Ekonomi Gıdada online alışveriş sürer

Gıdada online alışveriş sürer

09.07.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

İstegelsin CEO’su Sedat Yıldırım, gıda perakendesinde dijitalleşmenin pandemide çok hızlandığını anımsatarak, “Gıdada sanal alışverişin oranı binde 6’ydı. Pandemi sonrasında bu oran yüzde 1’e geldi. 700 milyar TL’lik süpermarket sektörünün 7 milyar TL’si online oldu. Bu oran Japonya ve Güney Kore’de yüzde 25. İngiltere’de ise yüzde 15” dedi.

Gıdada online alışveriş sürer

 

HANİFE BAŞ

Haberin Devamı

‘Rahattan vazgeçilmez’

Yıldırım, “Pandemide elde edilen alışkanlıklar kalıcı olarak devam edecek. Online gıda perakendesi de bunlardan biri. İnsanlar rahata alıştı. Bir kere bu rahatlığı gören bundan vazgeçmez. Tamamen sanalı kullanacak olanlar olacak. Bazıları hem sanalı, hem fiziksel kanalları kullanacak. Yeni nesille dijitalleşme hızlanacak” dedi.

Yıldırım, “Yaz aylarında ağırlık tatil beldelerine kaydı. Bodrum, İzmir, Çeşme’de siparişler arttı. Yaz ayları böyle olur. Okulların açılmasıyla İstanbul, Ankara, İzmir ağırlığı devam eder” dedi.

Bağışıklık destekleniyor

Pandemide bağışıklık destekleyici gıdaların tüketiminin arttığını belirten Yıldırım, şunları söyledi:

“Portakal, mandalina, yeşil sebze satışında artış var. Vitamin, vitamin desteği, probiyotik gıdalar ilgi görüyor. Evler ofis ve okul haline geldiği için kırtasiyeye talep çok arttı. Dondurma, soğuk kahve revaçta. Meyve, karpuz, soğuk içecekler, kozmetik alışverişi çeşitlendi. Sepet ortalamamız 160 TL’yi buluyor.”

Haberin Devamı

Rekabet yoğun

Pazarda rekabetin yoğun olduğunu vurgulayan Yıldırım, “Sektöre yeni girişler de olacaktır. Online oyuncular olarak gıda ürünlerini süpermarket fiyatıyla müşterinin ayağına kadar götürüyoruz. Bunun için personel çalıştırıyoruz. Ama bunu ürün fiyatlarına yansıtmıyoruz” dedi.

İstelgelsin olarak İstanbul, Ankara, İzmir’in her ilçesinde bulunduklarını, Manisa ve Kocaeli’de şehrin yarısına hizmet verdiklerini belirten Yıldırım, Türkiye’de büyükşehirlere yayılmaya devam edeceklerini ayrıca yurtdışına açılmayı da planladıklarını aktardı.

Fenerbahçe süpermarketi

Sedat Yıldırım, sanal market tarafında yeni projeler üzerinde çalıştıklarını da açıklayarak, “Fenerbahçe’yle işbirliği yaptık. Lansmanı kısa süre içinde yapılacak. Fenerli taraftarlar Fener’in web sitesinden bizim sağladığımız sistem üzerinden online gıda alışverişi yapabilecek. Bu özellik mobil uygulamaya da entegre edilecek. Fenerbahçe süpermarketi açılacak. Bu uygulamayı Beşiktaş ve Galatasaray’la da yapmak istiyoruz” dedi.