24.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Huawei Tüketici Elektroniği Grubu Türkiye Ülke Müdürü Allen Yao, pandemi döneminde tablet ve dizüstü bilgisayarda beklentilerin üzerinde büyüme gördüklerini belirterek, “Türkiye bizim için stratejik ülkelerden biri ve küresel bazda ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Tüketicilere hayatlarını kolaylaştıracak ürünler sunmayı sürdüreceğiz” dedi.
İlk üçe girdi
Huawei Türkiye, dizüstü bilgisayar ürünleriyle bulunduğu ülkelerde birinciliğe erişti. GfK’nın eylül verilerine göre yüzde 13’lük pazar payıyla Türkiye’de ilk 3 marka arasında olan Huawei, 2022’de pazar payını yüzde 16’ya çıkarmayı hedefliyor.
Yao, “MateBook ve MatePad Serisi gibi yüksek performanslı cihazlar tüm iş-okul ihtiyaçlarını karşılarken, giyilebilir cihazlarla sağlık takibi ve aktivite yönetimi daha kolay hale geldi. Daha önce Watch GT 2 Serisi ile elde edilen başarı, Huawei Watch 3 ve Watch GT 3 Serisi ile devam ediyor. Huawei Watch 3 Pro, 2021-2022 EISA en iyi akıllı saat ödülüne layık görülmüştü” diye konuştu.
Ekosistem gelişiminde önemli atılımlar yapıldı. Huawei’nin işletim sistemi HarmonyOS 150 milyon kullanıcı sınırını geçti. 400 servis sağlayıcı, 1700 donanım üreticisi ve 1.3 milyon geliştirici ile HarmonyOS dünyanın en büyük işletim sistemleri arasında gösterilmeye başlanıyor. Huawei Mobil Servisleri tabanlı AppGallery ise 5,1 milyon geliştirici ve 173 bin uygulama ile dünyanın en büyük 3. uygulama mağazası olma ünvanını koruyor. Mobil servislerinin sunduğu API’lerin sayısı 21.700’ü aştı.