Geri Dön

Fiat dünyasının birincisi oldu

Egea projesi sayesinde iki yıl içinde iki kat büyüyen ve üretimini rekor seviyeye taşıyan Tofaş, Fiat dünyasında da birincilik tahtına çıktı. Tofaş, geçen yıl 383 bin adetlik üretimle FCA’nın bir numaralı fabrikası oldu

Fiat dünyasının birincisi oldu

Tofaş, yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirdiği ve mühendisliğinin büyük bölümünü de kendi bünyesinde gerçekleştirdiği Egea projesiyle “iki kat büyüyen” Tofaş, rekorlar ve başarılara imza atıyor. Gerek ihracat gerekse de üretimde rekor kıran Tofaş, 2016’da Fiat Chrysler Automobiles (FCA) dünyası içinde en çok üretim yapan “birinci fabrika” konumuna geldi.

Fiat dünyasının birincisi oldu

Şirketin CEO’su Cengiz Eroldu, 2016’da, ayda 40 bin araç üretimiyle Türkiye otomotiv sanayinde bugüne kadar ulaşılmamış rakamları yakaladıklarını vurguladı. 2016’yı 383 bin adetlik üretimle kapattıklarını söyleyen Eroldu, “Tofaş, böylelikle Türkiye’nin otomotiv üretiminin 4’te 1’ini tek başına gerçekleştirdi. Aynı zamanda da Türkiye’nin otomotiv ihracatının da 4’te 1’ini yaptı. 2016’da 280 bin adetlik ihracat yaptık. Bu rakam da tıpkı üretimde olduğu gibi Türkiye otomotiv sanayi açısından rekor oldu” ifadelerini kullandı. 3.2 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını ve ihracat fazlalarının da 1 milyar dolara ulaştığını anlatan Eroldu, “Sektör toplamında, ilk 3 çeyrekte 1.4 milyar dolar dış ticaret fazlası sağlandı. Tüm yıl üzerinden hesaplama yaparsak, sektörün toplam dış ticaret fazlasının yarısının Tofaş’tan geldiğini söyleyebiliriz” dedi. Eroldu, geçen yıl 110 bin adetlik satış yaptıklarını, bunun yüzde 90’lık bölümünün de yerli modellerden oluştuğunu hatırlattı.

FCA’yı kanatlandırdı!

Egea’nın geçen yıl Türkiye’de en çok satan otomobil olduğunun da altını çizen Tofaş CEO’su Eroldu, “Egea ailesinin yarattığı ivmeyle ciromuz 14.2 milyar TL’ye yükseldi. Ciromuz geçen yıla göre yüzde 43.5 arttı” diye konuştu.

Avrupa pazarında “Tipo” adıyla satılan Egea’nın, FCA’nın satışlarında da önemli rol oynadığına dikkati çeken Cengiz Eroldu, 2016’da Avrupa’da 100 bin adet Egea/Tipo satışının gerçekleştiğini söyledi. Geçen hafta FCA’nın 2016 yılı sonuçlarını açıkladığına değinen Eroldu, “Geçen yıl Fiat’ın Avrupa satışlarında yüzde 11’lik artış var. Bunda da Egea/Tipo ailesinin etkisi oldukça fazla” diye konuştu. Bu arada Tipo (Egea), İspanya’da Fiat’ın satışlarının yüzde 42 artmasını sağladı.

FCA bünyesinde yer alan fabrikalar arasında Tofaş’ın, “en fazla üretim yapan tesis” olduğuna da dikkat çeken Eroldu, “Bu, Tofaş’ın yerini ve değerini de artırdı. 2014’te üretim sıralamasında 14. sıradaydık, 2015’te ise 8. olduk. 2016 yılında büyük bir başarıyla en çok üretim yapan fabrika unvanını alıp birinciliğe çıktık. Tofaş’ı, İtalya Melfi fabrikası izliyor. Tüm dünyada FCA’nın 70’e yakın tesisi var” diye konuştu.

Tofaş ikiye katlandı

Egea sayesinde Tofaş’ın kaydettiği ivmeyi de vurgulayan CEO Cengiz Eroldu, “2014’ten 2016’ya kadar olan dönemde üretimimiz yüzde 72, ihracatımız yüzde 96 arttı. Ciromuz yüzde 91 artarken, 7.4 milyar TL’den 14.2 milyar TL’ye ulaştı. 2014’te şirketin piyasa değeri 7.3 milyar TL’yken, 12.3 milyar TL oldu. Egea’nın, bereketiyle şirketi iki yılda ikiye katladığını söyleyebiliriz. Egea bu anlamda baştan sona doğru bir iş oldu. Projenin getirdiği sonuçlar sayesinde, Tofaş lig atladı” ifadelerini kullandı.

2017’nin zor geçeceğine ilişkin genel bir beklenti bulunduğunu, ancak Tofaş açısından iddialı hedefler belirlediklerini vurgulayan Eroldu, Egea rüzgarını arkalarına aldıklarını hatırlatarak şöyle devam etti:

“2017’ye birçok hazırlık yaptık. Kapasiteyi ocak ayında 400 binden 450 bine çıkardık. Egea ailesi için ikinci gövde hattını kurduk. Boyahanede yenilikçi uygulamalarla üretimi kapasiteyi artırdık. Üretim hacmini, 2017’de de artırmayı sürdüreceğiz. 380 bin adetlik üretimimizi, 430-440 bin aralığına çıkartmayı öngörüyoruz. 280 bin adetlik ihracatı da 330-340 bine çıkarmayı hedefliyoruz.”

‘Rio hedeflerimize ulaşmada güç katacak’

Türkiye distribütörlüğünü Çelik Motor’un yürüttüğü Kia, bu yıl üç yeni modelle atağa kalkmaya hazırlanıyor. Markanın bu yılki en önemli yeniliği 4. nesil Rio, Mart’tan itibaren Türkiye’de satılmaya başlanacak. Bu yıl 3 bin adet satılması planlanan Rio, Kia’nın daralması beklenen Türkiye pazarındaki önemli kozu olacak.

Fiat dünyasının birincisi oldu

2017’deki model atağının ilk adımının, bu ay satışa çıkacak yeni nesil Kia Picanto olduğunu belirten Çelik Motor Genel Müdürü Özgür Maraş, markanın en çok satan modeli olan Rio’nun ise, dördüncü nesil olarak tüm dünyayla aynı anda önümüzdeki ay piyasaya sunacaklarını kaydetti. Haziran’da ise “dünyanın en düşük yakıt tüketimine sahip hibrit” aracı unvanını alan ve Guinness Rekorlar Kitabı’na giren Kia Niro crossover olduğunu hatırlatan Maraş, şöyle devam etti:

Fiat dünyasının birincisi oldu
Düşük donanım

“2016’yı yaklaşık 19 bin araçlık satış ve yüzde 2 pazar payıyla kapattık. 2017’de pazardaki daralma öngörümüze karşın, büyüme hedefimizi koruyoruz. Piyasaya sunacağımız üç yeni modelle, hedefimiz yine yüzde 2 pazar payı olacak. Yeni Rio da, bu hedefimizde bize güç verecek. 3 bin adet yeni Rio satmayı planlıyoruz.”

Maraş, bu yıl artan kurlar ve ÖTV artışının gecikmeli etkilerine bağlı olarak satışların yüzde 10-15 dolayında düşmesini beklediklerini kaydederken, “Stokların ve finansman kullanımının iyi yönetilmesi gereken bir yıla girdik. 2017 model araçlara en az yüzde 5-8 zam geldi veya gelecek. ÖTV ve kur artışının fiyatlara yansımasıyla birlikte sektördeki segment dağılımının değişeceğini ve müşterilerin daha düşük donanımlı giriş paketlerine yöneleceğini öngörüyoruz” dedi.

Yeni nesliyle büyüdü

Kia’nın özellikle Avrupa’da en çok satan modellerinden biri olan Rio, 4. nesliyle baştan aşağı yenilendi. Tasarımının yanı sıra iç mekanı da tamamen farklılaşan Rio, eskisine göre daha fazla oturma alanı ve bagaj hacmi sunuyor. Yeni Rio’da, LED teknolojili farlar, sportif görünüm ve bolca teknolojik donanım dikkati çekiyor. İsteğe bağlı “ADAS” (İleri Sürücü Destek Sistemleri) adı verilen paketle de satın alınabilecek Rio, bu sayede B sınıfında “yaya tespiti sağlayan” Otonom Ani Fren (AEB) özelliğine sahip ilk model olacak. Rio, ülkemizde 84 HP’lik 1.25 lt ve 100 HP’lik 1.4 lt benzinli, 90 HP’lik 1.4 lt dizel motor seçenekleriyle satışa sunulacak.

Filoya doping

Çelik Motor Genel Müdürü Özgür Maraş, bu yıl otomotiv pazarında beklenen daralmaya karşın, uzun dönem filo kiralama sektörünün büyümemeye devam edeceğini belirtti. Filo kiralamada yüzde 10 büyüme beklediklerini, ÖTV artışı etkisiyle bu sektörde sıçrama gerçekleşeceğini söyleyen Maraş, “Filoda da tercihler değişecektir. Lüksten orta sınıfa bir yöneliş olacaktır” diye konuştu.

Maraş, GarentaPRO markasıyla 2017’de yüzde 12 büyüyerek 26 bin 500 araca ulaşmayı hedeflediklerini kaydederken, Garenta’nın şubeleşme atağına da hız vereceklerini ifade etti.

‘Yılın Otomobili’ için geri sayım

Fiat dünyasının birincisi oldu

Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ikincisi düzenlenecek “Türkiye’de Yılın Otomobili” ödülü için adaylar belirlendi. Geçen yıl ilk kez düzenlenen ve büyük ilgiyle karşılanan “Yılın Otomobili” yarışmasında bu yıl da ipi göğüsleyecek otomobil, konusunda uzman gazetecilerden oluşan OGD üyelerinin oylarıyla belirlenecek.

Yılın Otomobili yarışmasına, Ocak 2016 - Şubat 2017 tarihleri arasında satışa sunulmuş 25 “tamamen yeni” model araç katılacak. İki aşamalı seçim sonrasında birinci seçilen otomobil, 11 Nisan 2017’de düzenlenecek gala gecesiyle kamuoyuna açıklanacak. “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışması, bu yıl PPG Türkiye Otomotiv Tamir Boyaları ana sponsorluğunda, Intercity, Bridgestone ve Shell Helix co-sponsorluğunda gerçekleşecek. “Yılın Otomobili” seçimleri, bu yıl da iki aşamadan oluşacak.

3 Mart’ta yapılacak ilk oylama sonucu jüri üyelerinin önerdiği “ilk 7 otomobil”, finalde yarışmaya hak kazanacak ve 6 Mart’ta kamuoyuna açıklanacak. 4 Nisan’da başlayacak ikinci aşamadaysa 7 finalist otomobilin test sürüşleri Intercity İstanbul Park’ta gerçekleştirilecek ve 7 Nisan’da da oylanacak. Bu oylamada her jüri üyesi, “tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı” gibi kriterlere bağlı olarak, 250 puanı adaylar arasında dağıtacak. En fazla puan alan finalist, Türkiye’de Yılın Otomobili seçilecek.

İşte 25 aday

“Audi Q2 ve Q7, BMW X1, Citroen C3, Ford Edge ve S-Max, Honda Civic ile HR-V, Hyundai Elantra, Infiniti Q30, Kia Sportage, Lexus NX, Mazda MX-5, Renault Megane, Mercedes E-Serisi, Nissan Pulsar, Peugeot 3008, Seat Ateca, SsangYong XLV, Suzuki Baleno ve Vitara, Toyota C-HR, Volvo S90, VW Tiguan.”

2016’nın ihracat şampiyonu Ford

Fiat dünyasının birincisi oldu

Türkiye ihracatının lideri olmayı sürdüren otomotiv sektöründe, 2016’nın ihracat şampiyonları belli oldu. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) açıklamasına göre geçen yıl en çok ihracat gerçekleştiren firmalar sıralamasında zirveyi Ford Otosan aldı. Tofaş 2. ve Oyak Renault da 3. oldu. Bu ilk 3 şirketi de, sırasıyla Kibar Dış Ticaret, Toyota Otomotiv, Bosch Sanayi, Mercedes-Benz Türk ve Goodyear Lastikleri izledi. Otomotiv, 2017 yılına da hızlı başlayarak, Ocak ayında yüzde 37 artışla 2 milyar 69 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

Gerga Antik Kenti'nde ilk kazma vurulduAydın'ın Çine ilçesindeki 2 bin 600 yıllık tarihi Gerga Antik Kenti'nde protokolünde katılımı ile kazı çalışmalarında ilk kazma vuruldu. Kariada ve Gizemli Köy olarak da bilinen bölgede tapınak, çeşmeler, yıkılmış kayadan yapılmış heykeller ve içinde bulunan yaşam merkezinin gün yüzüne çıkarılması planlanıyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber