EkonomiGaranti.com.tr şubesi artık ‘direkt’ banka oldu

Garanti.com.tr şubesi artık ‘direkt’ banka oldu

27.05.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

İnternet şubesini yenileyen Garanti, ‘direkt bankacılık’ modelini başlattı. Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, ‘garanti.com.tr’ şubesinden bankaya gitmeden tüm bankacılık hizmetlerinin yapılabileceğini söyledi

Garanti.com.tr şubesi artık ‘direkt’ banka oldu

Garanti Bankası, “garanti.com.tr” adresinde yer alan İnternet Şubesini, “direkt bankacılık modelinin” ilk adımı olarak yeniledi.
Kontrolün daha çok kullanıcıda olduğu ve kişiselleştirilmiş bir yapı kazanan Garanti İnternet Şubesi, yeni bir bankacılık platformu haline geldi.
“Direkt Bankacılık”, tüketicilerin tüm bankacılık faaliyetlerini şubeye gitmeden gerçekleştirdiği, yeni bir servis modeli sunuyor. Garanti’nin yeni İnternet Şubesini kullanan müşteriler, tek bir sayfa üzerinden tüm bankacılık işlemlerine ulaşabiliyor, kişiselleştireceği ana sayfada, müşteri ilişkileri yöneticisiyle iletişim kurabiliyor. Kendine ait güncel işlem ve ürün bilgilerinin yanı sıra kişisel ve finansal takvime ulaşabiliyor.
Güncel hesap hareketlerini izleyebilen müşteriler, tutsat (mortgage) ve krediler konusunda danışmanlık alabiliyor. Kullanıcılara, belirli bir sürede yapılan harcamaları analiz etme imkanı da sağlayan internet şubesi, kısaltılmış menü adımlarıyla, çok kısa sürede işlem yapılmasına olanak tanıyor.

‘Yeni bankacılık anlayışı’
Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, müşterileri ihtiyaçlarının, daha kapsamlı hizmetler ve tamamen kişiye özel çözümlerle karşılanmasını sağlamak üzere, yeni bir bankacılık modeli oluşturduklarını belirterek, “Garanti Direct adını taşıyacak yeni yapıda, tüketicilerin bizi özdeşleştirdiği hız, kolaylık, teknoloji ve inovasyon kavramlarına tamı tamına uyan, yeni bir bankacılık anlayışıyla hizmet vereceğiz” dedi.
Internet şubelerini yeniden yapılandırdıklarını, yeni platformun, günün internet şubesi anlayışının çok daha ötesinde bir konsepte sahip olduğunu ifade eden Özen, şöyle devam etti:

‘Teknolojiye yatırım’
“Yeni bankacılık platformumuzda, teknolojiye yaklaşık 15 yıldır yaptığımız sistematik ve öncü yatırımların gücüyle, ’zamanın çok ötesinde’ benzersiz bir hizmet altyapısı yarattık.
Ürün ve hizmetlerden kurum içi süreçlerimize kadar, her alanda teknolojiye yaptığımız yatırımlar, Garanti’yi bugünlere taşıyan inovatif yaklaşımımızın bir gereği... Her işimizde, ’zamanın nabzını’ tutarken, ’zamanın ötesinde olma’ felsefemizi hep ön plana aldık.
Garanti Bankası, bu felsefesiyle, her zaman ’standartları belirleyen’, ’sonrası için kalite eşiği oluşturan’ bir kurum oldu. Şimdi de ’Direkt Bankacılık’ modelinin ilk adımı olan yeni bankacılık platformumuzla, bankacılıkta yeni bir dönemi başlatıyoruz.”

Haberin Devamı

İşlemlerin %55’i internet üzerinden
Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil ise operasyon, ön hazırlık süreci dahil 2,5 yıl sürdüğünü, müşterilerini kendilerine ait hissedeceği, finans yönetimini yapabileceği yeni bankacılık platformunu gerçekleştirdiklerini belirtti.
Erbil, Garanti internet şubesinin 1,8 milyon aktif müşteri bulunduğunu, günde 750 bin ziyaret, ayda 13 milyon işlem gerçekleştiğini gerçekleştiğini söyledi. Ali Fuat Erbil, Garanti’den yapılan işlemlerin yüzde 55’inin sadece internet üzerinden yapıldığına dikkati çekerek, “Yeni neslin, yeni tüketicinin bankasını yaratmaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

‘Yılda ortalama 60-70 yeni şube açıyoruz’
Düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtlayan Özen, yeni uygulamaların şube sayısında azalmaya yol açıp açmayacağına ilişkin bir soruya karşılık, “Orta vadede ben bunu görmüyorum. Biz Garanti olarak hem fiziki şubelerde hem de alternatif dağıtım kanallarında büyümeye devam edeceğiz. Yılda ortalama 60-70 şube açmaya devam ediyoruz, önümüzdeki 3 yılda bu planımızda en ufak bir değişiklik yok” dedi.
Yeni platform için 10 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını, bu modelle “hemen hemen herkese bir banka kurduklarını” ifade eden Özen, “Bunu kaç kişi kullanıyorsa o kadar sayıda banka kuruyoruz ve internette insanların önüne koyuyoruz” diye konuştu. Özen, 1.8 milyon olan internet müşteri sayısının 2.5 milyona çıkmasını hedeflediklerini söyledi.

Haberin Devamı

‘Taksiyle götürmenin sağlamasını yapın’
“Vatandaş parasını taksiyle götürse havale ücretinden ucuza mal olur” tartışmalarının hatırlatılması üzerine de Özen, “Taksiyle götürmenin hesabının sağlamasını birisi yapsa diyorum” şeklinde konuştu. Hizmet ve komisyon gelirleriyle ilgili olarak da Özen, şunları kaydetti:
“Türk bankacılık sisteminde toplam gelirler içinde ücret ve komisyonların geliri hala çok düşük, yüzde 14-15’ler civarında, bunun artması gerekiyor. Bu karlılığın kalitesinin artması için de gerekli. Dünya bankacılığından bu konuda çok gerideyiz. Verdiğimiz hizmetin karşılığı olarak ücret ve komisyonları almaya devam edeceğiz, almamız lazım. Bu kompozisyonun
önümüzdeki günlerde ücret ve komisyon gelirleri lehine değişeceğini düşünüyorum.”

KEŞFETYENİ
Bu sözler kavga çıkaracak! Rabia Soytürk'ün Caner Topçu açıklaması olay oldu
Bu sözler kavga çıkaracak! Rabia Soytürk'ün Caner Topçu açıklaması olay oldu

Cadde | 08.05.2025 - 10:07

Ünlü oyuncu Rabia Soytürk'ün rol arkadaşı Caner Topçu için yaptığı açıklama magazin gündemine bomba gibi düştü.

Yazarlar