14.11.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Şirketin geriye kalan yüzde 40 hissesi ise ekmek sektörünün deneyimli ismi Federico Caruncho’nun sahip olduğu Vedanta Equity’e ait.
Yıldız Holding’in gıda vizyonunu ve UNO ile ilgili hedeflerini anlatan Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş, “Yıldız Holding olarak UNO’ya 2008 yılında ilk yatırımımızı gerçekleştirdik. Aradan geçen 5 yıl içerisinde bu yatırım bizi çok memnun etti ve UNO bizim için artık stratejik bir iş haline geldi” dedi.
Komşufırın’ı devretti
Karakaş ortaklıkla ilgili şu bilgileri verdi: UNO’da hisselerimizi yüzde 60’a çıkartarak, bu sektörde uluslararası alanda uzmanlığı bulunan Federico Caruncho ile ortak olarak şirketi daha süratli büyütmeye karar verdik. Bu noktada, Federico Caruncho UNO’nun yönetici ortağı olarak şirketin başına geçti. Komşufırın’daki çoğunluk hisselerimizi Hasip Gençer’e devretmiş bulunuyoruz.”
Türkiye’yi ambalajlı ekmekle tanıştıran UNO’nun kurucusu Hasip Gençer ise, Komşufırın’daki çoğunluk hissesiyle yoluna devam ederken, UNO Yönetim Kurulu Başkanı olarak tecrübelerini markanın gelişimi için aktarmaya devam edeceğini söyledi. Gençer, “UNO, Türkiye’de lider marka oldu ve açıkça görüyorum ki, markamızın değerin, daha fazla haneye ulaşmak üzere büyümeye devam edecek” dedi.
Beş fabrika için 90 milyon dolar
Yıllık 65 bin ton ekmek üreten UNO, halen İstanbul’da Dudullu ve İkitelli’de iki ve Ankara’da bir fabrika olmak üzere toplam üç tesiste üretim yapıyor. Şirket, önümüzdeki iki yıl içinde Türkiye’nin farkı bölgelerinde yeni üretim tesislerinin inşasına hazırlanıyor. Yeni tesislerin ilk kısmı taze ürün kategorisinde 2014’de İzmir’de hayata geçecek. 2014 Mayıs’ta İstanbul Dudullu’da 35 milyon dolarlık donuk ürün tesisi işletmeye alınacak. 2015’te ise yine taze ürün kategorisinde Antalya ve Doğu Karadeniz’de iki yeni tesis, donuk kategoride ise Akdeniz bölgesinde ilave bir tesis açılması hedefleniyor. UNO, 400 araçlık filosuyla yılda 3.2 milyon ziyaret yaparak 81 ildeki müşterilerine ulaşıyor.