30.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
1950’da sanayi tipi paslanmaz çelik kaplarla Türkiye pazarına giren evyenin mucidi olarak bilinen Franke, Türkiye pazarında 1999’dan beri faaliyet gösteriyor. Markanın son 10 yılda 100 milyon euro yatırım yaptığını söyleyen Franke Türkiye Genel Müdürü Özgen Özkan, “Son yıllarda gösterilen yüzde 30’luk büyüme performansı Türkiye’yi 5’inci büyük pazar yaptı. Amacımız beş yıl içinde ilk 3’e yerleşmek” dedi. Özkan, “Yılda 1.5 milyon adet aspiratör ve davlumbaz üretimi yapıyoruz. Fabrikadan çıkan ürünlerin yüzde 75’i İtalya ve Almanya başta olmak üzere Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor” diye konuştu. Özkan, “Kocaeli Gebze’de yer alan yıllık kapasitesi 350 bin adet olan evye üretim alanı var. Türkiye pazarında yüzde 55 paya sahip. Evye tesisimiz ise orta büyüklükte bir tesis. Hedefimiz, evye üretim yeri olarak dünyanın tek çatı altındaki en büyük ve yüksek kapasiteye sahip tesislerinden birini ülkeye kazandırmak” dedi.
En fazla aspiratör satılıyor
Franke’nin evye ve evye armatürü alanlarında bilinirliğinin yüksek olduğuna dikkat çeken Özkan, “Ankastre pazarında adet olarak en fazla satılan ürünler aspiratör, davlumbaz. Onu ocak, fırın ve bulaşık makinesi takip ediyor” dedi. Satışlarının yüzde 75’ini perakende kanalıyla gerçekleştirdiklerini anlatan Özkan, “1200 yetkili satıcımız var. Öte yandan info adını verdiğimiz 5 adet showroom var” dedi.
Özkan, özellikle son 3 yılda inşaat sektöründe yaşanan gelişme nedeniyle yüzde 10’larda seyreden ankastrenin payının en geç 10 yıl içinde tüm cihazlar arasında yüzde 40 paya erişeceğini kaydetti.
Satın almalar sürecek
Özkan, “Biz grup olarak büyüme odaklı satın almalar yapıyoruz. Satın aldığımız şirketleri iyi noktalara getirip satıyoruz. Parayı da yeni yatırımlara dönüştürüyoruz. Stratejilerimiz gereği eskiden olduğu gibi yeni satın almalara açığız” dedi.
Airbus 380’in banyosunda var
* 1911 yılında kurulan ve bu yıl 100’üncü yılını kutlayan Franke 80 ülkede mutfak sistemleri, global kahve zincirlerinde kullanılan kahve makineleri, endüstriyel mutfaklar ve özel endüstriyel ürünler olmak üzere 4 dalda faaliyet gösteriyor.
* Grupta 70 farklı şirket ve 11 bin çalışan bulunuyor.
* Yemek saklama kapları ve ankastre ürünleri Airbus 380’lerin banyolarında yer alıyor.
Markanın yüzü Heidi Klum
Franke bu yıl ilk kez reklam yüzü olarak ünlü bir yıldızı tercih etti. Ünlü top model Heidi Klum, markanın tüm reklam filmlerinde 1 yıl boyunca yer alacak.