01.03.2008 - 00:15 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Bira üreticisi Heineken’in alkolsüz malt içeceği Fayrouz, 1.25 YTL satış fiyatıyla Türkiye’ye girdi. Fayrouz Ülke Müdürü Suat Roe, “İki yıl içinde Türkiye’de üretim için mutlaka yatırım yapacağız. Yer konusu net değil ama Marmara Bölgesi’nde olma ihtimali yüksek” dedi. Ürünlerinin fermante edilmeden özel bir teknikle üretildiği söyleyen Roe şu bilgileri verdi:
“Fayrouz aromalı gazlı bir içecek. Alkolsüz olmasına rağmen alkollü kokteylerde kullanılabiliyor. Barmenlerden çok iyi tepkiler alıyoruz. Fayrouz’un Türkiye’de başka bir örneği yok. Gazozlara, kolalara, meyve sularına, soğuk çaylara alternatif bir ürün. İçinde yapay katkı maddesi, boya ve koruyucu yok. Satış hedefimiz yıl sonuna kadar 2 milyon litre.”
İsviçre’de özel bir teknikle üretilen Fayrouz, Türkiye ile birlikte 16 ülkede satılıyor. Armut, ananas ve şeftali aromalı çeşitleri bulunan içecek, 330 ml teneke kutularda satışa sunuluyor. Fayrouz’un Türkçe anlamı ise Turkuaz. Teneke kutuların turkuaz rengi de buradan geliyor.