Geri Dön

Giden gidene...

Son birkaç yıldır bazı markaların fuar katılımlarını gözden geçirmeleri, yeni bir boyuta ulaştı. Önemli markalar, bu yıl Paris ve hatta gelecek yıl Cenevre fuarlarına katılmayacak...

Giden gidene...

Küresel krizin yaşandığı 2008 yılında bile fuara katılım konusunda seçicilik göstermeyen otomotiv üreticileri, son yıllarda bu alışkanlıklarını tamamen değiştirmeye başladı. Özellikle Avrupa’da yapılan otomobil fuarlarında katılım konusunda giderek daha seçici davranmaya başlayan firmalar, bu yılki Paris Otomobil Fuarı, hatta gelecek yılki Cenevre Otomobil Fuarı’na katılımdan caymaya başladı.

Bu zincirin son halkası, daha önce “katılacağı fuarları sınırlayan” Volvo oldu. 2014 yılında “üç fuar stratejisi”ni açıklayan Volvo, internet üzerinden pazarlama konusunda daha aktif olacağını, dolayısıyla Avrupa’da sadece Cenevre,. ABD’de Detroit ve Çin’de de Pekin ya da Şanghay fuarlarında olacağını duyurmuştu. Ancak Volvo, son açıklamasıyla gelecek yıldan itibaren Cenevre’ye de katılmayacağını açıkladı.

‘Belki döneriz’

Geçtiğimiz hafta içinde açıklama yapan Volvo, “geleneksel fuarlara otomatik katılım devri bitti” ifadesini kullanırken, bundan böyle katılacakları etkinliklerin, ürün stratejilerine, teknolojilerine ve etkinliğin zamanlamasına göre seçileceğini bildirdi. “Asla demiyoruz!” ifadesini kullanan Volvo yetkilileri, gelecekte Cenevre Fuarı’na geri dönebileceklerinin işaretini verirken, “Otomotiv endüstrisinde artık hiçbir şey eskisi gibi değil. Dolayısıyla iletişim stratejilerimizi daha dikkatle tasarlamalıyız” diyor.

Giden gidene...

Volvo ile benzer bir kararı, daha önceleri Mazda da almıştı. Bununla birlikte, iki yılda bir Frankfurt ile dönüşümlü olarak düzenlenen Ekim ayındaki Paris Otomobil Fuarı da, şimdiden pek çok “konuğunu” kaybetmiş görünüyor. Zira Volkswagen, fuarda yer almayacağını, sadece aynı tarihlerde Fransa’nın başkentinde “kendisine özel etkinlik”ler yapmayı planladığını bildirmişti. Ford, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Nissan ve lüks markası Infiniti de, bu yılki Paris fuarına katılmayı düşünmediklerini bildiren markalar olmuştu.

Giden gidene...

PSA Grubu markalarından Opel/Vauxhall ve DS Automobiles, Mart ayındaki Cenevre Fuarı’na katılmamışlar, sadece Citroen ve Peugeot yeniliklerini sergilemişlerdi. Peugeot ve DS, 2017’de de Nissan, Fiat, Volvo ve Jeep ile birlikte Frankfurt Fuarı’na katılmamıştı. Ford, Volvo ve Mazda, 2016 yılındaki Paris Fuarı’nda da yer almamıştı.

OTOMOTİV ÜRETİMİ İLK KEZ HIZ KESTİ

Türkiye’de toplam otomotiv üretimi, uzun zamandan bu yana ilk kez bir miktar yavaşlama eğilimine girdi ve bu yılın ocak-mayıs döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 azalarak 711 bin 999 adet oldu.

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre yılın ilk 4 ayında geçen yıla benzer bir performans sergileyen otomotiv sanayisi, kurdaki artış, ihracat pazarlarında ihraç edilen araç segmentlerinde gözlenen yavaşlama sinyalleri ve iç pazarda ertelenen satın alma kararları çerçevesinde yaşanan durağanlaşmanın etkisiyle, yılın ilk yarısının sonlarına doğru daralma yaşadı.

Giden gidene...

Türkiye’de toplam otomotiv üretimi bu yılın ocak-mayıs döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 azalarak 711 bin 999 adet, otomobil üretimi ise yüzde 7 düşüşle 471 bin 634 adet oldu. Aynı dönemde traktör üretimi ile birlikte toplam üretim 734 bin 610 adet oldu.

Ticarinin yükselişi

2018 yılı başından bu yana üretimde önemli bir artış gösteren ticari araç grubuysa, bu yılın ilk 5 aylık döneminde yükselişini sürdürdü.

Ticari araç grubundaki üretim, bu yılın ocak-mayıs döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9 arttı. Bu artış hafif ticari araç grubunda yüzde 7, ağır ticari araç grubunda ise yüzde 34 oldu.

Bu yılın ocak-mayıs döneminde otomotiv ihracatı, adet bazında yüzde 3 azalırken, otomobil ihracatında ise yüzde 8 daralma yaşamıştı. Bu dönemde, toplam otomotiv ihracatı 577 bin 820 adet olarak kaydedilirken, otomobil ihracatı 392 bin 522 adet düzeyinde gerçekleşmişti.

PORSCHE 'TAYCAN' İLE TESLA'YA RAKİP!

Alman spor otomobil üreticisi Porsche, ilk elektrikli konsepti olan “Mission E”ye yepyeni bir isim verdiğini açıklarken, 2019 yılında seri üretim olarak yollara çıkabileceği bildirildi.

Giden gidene...

Markanın ilk elektrikli otomobili olarak bantlardan inecek aracın adı “Taycan” olarak açıklanırken, Porsche’nin 1952’den bu yana logosunda bulunan “sıçrayan at”tan esinlenildiği ve “canlı genç at” anlamına geldiği belirtiliyor. Aracın 2019 yılından itibaren yollara çıkabileceği kaydedilirken, Taycan’ın, markanın yeni elektrikli araç stratejisinin ilk temsilcisi olduğu vurgulanıyor. Nitekim Porsche, 2022 yılına kadar elektrikli ve hibrit modellerin yanı sıra tesis yatırımları için toplamda 6 milyar euro harcamayı, 2025’ten itibaren de satışlarının dörtte birini elektrikli ve hibrit araçlardan oluşmayı hedefliyor.

Tesle Roadster’ın rakibi olarak nitelenen Taycan, çift elektrik motoruyla toplamda 600 HP civarında bir güce sahip olacak. 0’den 100 km/s hıza 3.5 saniyenin altında, 200 km/s hıza ise 12 saniyenin altında ulaşması hedefleniyor. Aracın tek şarjla maksimum 500 km yol yapabilmesi de öngörüler arasında.

Öğrencilerden Karoq ‘açılımı’

Çek üretici Skoda’nın neredeyse geleneksel hale getirdiği ve tamamen öğrenciler tarafından yaratılan 5. konsept, Türkiye’de de yeni satışa sunulan, markanın en son modeli Karoq’un üstü açılan versiyonu oldu. Öğrenciler, aracın kendisi gibi, konseptin adını da “Skoda Sunroq” olarak değiştirdi.

Giden gidene...

Çek Cumhuriyeti’nde, Mlada Boleslav’da bulunan Skoda Meslek Okulu’nda öğrenim gören, 7 farklı bölümden toplam 23 öğrenci, markanın büyük ilgi gören kompakt SUV modeli Karoq üzerinde yaklaşık 8 haftalık bir çalışma gerçekleştirdi. Bu çalışma süresinde ekiplere ayrılan öğrenciler, dış tasarım, mekanik, iç mekan ve mühendislik konularında profesyonellerden, fikirlerini gerçeğe dönüştürürken gereken bilgileri de aldı.

Giden gidene...

Aracın genişliği, uzunluğu ve diğer ölçüleri değişmezken, 1.5 litrelik benzinli TSI motoru, kaputun altındaki yerini korudu. Aracın tavanını kesen öğrenciler, kapıların yanı sıra A ve B sütunlarını da yeniden tasarladı. Arka kısmı da tamamen farklılaştıran ve yeni bagaj yerleştiren öğrenciler, iç mekanda da kırmızı-beyaz döşemeler kullandı. Aracın ön kapılarından yere yansıyan ışıklı “Skoda” yazısının, ön ve arka tamponlardan da yansıması sağlandı.

INSIGNIA TÜRKİYE'Yİ DOLAŞIYOR

Opel, kısıtlı zamanı olan otomobil severler için “Insignia Şehrinizde” etkinliğini hayata geçirdi. Etkinlik kapsamında Insignia test filosu, 150 gün boyunca İzmir’den Sivas’a toplam 50 noktada Insignia test sürüşü imkanı sağlayacak. “www.insigniasehrinizde.com” adresinden kayıt yaptıranl ve randevu alanlara, araç, istenilen noktaya teslim edilecek. Test sürüşünde Insignia satın almaya karar verenler, mevcut kampanyalara ek olarak ek garanti paketinden de ücretsiz olarak faydalanabilecek. Etkinliğin Haziran-Temmuz takvimi şu şekilde açıklandı:

Giden gidene...

7-21 Haziran: İzmir, 22-23 Haziran: Manisa, 25-26 Haziran: Aydın, 27-28 Haziran: Denizli, 29-30 Haziran: Balıkesir, 2-10 Temmuz ve 17-28 Temmuz: İstanbul, 11-15 Temmuz: Bodrum, 30 Temmuz: Kırklareli, 31 Temmuz-1 Ağustos: Edirne...

Diyarbakır'da 4 ton esrar ele geçirildiDiyarbakır'da Lice ilçesi kırsalında düzenlenen operasyonda, 4 ton 57 kilo esrar ve 236 bin kök Hint keneviri ele geçirildi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber