EkonomiDolap’tan 5 yılda tam 22.4 milyon ürün çıktı

Dolap’tan 5 yılda tam 22.4 milyon ürün çıktı

17.07.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Trendyol çatısı altında faaliyet gösteren ikinci el ürün pazarı platformu Dolap, 5 yılda 1 milyar 450 milyon lira tutarında, 22.4 milyon adet ürün satışı gerçekleştirdi.

Dolap’tan 5 yılda tam  22.4 milyon ürün çıktı

2016’da kurulan Dolap, 5’inci yılına ilişkin verilerini açıkladı. Her gün yaklaşık 300 bin yeni ürünün eklendiği Dolap, aylık 2 milyon üzerinde ürünün satışına aracılık ediyor, Dolap satıcıları platformdan aylık ortalama 900 TL kazanıyor.

Haberin Devamı

24 milyon üye

Dolap üzerinden dakikada 45 ürün satışı yapılıyor. Şirketten yapılan açıklamada, şunlar kaydedildi:

“24 milyon üyesi, 5 ana kategoride 53 milyon ürün ve 16 milyondan fazla mobil indirme ile Türkiye’de ikinci el ürün pazarına öncülük eden Dolap’ta yaklaşık 470 bini ev hanımı olmak üzere 1.4 milyon aktif bireysel satıcı bulunuyor.

Bölgesel kalkınmayı da destekleyen Dolap’ta satıcıların yüzde 42’si, alıcıların ise yüzde 48’i üç büyük il dışında bulunuyor. Dolap kullanıcılarının yüzde 44’ü 25 - 34 yaş aralığında yer alıyor. Kullanıcılarının yüzde 30’unu ev hanımlarının oluşturduğu Dolap’ta, ev hanımlarını yüzde 25 ile özel sektör çalışanları ve öğrenciler izliyor.”

İndirim teklifi

Açıklamaya göre Dolap’taki ürünler aylık ortalama 85 milyon beğeni, 42 milyon yorum alırken, takip özelliği sayesinde ise 1.3 milyon kişi aylık ortalama 31 milyon ürünü takip ediyor. Türkiye’de ilk olarak teklif seçeneğini başlatan Dolap’ın bu  özelliği de aylık ortalama 2.1 milyon kişi tarafından kullanılıyor. Alıcılar beğendikleri ürün için yüzde 30’a kadar indirim talep ederken, siparişlerin yüzde 50’sinde teklif indirimi uygulanıyor. Aynı zamanda satıcılar da ürününü beğenen alıcılara belirlediği oranda indirim teklif edebiliyor, alıcıların teklifi 24 saat içinde değerlendirmesi gerekiyor.

Haberin Devamı

En çok satılan ürün pantolon

Dolap üzerinden en çok satılan ürünler pantolon, günlük elbise, spor ayakkabı, bluz, gömlek, tişört, sweatshirt olurken, yapılan açıklamaya göre Dolap lüks markalara daha uygun fiyatla ulaşılmasına da aracılık ediyor. Lüks marka ürünlerin satışları tüm satışlar içinde önemli bir pay alırken, platformda en çok tercih edilen lüks markalara ait ürünler olarak çanta ve cüzdan öne çıkıyor. Dolap’ın kullanıcılarının yüzde 85’i, Dolap ekibinin de yüzde 63’ü kadınlardan oluşuyor.