmaktan çıktığını söyleyen Seren Zavaro Bardavit, yan faydası olan ürünlere de ağırlık verdiklerini belirtti. Bardavit şöyle devam etti: “Mesela yaşlanmayı geciktirici özelliğe sahip Premium makyaj temizleme mendillerimiz var. Ayrıca bebekler için de pişik önleyici ıslak bebek havlusu ürettik. Temizlik ve bebek bakımında inovatif bir çalışmanın sonucu olan bu ürün, özel geliştirilmiş formüle sahip.”

En romantik kış...

Romantik aşk filmlerinden Love Story filminin yıldızı Ali McGraw’un stili, NG Style’ın ‘70s’ koleksiyonuyla hayat buluyor. Koleksiyonda 70’lerin modaya dönüş yapmasıyla retro ifadeler, geometrik desen ve formlar ön plana çıkıyor. Koleksiyonda ayrıca midi etek ve elbiseler, kürk yelek ve dik yaka kazaklar, dökümlü kumaşlardan etek ve pantolon alternatifleri var. Dönemi yaşatan kıyafetlere taupe tonları, bordodan kırmızıya ara tonlar, lacivert ve mor renkler eşlik ediyor. NG Style’ın 70’ler temalı koleksiyonunda faille, double, dökümlü crepe kumaşlar ağırlıkta.

Doğanın sıcak renkleri

Amway Artistry’nin her sezona özel limitli sayıda ürettiği ve merakla beklenen yeni renk koleksiyonu, eylül ayında satışa sunuldu. Avustralyalı ünlü aktris Teresa Palmer’ın marka yüzü olduğu ve 2012 ilkbahar koleksiyonunun devamı olan ‘Escape to Paradise’ sonbahar koleksiyonunda doğanın sıcak renkleri kullanılmış. Koleksiyonda toprak tonlarının doğallığını yansıtan ‘Gilded Chalet’ ve kristal buzulların renklerini yansıtan ‘Crystal Glacier’ olmak üzere farklı tonlarda iki ayrı palet bulunuyor.

Soğuklardan korunmanın yolu...

Soğuklardan korunmanın yolu meyvelerden geçiyor. Stilea markası katı meyve sıkacağı ile taze meyve suyu hazırlamak isteyenler için ürvitaminleri kaybolmadan meyve suları sunuyor. Marka yetkilileri, ürünle ilgili şu bilgileri veriyor: “Katı meyveler Stilea’nın 1000 watt gücü sayesinde posa oluyor aynı zamanda posaların kuruluğu ürünün meyvelerin tüm suyunu sıkabildiğini gösteriyor. İki litrelik posa hacmi meyve suyunu hazırlamadan dolmayacak kadar da geniş. Aparatlarının bulaşık makinesinde kolayca yıkanabilme özelliği var. Ürün paslanmaz çelik gövdeye, meyvelerin sertliğine göre değiştirilebilen hız ayarına ve ışıklı ayar düğmesine sahip.”

CaffË Nero kahveyi cebe taşıdı

CaffË Nero, teknik özellikleri ve kapsamıyla dünyada ilkler arasına giren yeni mobil platformunu tanıttı. Platform iPhone ve Android tabanlı akıllı telefonlar için geliştirilmiş iki uygulama, kasa sistemi entegrasyonu ve bulut tabanlı CRM altyapısından oluşuyor. CaffË Nero, mobil uygulaması ve kasa entegrasyonu Mekanist tarafından, Protel desteği ile gerçekleştirilen mobil platformuyla kahveseverlere hizmet sunacak. Bugüne dek 2.5 milyona yakın kahve hediye ettiği sadakat kart sistemini mobil uygulamasına adapte eden CaffË Nero, bundan böyle misafirlerine promosyonlar sunacak.

e-perakende

Akıllı sepet uygulaması

Markafoni, akıllı sepet uygulaması başlattı. Akıllı sepet uygulamasına geçen ilk özel alışveriş kulübü olan Markafoni’de artık farklı kampanyalardan satın alınan ürünler için ayrı kargo ücreti ödenmeyecek. Üyeler, akıllı sepet uygulamasıyla aldıkları her ürünü tek bir sepette birleştirebilecek. Böylece farklı kampanyalardan satın alınan her ürün için ayrı ayrı kargo ücreti ödeme durumu da ortadan kalkacak.