Ekonomi Hikâyeyi çantaya attı

Hikâyeyi çantaya attı

30.10.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türk tasarım çanta markası Hiva Atelier, bu yıl itibarıyla 1 milyon dolarlık satış hedefine ulaşmayı planlıyor. Amerikan Forbes dergisinin 2021 yılı seçkisine de giren marka ağırlıklı olarak Ortadoğu ve İngiltere’ye ihracat yapıyor.

Hikâyeyi çantaya attı

 

AYLİN RANA AYDİN - Dört yıllık Türk tasarım çanta markası Hiva Atelier, Amerikan Forbes dergisinin 2021 yılı seçkisine girdi. Hiva Atelier’in kurucusu Dilara Ertan, markanın isminin ‘Hikayemiz Var’dan geldiğini belirtirken, kadınların kendini ifade edişlerinin bir parçası olmak istediklerini söylüyor. 2021 itibarıyla 1 milyon dolarlık satış hedefine ulaşmayı planlayan marka, deri ürünler yaparken el işçiliğini ön planda tutuyor.

Haberin Devamı

“Benim için çizmek çocukluğumdan gelen bir tutku” diyen Dilara Ertan, “Her şeyden önce, sanat, tasarım algısından da önce, çizmek bir tutkuydu benim için. Sanırım, bir insan için en önemli döngü kendini keşfettiğin ve ‘evet ben bunu yaparsam mutlu olacağım, eminim’ dediğin o an. Ben çocukluğumda fark ettim bu durumu... O günden beri, yaptığım her şeyde, yaptığım her ne varsa, çok sevdiğimden emin olarak ilerliyorum” ifadelerini kullandı.

6 lokasyonda satış

Hiva Atelier’i dört yıl önce kurduklarını belirten Ertan, ilk olarak İstanbul Nişantaşı’nda bir pop up store’da (geçici mağaza) ürünleri tanıtma fırsatı bulduklarını söyledi. Yanı sıra tasarım festivallerinde de yer aldıklarını kaydeden Ertan, şöyle anlattı: “Ardından Vakko ile anlaştık ve Vakkorama’da ürünlerimizi konumlandırdık. Türkiye’de 17 mağazasında satışlarımızı sürdürüyorduk. Markanın bilinirliğinin artmasındaki etkenlerden biri de Vakko oldu. Sonrasında Nişantaşı’nda bugün hala devam ettiğimiz mağazamızı açtık. İngiltere’de Wolf&Badger markasıyla anlaştık ve şu anda İngiltere, Amerika tarafında da satışımız sürüyor. Türkiye’de Beymen Seasons Vadi İstanbul mağazasında ve Beymen.com üzerinden de satışımız devam ediyor. Bunların dışında 6 ayrı lokasyonda da satışımız mevcut.”

Haberin Devamı

Yoğun ihracat

Markanın isim anlamının ‘Hikayemiz Var’dan geldiğini belirten Ertan, “Hiva sıfırdan ve çok zorluklarla kuruldu. Ardında anlatabileceğimiz ve ders çıkarabileceğimiz çok fazla hikâye bıraktı ve hala her gün, yaşadığımız her şeyden bir çıkarım yapmaya devam ediyoruz. Kadınların kendini ifade edişlerinin bir parçası olmak istiyoruz. Kadınların hislerinin ve hikayelerinin bir tamamlayıcısı olmak istiyoruz” diye konuştu. Üretimlerini dört farklı üretici ile sürdürdüklerini aktaran Ertan, deri ürünler yapan ve el işçiliğini ön planda tutan marka olduklarını söyledi. 2021 itibarıyla satış hedeflerinin 1 milyon dolar olduğunu dile getiren Ertan, ürünün tasarım sürecinde de özellikle el işçiliğini vurguladıkları detayları kullanmayı sevdiklerini kaydetti. Müşterilerinin yüzde 60’ı yurtdışından olan markanın Ortadoğu ve İngiltere’ye yoğun ihracatı bulunuyor.

Haberin Devamı

Yeni trend: Omuz çantaları

Son bir yıldır yeni trendin omuz çantaları olduğunu söyleyen Dilara Ertan, “Mini el çantaları, clutch’lar ve modüler modeller moda. Bu sezon dokuma detaylar ve shearling (kırpılmış kürk yüzey) detaylar oldukça popüler. Bu yılın trend renkleri ise turuncunun ılık tonları, daha organik nötr tonları, sarı ve kirli beyaz tonları, yeşilin sakin ve natural halleri, kahve ve kırmızı” dedi.

Fiyat-fayda dengesi

Tüketicilerin satın alırken ürünün çok yönlü ve uzun soluklu kullanılabilirliğini ön planda tuttuklarını söyleyen Ertan, şöyle devam etti: “Tüketici fiyat/fayda dengesini gözetiyor. Moda algısı ve hızlı değişim hepimizin hızlı tüketime yönelmesine sebebiyet verse de dünya hepimizi bilinçli bir tüketici olmaya davet ediyor. Bakış açımız, modaya yön verecek.”