EkonomiGulet Türkiye’nin yeni markası oldu

Gulet Türkiye’nin yeni markası oldu

10.05.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Tüm Yat İşletmecileri, Broker ve Acenteleri Derneği (TYBA) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Güneş Aysun, Yunanistan ve Hırvatistan’da da gulet turizminin gelişmeye başladığını belirterek, “Gulet Bodrum’dan çıkmış ve Türkiye’nin bir markası haline gelmiştir. Gulet, Türkiye’nin bir değeri” dedi.

Gulet Türkiye’nin yeni markası oldu

Muğla’nın Bodrum ilçesinde TYBA tarafından 9-12 Mayıs’ta düzenlenen ‘TYBA Yacht Charter Show’a birbirinden lüks guletler katıldı. Bu yıl ikincisi düzenlenen etkinlik kapsamında, tekne sahipleri, işletmecileri, yurt içi ve yurt dışından brokerlar bir araya geliyor.

Haberin Devamı

TYBA Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve 2. TYBA Yacht Charter Show Komite Başkanı Güneş Aysun, Bodrum’da dört gün sürecek etkinliğe Fethiye, Marmaris, Bozburun ve Bodrum’dan yaklaşık 60 tekne katıldığını söyledi.

Türkiye’nin değeri

Bodrum’da guletlerin görsel şölen oluşturduğuna dikkati çeken Aysun, şöyle konuştu:

“Gulet Bodrum’dan çıkmış ve Türkiye’nin bir markası haline gelmiştir. Biz TYBA olarak hepimiz yat işletmecileriyiz. Bizim amacımız, bunu daha da geliştirmek. Yunanistan ve Hırvatistan’da da gulet turizmi biraz bizden görerek başladı. Gulet, Türkiye’nin bir değeri. Sunduğu imkanlar, iç ve dış rahatlık, konfor, tüm yat turizmine bakarsak dünyada ayrıcalıklı bir yeri var. Bunu standartlarını yükselterek daha iyi bir yere getirmek istiyoruz. Gerek servis kalitesini, gerekse personeli daha da iyi düzeye getirmek istiyoruz.”

Haberin Devamı

Mavi yolculuk

Yalıkavak Marina Direktörü Deniz Akaltan, mavi yolculuğun 40-45 yıl önce Bodrum’dan başladığını ve daha sonra da bu sektörün çok büyüdüğünü ifade ederek, şunları söyledi:

“Biz süper yat marinasıyız, ancak gördüğünüz gibi geleneksel teknelerimiz olan 40-50 metrelik guletlerimiz de artık bir mega yat. Bu sektör her geçen yıl biraz daha büyüyor ve özellikle Bodrum özelinde bu sektörden para kazanan, sektörün içinde profesyonel olarak çalışan çok fazla insan var. Bodrum için çok çok önemli bir sektör. Guletler bence denize çok yakışan geleneksel tekneler. Böyle güzel tekneleri güzel bir marinada görmek bizim için çok büyük keyif. Yalıkavak Marina’nın ana sponsoru olduğu etkinliğe katılan bütün ekiplere başarılar diliyoruz.”

Gulet Türkiye’nin yeni markası oldu

Turistlerden büyük talep var

Yat sektöründe 30 yıldan fazladır faaliyet gösteren milyon euro’luk ‘Halcon Del Mar’ teknesi sahibi Birol Gökçe de genel olarak yabancı turistlerle çalıştıklarını belirtti.

Sahibi olduğu teknenin kaptanı olduğunu da ifade eden Gökçe, “Kaliteli müşterileri ağırlayabilmek için büyük ve düzgün bir tekne olması gerekiyordu. Tekneyi üç yılda Marmaris Bozburun’da imal ettik. Yaklaşık 3 milyon euro’ya mal oldu. Daha çok Ortadoğu, ABD ve Kanada’dan gelen misafirleri ağırlıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türkiye’nin yat yapımında oldukça iyi seviyelerde olduğunu ifade eden Gökçe, “Bu tarz tekneleri yapma konusunda çok iyi durumdayız. Bu bölgede en başarılı olduğumuz teknelerden bir tanesi guletler. Çok uzun yıllardan bu yana eski denizcilerimizin süngercilikle başlayıp buralara kadar getirmiş olduğu bir dizaynla devam ediyoruz” dedi.