EkonomiGirişimci kardeşlerin başarı öyküsü

Girişimci kardeşlerin başarı öyküsü

27.02.2010 - 11:09 | Son Güncellenme:

.

Girişimci kardeşlerin başarı öyküsü

Bilgisayar parçalarını toplayarak adım attıkları bilişim sektöründe Kont Bilişim’i kuran iki kardeş 10 yıl içinde 300 milyon dolar ciroya ulaştı. Gıgabyte ve Dell gibi tanınmış markaların distribütörlüğünü yapan Kont Bilişim, Crea markasıyla geliştirdiği teknolojik ürünleri 8 ülkeye ihraç ediyor.
İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu Ergün Kont ve Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu ağabeyi Alper Kont’un kurduğu Kont Bilişim Teknolojileri ve Dış Ticaret AŞ, küçük bir mağazada bilgisayar satışı ile adım attığı bilişim sektöründe, tanınmış markaların distribütörlüğünü alarak piyasada öncü konuma ulaştı.
Samsung, Gigabyte ve Dell gibi markaların Türkiye distribütörlüğünü yapan şirket, Crea, BT Servis, Digitek ve Aqua iştirakleriyle sektörde farklı alanlarda hizmet veriyor. 2005 yılında Crea markasıyla oluşturulan Crea Bilişim Teknolojileri AŞ, masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar, LCD televizyon, PC TV ve bilgilendirme ekranları üretimiyle yıllık 45 milyon dolar ciroya ulaştı.
Ergün Kont, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ağabeyiyle birlikte 1998 yılında kurdukları Kont Bilişim ile perakende bilgisayar satışı yaparak bilişim sektörüne adım attıklarını söyledi.
Bilişim sektörünün geleceğini ve büyüyen pazarı görerek sektöre girdiklerini kaydeden Kont, 250 bin dolarlarla başlayan başarı öyküsünü şöyle anlattı:
“Rakamları duyunca keramet bizde zannetmeyin, sektör de aynı oranda büyüyen bir sektör. 2000’li yılların başında Türkiye’de yıllık 250 bin bilgisayar satışı söz konusuydu, 2009 yılına baktığımızda 3 milyon adetlere kadar ulaştı. Bu pazarda oyuncu olmak büyük bir avantaj. 2005 yılına kadar yüzde 50 sektörel büyüme kaydedildi. Kriz olmasına rağmen son iki yılda da bilişim sektörü büyümeye devam ediyor. En son yıl yüzde 12 gibi büyüme oranıyla krizde birçok sektör problem yaşarken, bilişim sektörü büyümesini yüzdesel oranda devam ettiriyor. Kont Bilişim’deki hayatımız retail (son kullanıcıyı hedef alan) tarzı mağazacılıkla başladı. Daha sonra çok küçük bir ithalat dönemimiz oldu. Mağazacılık kesmedi, dağıtım işine girdik.”
Türkiye’deki distribütörlerden tedarik ettikleri ürünleri bilgisayar firmalarına dağıtarak bayi portföyü oluşturduklarını ifade eden Kont, 2001 yılında yaşanan ekonomik krizin kendileri açısından fırsat oluşturduğunu söyledi.
2001 yılında yaşanan krizden büyük şirketlerin kötü etkilendiğini, kendileri gibi dinamik şirketler için fırsat yarattığına dikkati çeken Kont, şunları dile getirdi:
“Dünyadaki markalar bizim gibi yeni, dinamik, hızlı ve genç şirketleri tercih eder oldu. Samsung, Gigabyte ve Dell gibi birçok markanın sırasıyla distribütörlüğüne başladık. Teknolojiyi ithal edip, tüketicinin kullanımına sunma görevi üstlendik. Türkiye’de her yıl milyon adetlerde bilgisayar parçası dağıtıyoruz. Bilişim pazarı çok büyük. Bilişim pazarında pastanın en büyük dilimini yüzde 74’lik pay ile Telekom alıyor. IT (bilgi teknolojileri) kanalına baktığımız zaman yüzde 72 donanım ürünlerinden, yüzde 17 hizmetlerden ve yüzde 11 yazılım bölümünden oluşuyor. Donanım pazarı çok hızlı büyüyor. Yeni teknolojileri kullanmaya toplum olarak çok meraklıyız.”

Haberin Devamı

“8 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ” Distribütörlük faaliyetiyle birlikte, farklı bir misyon arayışına girdiklerini kaydeden Kont, 2005 yılında Crea markasını oluşturduklarını söyledi.
İthalat yapan firma olmak yanında, ihracata da yöneldikleri için Crea markasını yarattıklarını belirten Kont, şunları ifade etti:
“Crea ilk kurulduğunda farklı olarak dizayna önem verdi. Özellikle bugüne kadar hiç kullanılmamış, çok şık dizaynları sundu. vitrine girdiğinde tüketicilerin ciddi şekilde algısını kazandı. Crea olarak masaüstü ve dizüstü bilgisayar, LCD televisyon, PC TV ve bilgilendirme ekranları üretiyoruz. Norveç, Almanya, Irak ve Lübnan gibi ülkelerin aralarında bulunduğu 8 ülkeye ihracat yapıyoruz. Crea genç bir şirket olmasına rağmen 45 milyon dolar ciroya ulaşmış durumda. Sektörün hızlı büyümesinin bunda büyük etkisi var. Crea olarak yatırımlar devam edecek. Apple’nin Ipad’i gibi kompakt dijital ürünler önümüzde büyük bir pazar olacak. Crea’nın da buralara yatırım yapması söz konusu. Yatırımlarımız daha ziyade üretimi geliştirme ve ihracat alanında olacak. 5 milyon dolar gibi yatırım bütçesiyle 2010 yılını yaşayacağız.”