22.08.2008 - 01:29 | Son Güncellenme:
Songül Hatısaru Gaziantep
Nisan ayında Eskişehir’de kuruyemiş sektörünün önde gelen 3 üretici ailesinin 50 yıllık deneyimini bir araya getirmesiyle kurulan Peyman’ın yüzde 30’unu 11 milyon dolara satın alan Esas Holding, sektörde hızla büyüyor.
“Peyman’ın her yıl yüzde 30 büyümesini hedefliyoruz” diyen Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, ablası Sadıka Sabancı ve arkadaşı Meltem Oktay’la birlikte Gaziantep’e fıstık hasatına gitti. Şalvar giyen, fıstık toplayan Kamışlı’yı köylüler davul zurnayla karşıladı.
Fındık, fıstık, zeytinyağının Türkiye için milli servet olduğunu belirten Kamışlı şöyle dedi: “Kullandığımız hammaddenin yüzde 85’i yerli ürünlerden oluşuyor. Yüzde 100 Türk kuruyemiş markası olan Dorleo yapılan yatırımlarla 6 ayda lokal bir marka olmaktan çıkıp ulusal bir marka haline geldi.”
Kendi markasıyla ihracat
Peyman’ın kendi markasıyla ihracat yaptığını belirten Kamışlı, “Avrupalılara, Amerikalılara kuruyemiş yedireceğiz” dedi. Türkiye’nin fındık, kayısı, üzüm gibi pek çok üründe yüzde 70’lik üretim payı bulunduğunu hatırlatan Kamışlı, bunların paketlenip, marka olarak dünya pazarlarına sunulması gerektiğini vurguladı. Peyman’ın da bu doğrultuda yapılandığını anlatan Kamışlı, 2009’da ihracata ağırlık vereceklerini açıkladı.
Kamışlı, benzer alışkanlıklara sahip Balkan ülkeleri ve Türki cumhuriyetlerin yanı sıra Avrupa ve Amerika pazarlarını da hedeflediklerini vurgularken, Peyman’ın CEO’su Ayhan Güneş, mevcut çalışmalara ilişkin olarak, “Romanya ve Kosova’ya ihracata başladık. Rusya’ya da ihracata başlayacağız” dedi.
Genel Müdür Oğuz Yükselir de ihracatı kendi markalarıyla yaptıklarına dikkat çekerek, “Amerika’dan bir firma geliyor, ‘Bütün cezeryelerinize talibiz’ diyor, kabul etmiyoruz. Kendi markamızla, yeni pazarlara girmek istiyoruz. Kuru meyve ve doğal meyve barlarıyla Dorleo’yu bölgesel bir marka yapacağız” dedi.
Yeni markalar yolda
Kamışlı, Peyman’ın bu yılki cirosunun 110 milyon YTL olmasını beklediklerini söyledi. 2.3 milyar dolarlık pazarda paketli ürünlerin payının henüz yüzde 15’lerde olması Peymancılar için fırsat olarak görülüyor. Hedefler 5 yılda bu payın yüzde 50’leri bulacağı üzerine yapılıyor. Kamışlı, Citylife ve Pegasus uçaklarında Dorleo ürünlerinin yer alacağını belirtti. Dorleo’nun Peyman’ın ilk alt markası olduğuna dikkat çeken Kamışlı, bunu başka ürün grupları ve markaların da izleyeceğini açıkladı.