EkonomiEspadril efsanesi dönüyor

Espadril efsanesi dönüyor

02.09.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

1970‘lerin ikonu espadril geri dönüyor. İhracat ağırlıklı çalışan Cabani Shoes’un Yönetim Kurulu Üyesi Kubilay Kaban, “Aldığımız talepler gösteriyor ki önümüzdeki yaz espadril fırtınası esecek. Milyon adetlerde satılacak”dedi

Espadril efsanesi dönüyor

Ayakkabıda 1970’li yıllardaki espadril modasının yeniden geleceğini söyleyen Cabani Shoes Yönetim Kurulu Üyesi Kubilay Kaban, “Önümüzdeki yaz espadril fırtınası esecek. Yaşlısı genci herkes espadril giyecek” dedi. Espadrillerin en önemli özelliğinin ayakları terletmemesi olduğunu kaydeden Kaban, “Espadril deri ayakkabıların ve sandaletlerin önüne geçecek. İhracat için aldığımız talepler gösteriyor ki milyon adetlerde satılacak” diye konuştu. Kaban sektörde bu konuda ciddi bir hazırlık olduğunu da belirtti.

Yeni üretim tesisi

Cabani Shoes olarak 1983 yılında üretime başladıklarını kaydeden Kaban, “Ayakkabı talebinde artış nedeniyle üretim kapasitemizi artırmaya karar verdik. Bu nedenle yeni bir fabrika kurmayı planlıyoruz” dedi.
10 bin metrekarelik bir alanda tek katlı bir tesis inşa etmeyi planladıklarını anlatan Kaban, “Bu tesis ihracata yönelik olarak üretim yapacak. Şu anda 150 bin çift ayakkabı üretim kapasitemiz var. Yeni fabrikayla bunu ikiye katlayacağız ve 300 bin çiftlik kapasiteye ulaşacağız” diye konuştu. Yurtdışında bir çok ülkeye ihracat yaptıklarını ifade eden Kaban, özellikle Ortadoğu pazarında aktif olarak satış yaptıklarını belirtti.

41 ülkeye ihracat

41 ülkeye ayakkabı satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen Kaban, “Ortadoğu’nun yanı sıra Afrika ve komşu ülkelere de ihracat yapıyoruz” dedi. Türk ayakkabı sektörü için Rusya’nın önemli bir ihracat pazarı olduğunu belirten Kaban, “Rusya’da ayakkabı üretimi yok denecek kadar az. İhracatın yüzde 22’si Rusya’ya, yüzde 12’si Irak’a, yüzde 6.5’i Suudi Arabistan’a, yüzde 5.6’sı da Almanya’ya yapılıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı
Espadril efsanesi dönüyor


Turizme özel sistem

Turizmcilerle işbirliği içine girdiklerini söyleyen Kaban, şöyle devam etti: “Çırağan Oteli başta olmak üzere 5 yıldızlı otel personeline yönelik çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca İtalyan ortaklarımızla ve Ancona Üniversitesi ile ortaklaşa yürüttüğümüz bir çalışma var. Bu çalışmanın ardından ürettiğimiz Cool-Step adlı sisteme sahip ayakkabıları turizmcilerin beğenisine sunduk. Bu ayakkabılar vücut direncini artıran, ayak terlemesini engelleyen, bel, sırt ve bacak ağrılarını en aza indiren özel bir sisteme sahip.”

Cabani 1983’te faaliyete başladı

Cabani, ayakkabı sektöründeki faaliyetine 1983’te İstanbul-Gedikpaşa’da 50 metrekareliklik ufak bir atölyede günlük 50 çift ayakkabı üretim kapasitesi ile başladı. Daha sonra firma, “Kaban Ayakkabı” adı altında Merter-İstanbul’da faaliyetlerine devam etti. Şirketin internet sitesinde yer alan bilgilere göre, firma 1996’da İkitelli Küçük Organize Sanayii Bölgesi’nde kendi öz kaynakları ile yaptırdığı 7.200 metrekarelik modern binasına geçti. Burada 120 üretim çalışanı, Dizayn ve Araştırma Geliştirme grubu, finansal ve idari personel istihdam ediliyor.


‘Artık e-ticarete ağırlık vereceğiz’

Perakende mağazalarının yanı sıra e-ticarete ağırlık vereceklerini belirten Kubilay Kaban, “Gelecek yıl ciromuzun yüzde 10’unu online satıştan gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Bununla ilgili olarak fotoğraf stüdyosu kurduklarını söyleyen Kaban, bu kanalla Anadolu’yu hedeflediklerini dile getirdi. Toplamda 11.5 milyon TL ciroları olduğunu kaydeden Kaban, bünyelerinde 135 çalışan bulunduğunu anlattı.

‘Ayakkabı satışında % 5.5 artış kaydettik’

Cabani Shoes’un şu anda altı mağazası bulunduğunu söyleyen Kubilay Kaban, “Yurtdışında ise İran’da franchising verdiğimiz mağaza var. Yurtiçinde toplam 200 noktada satış yapıyoruz” dedi.
Kaban 2012 yılı sonuna kadar 20 mağazaya ulaşmayı planladıklarını kaydetti. Bu yıl ocak - ağustos dönemindeki ayakkabı satışlarında bir önceki yıla göre yüzde 5.5 oranında artış yaşandığını ifade eden Kaban, bu yöndeki talebin giderek arttığını belirtti.

Tarihçesi 4 bin yıl öncesine dayanıyor

80’lerin vazgeçilmezi espadril, üstü kumaş, alt tabanı hasır, yanları hasır örgülü bir ayakkabı. 1980’lerin unutulmaz dizilerinden Miami Vice’da, Don Johnson’ın canlandırdığı dedektif karakteri, beyaz takım elbisesinin altına beyaz espadril giyerdi. Espadril’in Türkiye’de hafızalarda yer edişi bu diziyle olsa da tarihçesinin 4 bin yıl öncesine dayandığı ifade ediliyor.
Granada’daki arkeoloji müzesinde 4 bin yaşındaki bir espadril’in sergilendiği belirtiliyor. Geçmişi bu kadar eskiye giden espadril, Salvador Dali’den Picasso’ya, Coco Chanel’den Colette’e kadar pek çok ünlü ismin de tercihi oldu.



Ungaro’nun koleksiyonuyla ‘Şehirde Aşk’

Kadınlar, Emanuel Ungaro koleksiyonuyla aşklarını şehirde yaşayacak. Harvey Nichols bünyesinde yer alan Emanuel Ungaro bu koleksiyonunda kullandığı korse ile kadının gizemini ön plana çıkarıyor.
Koleksiyonun parçaları aynı zamanda vahşi doğa nosyonu taşıyor. Şeffaf görüntü ve narin danteller Ungaro koleksiyonunun karakteristik özelliğini taşıyor. Koleksiyon denim ve gömlek kumaşı süsler ve tüvitlerle kombin ediliyor. Deri ve dantel bu koleksiyonda değişim geçiriyor.


bauMax’ın Ege’deki ikinci mağazası Bodrum’da

9 ülkede, toplam 154 marketi ve 10 binin üzerinde çalışanıyla faaliyet gösteren Avusturyalı yapı marketi bauMax, Türkiye’deki dördüncü mağazasını Samsun, İzmit ve İzmir’den sonra Bodrum’da açtı. bauMax Bodrum Ortakent’te 15 bin metrekare satış alanıyla faaliyet gösterecek. bauMax Türkiye’de uzun vadede, 30 markete ulaşmayı hedefliyor.


Haberin Devamı

CPI’ın alım heyetinde Gucci var

Haberin Devamı

Moda fuarı Collection Premiere İstanbul (CPI), 22 - 24 Eylül 2011 tarihleri arasında CNR Expo İstanbul’da düzenlenecek. İspanyol devi Mango’dan sonra Gucci de CPI’a alım heyetleri ile geliyor.
Ayrıca aralarında dünyaca ünlü markaların da yer aldığı 30’u aşkın ülkeden çok sayıda şirketin CPI’a katılması ve alım yapması bekleniyor.

Bally, Kanyon’dan sonra Nişantaşı’na geldi

1851 yılında Carl Franz tarafından İsviçreli lüks çanta, kemer ve ayakkabı markası Bally, Kanyon’dan sonra İstanbul’daki ikinci mağazasını Nişantaşı Abdi İpekçi’de açtı. Bally’nin yeni butiğinde 2011 Sonbahar/Kış Erkek ve Kadın Koleksiyonu için hazırlanan ayakkabı, çanta ve aksesuarlar bulunuyor.
103 metrekarelik yeni mağaza dünyadaki diğer Bally butikleriyle aynı mimariye sahip. Dış cephesi bronz ile kaplanan mağazanın göz hizasında bulunan geniş vitrininde Bally ürünleri ve lüks aksesuarlar yar alıyor.


Kuyumcukent’ten gelinlere % 40 indirim

Evlilik hazırlıklarına yönelik bir alışveriş merkezi olan Wedding World, “Türkiye’nin En Ucuz Altını Burada” kampanyasına başladı. Wedding World Kuşyumcukent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Merim, “Gelinlik, damatlık, davetiye, kına kıyafetleri, ev tekstili, avize ve tasarım altın ve mücevher almak isteyenler için yüzde 40’a varan oranda indirimli fiyatlar sunuyoruz. Evlilik alışverişleri dolayısıyla her hafta sonu AVM’yi 20 binin üzerinde kişi ziyaret ediyor” dedi.


Darty’nin yeni mağazası Atlantis AVM’de açıldı

Elektronik ve beyaz eşya firması Darty, Türkiye’deki 24. mağazasını Ankara’da açtı. Atlantis Alışveriş Merkezi’nde (AVM)?Ankara’daki ikinci mağazasını faaliyete geçiren Darty , böylece İstanbul dışındaki 10. mağazasını açmış oldu. Darty’nin bu yılki 4. mağazasını faaliyete geçirerek her yıl beş mağaza açma hedefini aşacağı belirtiliyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler