Ekonomi İflastaki Detroit’e ‘bayram’ gibi fuar!

İflastaki Detroit’e ‘bayram’ gibi fuar!

14.01.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Halen ABD otomotiv endüstrisinin kalbi olarak kabul edilen ve geçen yıl iflasını ilan eden Detroit’te kapılarını açan fuar, kente adeta nefes aldırdı. Fuarı bu yıl 800 bin kişinin gezmesi ve kenti hareketlendirmesi bekleniyor

İflastaki Detroit’e ‘bayram’ gibi fuar

Geçen yıl iflasını açıklamak zorunda kalan Detroit, ABD’nin en önemli otomobil fuarıyla adeta moral buldu. 50’yi aşkın yeniliğin sergilendiği fuar, aynı zamanda krizden çıkan Amerikan otomotiv endüstrisinin, yükseliş döneminin de bir göstergesi niteliğinde.
Dün basın günüyle kapılarını açan Detroit Motor Show, özellikle Amerikalı üreticilerin satışlarını ve buna bağlı olarak da yeni model yatırımlarını artırdıklarının bir kanıtı oldu. İflasını ilan eden ve hayalet kent haline gelen Detroit’e “taze kan” ve “güven” aşılamayı da amaçlayan fuarın, dünya çapında 5 bini aşkın gazeteci ve 800 bin civarında da ziyaretçiyi ağırlaması bekleniyor. Otomotivcilerin, fuar için yaklaşık 200 milyon dolarlık bir harcama yaptıkları da belirtiliyor.
Bununla birlikte fuardan bir gün önce protestoların da eksik olmadığı ve göstericilerin, otomotiv üreticilerini, krizden çıkış sonrası elde ettikleri iyileşmeleri, çalışanlarıyla paylaşmadıkları için eleştirdikleri belirtiliyor.

50’den fazla yenilik
Bu yılki fuarda, büyük bölümü Amerikalı üç büyük üreticiye ait 50 civarında yenilik tanıtılacak. Bunlar arasında elbette ilk sıraları ABD pazarının vazgeçilmez araçları olan pick-up ve performans otomobilleri alıyor.
General Motors ve Ford, bu amaçla iki önemli pick-up modelinin lansmanını bu fuarda yaparken, araçların “bir nebze” daha çevreci hale geldiğini göstermeye çalıştılar. Bununla birlikte Ford Mustang, Dodge Viper’ın daha güçlü bir versiyonu, yeni Corvette’in yarış versiyonu, Toyota’nın süper spor konsepti gibi araçlar da, fuarın “Amerikan” yönünü ortaya koyan unsurlar oldu. Ancak tüm bu performanslı araçlar, aynı zamanda “îstenirse” çevreci olabileceklerini de göstermeye çalıştılar.
Nitekim Ford Mustang’in 2.3 lt ve 4 silindirli 305 HP’lik bir motor versiyonu da var. Volkswagen ise, burada ilk kez tanıttığı yeni Golf R’da 2.0 lt 4 silindirli 290 HP üreten bir turbo motor kullanıyor. Kia’nın tanıttığı konsept niteliğindeki “GT4 Stinger” ise, 315 HP’lik 2.0 lt turbo motora sahip.
2014 model Chevrolet Camaro Z28 bile, en azından kaput ve bagaj kapağıyla “hafifletilmiş” bir versiyon olarak dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

Yeni CEO kolları sıvadı fuarda ilk tanıtımını yaptı

General Motors’un CEO’luk görevine getirilen, ancak henüz göreve “resmen” başlamak için 20 Ocak tarihini bekleyen Marry Barra, buna rağmen boş durmadı ve ilk davetini fuardan bir gün önce verdi. Barra’nın ev sahipliği yaptığı ilk model tanıtımıysa, GM bünyesindeki GMC’nin yenilediği “Canyon” pick-up oldu. Barra, GM açısından önem taşıyan ve aynı zamanda “Chevrolet Colorado” olarak da satılacak olan bu kaslı modelin, tüketicileri cezbedeceğinden emin olduğunu söyledi. Barra, GM markalarının “ürün atağı”nın başladığını belirterek, “Bundan sonra daha fazla yeni ve yenilenmiş ürünlerimiz gelecek” diye konuştu. Fuarın en çok ilgi gören kişisi de, kuşkusuz Barra oldu.

Haberin Devamı

BMW Alman rakiplerini bastırdı

Alman lüks otomotiv üreticisi BMW, geçtiğimiz yıl tüm dünyada satış rekoru kırarak, Mercedes ve Audi’ye fark atıp birinciliğin korudu. Münih merkezli üretici, geçen yıl BMW markalı 1.66 milyon otomobil sattığını, bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 7.5 artırdığını açıkladı. BMW’nin satış artışında en önemli katkıyı yeni 3 Serisi’nin yanı sıra X1’in sağladığı belirtiliyor. Nitekim 3-Serisi’nin satışları yüzde 23’lük artış kaydetmiş. Volkswagen kanatları altındaki Audi geçen yıl 1.57 milyon araç satarken, Daimler’in Mercedes’i 1.46 milyon adette kaldı.

Toyota’nın ‘sportifliği’ onunla şekillenecek

Başkan Aiko Toyoda’nın “daha heyecan verici otomobiller” geliştirilmesi yönündeki emrine uyan Toyota mühendisleri, ardı ardına “heyecanlı” otomobiller yapmaya devam ediyor. Toyota’nın gelecekteki tasarım dilinin ipuçlarını da taşıyan yeni “FT-1” konsepti, Detroit’te tanıtıldı. İki yılda tamamlandığı belirtilen FT-1 konseptinin, “GT 2000” ve “Supra” gibi markanın efsane olmuş modellerinden ayrıntılar taşıyor. Aracın beğenilmesi halinde üretilebileceği konuşulurken, Supra’nın devamı olacağı da belirtiliyor.

Chrysler’ın öncü modeli olacak
Fiat’ın kalan hisselerini de satın aldığı Chrysler, İtalyanların da katkısıyla “200” modelinin tamamen yeniledi. Detroit’te tanıtılan tamamen yeni 200, Avrupalı platforma sahip üçüncü Chrysler modeli olacak. Tamamen sportif bir tasarıma ve iç mekana sahip otomobil, markanın ABD pazarındaki önemli kozlarından biri olacak. Nitekim firma da bunu söylüyor. Araçta ilk kez 9 ileri otomatik vites kullanılıyor.

Haberin Devamı

Ford F-150’ye alüminyum dieti

Aynı zamanda dünyanın da en çok satılan modellerinden biri olan Ford’un F-150 pick-up modeli, tamamen yeni tasarımı ve alüminyum gövdesiyle dikkat çekiyor. Bu sayede eskisinden 300 kilogram daha hafif olan F-150’nin, daha iyi bir tüketim değerine ulaşabildiği de belirtiliyor. Araçta, 360 derece çevreyi görebilen ve park etmeyi kolaylaştıran kamera sistemi de bulunuyor. Ford yetkilileri, bundan böyle alüminyum gövde parçalarının kullanımına ağırlık tanıyacaklarını

İflastaki Detroit’e ‘bayram’ gibi fuar

Chevrolet ödülleri silip süpürdü

General Motors’un Chevrolet markası, bu yılki “Kuzey Amerika’da Yılın Otomobili” ve “Kuzey Amerika’da Yılın Kamyonu/Arazi Aracı” ödüllerini tek başına topladı. Chevrolet’nin son nesil Corvette Stingray modeli, “Yılın Otomobili” ödülünü alırken, “Yılın Kamyonu/Arazi Aracı” da, elbette Chevrolet Silverado oldu.
Detroit Fuarı öncesinde düzenlenen törende açıklanan ve 48 gazeteciden oluşan jürinin seçimiyle belirlenen ödüller, bir anlamda, GM’in yeni göreve başlayacak kadın CEO’su Marry Barra için de “Hoşgeldin” hediyesine dönüşmüş oldu. Bir yıl önce piyasaya sunulan ve bu yılki fuarda “yarış versiyonu” olan C7R’ın tanıtıldığı Corvette, GM’in 60 yıldır ürettiği bir model. Yeni Corvette’nin siparişlerine yetişemediğini her defasında açıklayan Chevrolet, fabrikada bantlardan inen her bir aracın sahibinin “önceden belli” olduğunu söylüyor. Her ne kadar bu ödüller, markalar tarafından söz konusu araçların reklamlarında kullanılamasa da, yeni CEO Barra, “Bu ödüller sonrası eminim, Chevrolet almayı düşünmeyenler bile showroomlarımıza girip bakacaklar” ifadesini kullandı.