Ekonomi En mobil il İstanbul, en mobil sektör finans

En mobil il İstanbul, en mobil sektör finans

14.03.2012 - 12:45 | Son Güncellenme:

Yapılan araştırmaya göre, en mobil il İstanbul, Türkiye’nin en mobil sektörleri ise finans...

En mobil il İstanbul, en mobil sektör finans

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, 2011 yılı sonrasında en stratejik yatırımın mobil yatırım olduğuna dikkat çekerek, şirketlerin mobil cihazları kullanarak maliyetlerini azaltarak daha hızlı bir şekilde büyüdüğünü söyledi. Ciliv Ankara’da gerçekleştirilen toplantıyla kurumsal müşterilerini, şirketlerin iş yapış modellerini değiştirecek “MobilŞirket”le tanıştırdı.

Turkcell, Ankara’da düzenlediği toplantıda kurumsal müşterilerini, şirketlerin iş yapış modellerini değiştirecek, karlılıklarını arttıracak yepyeni bir vizyon olan “MobilŞirket”le tanıştırdı. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıya Ankara Sanayi Odası Başkanı Nurettin Özdebir, Ankara Ticaret Odası Başkanı Salih Bezci katıldı. Ankara Sanayi Odası Başkanı Özdebir konuşmasında küreselleşen dünyada mobil hizmetlerin en önemli kalem olduğuna değindi. Ankara Ticaret Odası Başkanı Bezci ise mobil teknolojilerin kişilerin bilgisayara bağımlılığını azalttığını kaydetti.

Haberin Devamı

CİLİV: “KÜRESEL REKABET İÇİN, MOBİL TEKNOLOJİLER ŞART”

Turkcell Genel Müdürü Ciliv toplantıda yaptığı sunumda Turkcell’li olmayı tercih eden şirketlerin başarısına ‘daha fazla’ katkı sağlamak için yeni bir vizyon geliştirerek Turkcell MobilŞirket’i hayata geçirdiklerini anlatarak, iş dünyasında başarılı olmak için belirli bir müşteriye odaklanılması gerektiğini dile getirdi. Ciliv, “1 yıldır şirketlerimize mobil iletişimin sağladığı olanakları tanıtmak ve danışmanlık vererek yaşayacakları teknolojik dönüşümü kolaylaştırmak için yoğun bir çaba içerisindeyiz. Anadolu’yu gezerek, binlerce şirketimize bu vizyonu anlatıyoruz, anlatmaya devam edeceğiz” dedi.

EN STRATEJİK YATIRIM MOBİL YATIRIM

Dünyanın teknoloji tarihinde önemli bir dönüm noktasında olunduğuna dikkat çeken Ciliv, 2011 yılı sonrasında en stratejik yatırımın mobil yatırım olduğunu vurguladı.

Ciliv sunumunda teknolojiyi kullanmayan şirketlerin battığına işaret ederek, Kodak firmasının dijital dünyaya ayak uydurmadığı için battığını buna karşın bugün ansiklopedi yayımcılığı yapan Encyclopedia Britannica’nın teknolojiye ayak uydurarak dijital baskıya geçeceğini açıkladığını söyledi. Ciliv Türkiye’de de birçok şirketin teknolojiye ayak uydurarak hızlı bir şekilde büyüdüğünü anlatarak, teknoloji kullanımıyla birlikte maliyetlerin de azaldığını ifade etti.

ANKARA EN MOBİL 2'NCİ İL

Haberin Devamı

Turkcell’den verilen bilgiye göre, Türkiye’nin en mobil 2'nci ili olan Ankara’da en mobil sektörlerin enerji, inşaat, üretim, profesyonel hizmetler, hızlı tüketim, kamu, sağlık, bilgi teknolojileri, lojistik, finans, otomotiv olduğu saptandı. Ayrıca Ankara’da en çok kullanılan mobil teknolojiler ise mobil ses, mobil POS, mesajlaşma, akıllı telefon, mobil internet oldu.

TÜRKİYE’NİN “MOBİLŞİRKET” HARİTASI ÇIKARILDI

Turkcell, yeni vizyonunu hayata geçirmede ilk adım olarak, Türkiye’nin MobilŞirket envanterini çıkarmak üzere McKinsey Danışmanlık ile birlikte kapsamlı bir çalışma yaptı. 81 ilden 400 bini aşkın Turkcell’li şirket, geliştirilen MobilŞirket skoru algoritmasına uygun olarak değerlendirilmeye tabi tutuldu. Şirketlerin kullanımına sunduğu mobil teknoloji çözümleri “Temel Haberleşme, Bilgiye ve İşe Her Yerden Erişim, Süreç/Operasyon Yönetimi, Müşteriye Ulaşma” olarak 4 kategoride toplandı. Her bir çözüm kullanımına, şirkete yarattığı faydayı da göz önünde bulundurarak bir skor belirlendi.

Haberin Devamı

EN MOBİL İL: İSTANBUL; EN MOBİL SEKTÖR: FİNANS

Yapılan araştırmaya göre, en mobil iller sırasıyla şöyle: “İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Kocaeli, Konya, Adana, Mersin, Gaziantep, Kayseri, Denizli.”

Türkiye’nin en mobil sektörleri ise şunlar: “Finans, üretim inşaat, hızlı tüketim malzemeleri, tekstil, lojistik, eğitim, sağlık, bilgi teknolojileri, medya-reklam.”

ŞİRKETLER “MOBİLŞİRKET” SKORLARINI HESAPLAYABİLECEK

Firmaların teknolojiyi ne kadar kullandıklarını ölçümleyebilmesi için, web üzerinden “Turkcell MobilŞirket” skorlarını hesaplayabileceği, kendi segment ve sektörlerine göre kıyaslama yapabileceği özel bir portal oluşturuldu. www.mobilsirket.com’a giren kurumsal müşteriler, kurumsal telefon numaralarını sisteme girerek kendi şirketleri için bu hesaplamayı yapabilecek. Her şirket, bu metod sayesinde kendinin ne kadar “MobilŞirket” olduğunu görerek, kendi sektörü ve kendi büyüklüğündeki şirketlerle karşılaştırma yapabilecek, kuvvetli alanlarını ve gelişim alanlarını tespit ederek, teknoloji yatırımlarını nerelere yapabileceğini belirleyebilecek. Şirketlere, mobil teknoloji kullanımında yol göstermek üzere Turkcell’in uzman Proje ve Müşteri Yöneticileri ücretsiz danışmanlık hizmeti verecek.