EkonomiGaranti’den şubede dijital devrim

Garanti’den şubede dijital devrim

11.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Garanti Bankası şube bankacılığında yepyeni bir dönem başlatarak ‘gişesiz’ şubelere geçiyor. Garanti müşterileri isterlerse müşteri danışmanıyla şubede işlem yapabilecekler

Garanti’den şubede dijital devrim

Garanti Bankası, sektörde yepyeni bir hizmet başlatarak dijital devrim başlattı.

Haberin Devamı

Banka şu an 65 şubede başlattığı ‘gişesiz’ şube bankacılığında müşterilerine hız ve rahatlık açısından teknolojinin ve dijital bankacılığın sağladığı olanaklar üzerinden hizmet verecek. Garanti şubelerine gelen müşteriler, karşılarında kendilerine tablet üzerinde işlem yapmalarına yardımcı olacak personel bulacaklar. Müşteriler banka, kredi kartı ve yeni kimlik kartlarıyla sisteme girerek tüm bankacılık işlemlerini gişesiz gerçekleştirebilecekler. Gişe olmadan yeniden düzenlenen dijital şubelerde müşteri isterse müşteri temsilcilerinin karşısına oturarak istediği işlemi gerçekleştirebilecek.

Basın toplantısında sektörde yeni bir dönem başlatan uygulama hakkında bilgi veren ve soruları yanıtlayan Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, 2018’de tüm şubelerinde gişenin kalkacağını, bireysel ve KOBİ müşterilerinin aldığı hizmetlerin dijital olarak verileceğini söyledi.

Haberin Devamı

“Gişesiz dönem...”

Tüm Garanti şubelerinin “dijitalleşme” ekseninde müşterilerin her türlü hizmeti tek bir noktadan, en hızlı ve kolay şekilde alacağı yenilikçi bir yapıya kavuştuğunu kaydeden Fuat Erbil, şöyle konuştu:

“Bu modelde ‘tek noktada hizmet’ yaklaşımıyla donanımlı, birçok alanda hizmet verebilen çalışanlarımızla, müşterimize verdiğimiz hizmetin kalitesini ve hızını artırıyoruz. Tüm iş süreçlerimizi ve operasyonumuzu sadeleştiriyoruz, dijitalleştiriyoruz. Temel stratejimizin önemli bir bileşeni olan çalışanlarımız da sahip olduğu yetkinlikler ve artan donanımlarıyla projenin önemli bir parçası.”

Garanti’den şubede dijital devrim

Çalışanı etkilemez

Erbil, Garanti’nin yeni uygulamasının Türk bankacılık sektöründe şube bankacılığında iş yapış şeklini değiştireceğini ve gişesiz bankacılık döneminin başlayacağını ifade etti.

Gelecek yıl sonunda tüm şubelerin yeni hizmet modeline geçeceğini belirten Erbil, bu sistemin çalışan sayısı anlamında bir tasarruf sağlama amacının bulunmadığını söyledi.

Garanti Bankası’nın Teknoloji ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüsnü Erel de yeni hizmet modelinin Garanti Bankası için çok büyük bir değişimi ifade ettiğini söyledi. Erel, “Proje ile 65 şubemizin dönüşümünü tamamlayarak müşterilerimize yepyeni bir bankacılık deneyimi yaşatmaya başladık. Tüm şubelerimizin hızlı bir şekilde yeni konseptimizle hizmet vermesini hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

‘Ekonomide ciddi aktivite var...’

Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, ekonomide çok ciddi aktivitenin olduğunu belirterek, “Bizim araştırma birimimizin 3. çeyrek büyüme tahmini yüzde 8’in üzerinde. Yılın tamamında ise yüzde 6’lık bir büyüme bekliyoruz” dedi.

Erbil, Türkiye ile ABD arasında vize işlemlerinin askıya alınmasının ekonomiye etkisi ilişkin şöyle kunuştu: “Yapılan açıklamalar durumun belli bir ivedilikle, rasyonellik ve iyi niyet kapsamında çözüleceği yönünde. Rasyonel bir diplomatik yaklaşımla en kısa zamanda sorunun çözüleceğini düşünüyorum. Çözüldüğü takdirde piyasalara etkisinin kalıcı ve negatif olacağını düşünmüyorum” diye konuştu.