Ekonomi Haşemayı denizden çıkardı, ata bindirdi

Haşemayı denizden çıkardı, ata bindirdi

25.07.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Tesettür mayoda jenerik marka haline gelen Haşema’nın kurucusu Şahin, alternatif spor giyim alanına girdiklerini, yeni koleksiyon için binicilikten tenise, voleyboldan küreğe kadar pek çok spor dalına uygun tesettür giyim ürettiklerini söyledi

Haşemayı denizden çıkardı, ata bindirdi

Haşema, tesettür mayodan sonra, spor ürünleri pazarına da girdi. Ürün yelpazesi her geçen gün genişleyen pazarda artık, binicilikten tenise, kürekten basketbola pek çok spor dalına uygun tesettür giyim bulmak mümkün. Haşema’nın, yalnızca Türkiye’de değil, dünyada ‘alternatif mayo’ anlayışını icat eden ve geliştiren bir marka olduğunu söyleyen Haşema Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şahin, “Haşema olarak 150 milyon dolarlık mayo sektöründe 8 milyon dolarlık yeni bir alanın doğmasını sağladık. Ve jenerik marka olan Haşema’nın pazardaki payı yüzde 40’a ulaştı” dedi.

Alternatif spor
Alternatif spor giyim alanına da girdiklerini açıklayan Şahin, “Buna bir arkadaşımın kızının yaşadıkları vesile oldu. Kızımız 15 yaşına kadar voleybol oynadı. Bir süre sonra voleybolu tayt ile oynamak zorunda kaldığı için takımdan ayrıldı. Bir kıyafet nedeniyle çok sevdiği sporu bırakması nihai derece acı bir vaziyet. Biz bunlara da bir çözüm bulmak istedik. Bu nedenle alternatif spor kıyfatleri ürettik” dedi.
Şahin yeni koleksiyonlarında, binicilikten tenise, kürekten basketbola, koşudan voleybola kadar pek çok spor dalına uygun tesettür giyim bulunduğunu ifade etti.

‘Şenlikli mayo’
Haşemayla ilgili olarak pek çok söylemin bulunduğunu anlatan Şahin, “Haşema isminin ‘hakiki şeriat mayosu’nun kısaltması olduğunu söyleyen de var, ‘hakiki şenlikli mayo’nun kısaltması olduğunu da... Hangisi olursa olsun Haşema, muhafazakâr kesimin denize girme oranını yüzde 100 artırdı” dedi.

Haberin Devamı

Dört mağazaya ulaştı
Haşema markasıyla perakende sektörüne de girdiklerini söyleyen Mehmet Şahin, şöyle devam etti: “Şu anda dört mağazaya ulaştık. Yenileri için görüşmelerimiz sürüyor. Antalya ve Ankara hedef pazarlarımız arasında. Ayrıca e-ticaret alanına da yatırım yaptık. İnternet satışlarımız iki kat arttı.”

Trinidad ve Tobago’ya kadar gitti
Trinidad ve Tobago’dan Kanada’ya dünyada 50 ülkeye ürün satışı gerçekleştirdiklerini belirten Mehmet Şahin, “Bu yıl 60 bin adet kadın Haşema satmayı planlıyoruz. Bu rakam geçen yıl 50 bindi” dedi.
Şahin, Haşema olarak güneş ışınlarını geçirerek bronzlaşmayı sağlayan mayo da ürettiklerini anlattı.

‘Laleli bir dış ticaret firması gibi’
Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (LASİAD) Başkanı Gıyasettin Eyyüpkoca, ‘bavul ticareti’ yaptıkları algısının artık değişmesi gerektiğini söyleyerek, “Ticari sistemler ve yöntemler hızla değişirken zihinsel anlamda hala 20-30 yıl öncesinde yaşamak büyük bir handikap” dedi.
Sovyetler Birliği’nin dağılma sürecinde ortaya çıkan ‘bavul ticareti’ kavramının bugün yerini profesyonel, çağcıl, sistematik işleyen ve global ölçekli bir ticari mekanizmanın aldığını vurgulayan Eyyüpkoca, “Bu evrim ve dönüşüm süreci maalesef ülkemizde tam olarak özümsenemedi. Bavul ticareti bugün küresel ticarete evrilmiştir” diye konuştu.

57 ülkeden ziyaretçi
Laleli’nin, yaklaşık olarak 57 ülkeden gelen ziyaretçilerin alışveriş yaptığı bir bölge olduğunu kaydeden Eyyüpkoca, Laleli’nin başlı başına bir dış ticaret firması gibi düşünülebileceğini kaydetti.Eyyüpkoca, “Laleli, yurtdışındaki birçok ülkeye direkt ve dolaylı ihracat gerçekleştiren, ülkenin adeta dinamosu niteliğinde” dedi.

Haberin Devamı

KISA KISA
Güneşe karşı

Nuxe Sun serisini piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “İçeriğinde 4 filtreye sahip olan seri hem UVB hem de UVA ışınlarına karşı cildi koruyor” diyor.

Atıştırmalık için
Koska’nın ‘Süper İkili’ürün çocuklar için özel hazırlandı. Tahin-pekmez ikilisinin bir arada sunulduğu ürün, bitkisel protein, demir, kalsiyum ve mineral içeriyor.

Haberin Devamı

Singer’den kazanlı ütü
Dikiş makinesinin mucidi Singer, kazanlı ütü modelini piyasaya sundu. Ürün, refilsu haznesi ile su takviyesi ve kesintisiz buhar gücü sağlıyor.

Şalgam suyuna yatırım
Doğanay Gıda; şalgam suyu, limonata ve yüzde yüz sıkma portakal suyunu sağlıklı şekliyle tüketicisine sunmak adına bu yıl 43 milyon euro’luk yatırım yaptı.

Dijital kanal
Ayakkabı Dünyası’nın CEO’su İdris Onay, sektördeki hareketliliği dijital satış kanallarına yöneltmenin uzun vadede her marka için avantaj sağlayacak bir çözüm olduğunu söyledi.

İndirim sürprizi
Deichmann, indirim kampanyasına bir yenisini daha ekledi. Marka, koleksiyondan indirimli iki ürün alanlara üçüncü ürünü hediye ediyor.