Ekonomi Futbol aşkı mutfağa daldı

Futbol aşkı mutfağa daldı

02.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Beko, futbol devi Barcelona temalı buzdolabı üretti. Buzdolabını tüm Barcelona’lı futbolcular evinde kullanıyor. Türkiye için de Beşiktaş temalı buzdolabı yolda

Futbol aşkı mutfağa daldı

Futbol sevdası mutfaktaki yerini de aldı. İspanya’nın ünlü futbol kulübü Barcelona’nın resmi sponsoru olan Türk teknoloji markası Beko, beyaz eşyada ilk futbol temalı buzdolabına imza attı.

Beko’nun Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen tüketici elektroniği fuarında duyurduğu FC Barcelona temalı buzdolabı
büyük ilgi çekti.

IFA 2016 fuarında Beko’nun Barcelona buzdolabının tanıtımına kulübün savunma oyuncusu Eric Abidal da katıldı. 7 Eylül’e kadar açık kalacak IFA 2016’ya, 130 ülkeden 240 bin kişinin katılması bekleniyor. Fuarda 1600 ülkeden firma ürünlerini sergileyecek.

Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, global markaları Beko ile FC Barcelona’nın global birlikteliklerini, ortak markalı yeni buzdolabı ile taçlandırdıklarını söyledi.

Türkiye’ye gelecek

Futbol deviyle beş üründen oluşan yeni bir seri çıkardıklarını belirten Bulgurlu, “Dünyada böyle bir buzdolabı yok. İlk olarak İspanya’da satışa sunulacak. Daha sonra Barcelona’nın çok desteklendiği Güney Asya’yı düşünüyoruz. Türkiye’de de talebe göre getirebiliriz. Buzdolabı milyonlarca adette üretilmeyecek. Talebe göre gidilecek. Barcelona kulübüyle ortak değerlerimizi yansıtan bir ürün. Bordo mavi rengindeki buzdolabı spor kulübünün soyunma odasında var. Ayrıca futbolcuların hepsi evlerinde buzdolaplarımızı kullanıyor. Katalunya ve Barcelona’da önemli oranda satmasını bekliyoruz. Şehirde 100 mağazada bu buzdolabı satılacak” dedi.

Bulgurlu, İspanya’daki pazar paylarının yüzde 7 olduğunu da aktararak, “Son beş yılda üç kat büyüdük. Ülkede bu oranla ilk beş marka arasına girdik. Bütün Batı Avrupa’da büyüdüğümüz gibi İspanya’da da büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Amerika’da üretim

Arçelik global marka olma hedefi kapsamında Amerika ve Asya Pasifik’teki büyümesini hızlandırmak için çalışmalarına hız verdiğini de duyurdu.

Hakan Bulgurlu, ABD pazarına 5 yıl önce Blomberg markasıyla girdiklerini, şimdi de Beko markasıyla giriş yaptıklarını belirterek, “Amerika çok farklı bir pazar. Şu an inovasyona yaptığımız yatırımla büyük fark yaratacağız. Bu pazara yayılmamız zaman alacaktır. Şu anda ABD’deki ürünleri Türkiye’de üretiyoruz. Ama ürün satışı artınca ABD’de ya üretim fabrikası kuracağız ya da şirket satın alacağız” açıklamasını yaptı.

Amerika pazarında büyümeyi sürdürmek için Şikago’da bir ofis kurduklarını, Manhattan’dan artık Beko ürünlerinin görüleceğini de aktaran Bulgurlu, Boston’da da Ar-Ge merkezi kurduklarını açıkladı.

Haberin Devamı

4 yeni teknoloji

Futbol aşkı mutfağa daldı


Beko, IFA 2016’da geniş standında yeni ev elektroniği alanında 251 çeşit ürününü sergiliyor. Arçelik’in Türkiye’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer, buzdolabında et ve balık gibi ürünlerde 15 gün, sebzelerde ise 30 gün civarı tazelik sağlayan EverFresh+, çamaşır makinesinde sıcak havayı kullanarak temizlik yapan AirTherapy, fırında 2 farklı sıcaklıkta pişirmeyi mümkün kılan Split&Cook, bulaşık makinesinde daha fazla bulaşığı tek çevrimde yıkayan ve kötü kokuları engelleyen IonGuard gibi teknolojileri görücüye çıkardıklarını söyledi.