Geri Dön
Ekonomiİhracat hedefine fuar desteği

İhracat hedefine fuar desteği

HOMETEX Fuarı, 17 Mayıs’ta 26’ncı kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. 21 Mayıs’a kadar sürecek fuara, ulusal ve uluslararası 600 firma katılacak. Fuarın, ev tekstilinde 2022 için hedeflenen ihracat rakamına yüzde 25-30 oranında katkı vermesi bekleniyor.

İhracat hedefine fuar desteği

 

AYLİN RANA AYDİN - HOMETEX Ev Tekstili ve Aksesuarları Fuarı, 26’ncı kez kapılarını açıyor. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) iştiraki KFA Fuarcılık Şirketi tarafından düzenlenen HOMETEX, 17 -21 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Fuara 600’ü aşkın ulusal ve uluslararası firmanın katılması planlanıyor. Ev tekstilinin 2022 yılı için hedeflediği ihracat rakamına, fuarın yüzde 25-30 seviyesinde katkı sağlaması bekleniyor.

TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram ve BTSO Başkanı İbrahim Burkay’ın ev sahipliğinde düzenlenen fuar lansmanına İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, UTİB Başkan Yardımcısı Ufuk Oçak ile TÜGİAD Başkanı Nilüfer Çevikel’in yanı sıra ihracatçı birliklerinin başkanları ve sektör temsilcileri katıldı.

Milli gelire katkı

BTSO Başkanı Burkay, Türk ev tekstili sektörünün, 190’ı aşkın ülkeye yıllık 3.2 milyar dolarlık ihracat kapasitesine ulaştığını ve kilogram başı ihracat değerini 8 doların üzerine çıkararak milli gelire en fazla katma değer sağlayan güçlü bir sektör olduğunu söyledi. Burkay, “Dünya tekstil ihracatından aldığımız pay yüzde 3 seviyesindeyken, ev ve mekan tekstillerinde bu oran yüzde 4.5’e kadar ulaştı” diye konuştu. Tekstil sektörünün stratejik bir konuma yükseldiğine değinen Burkay, “Türkiye’nin ortalama ihracat birim fiyatını 1.3 dolardan 4 dolara yükseltmeyi hedefliyoruz. Tekstil sektörümüz ise bu rakamı 15 - 20 dolar seviyesine taşımayı başardı” dedi.

TETSİAD Başkanı Bayram, HOMETEX’e yurtiçinden ve yurtdışından büyük talep olduğunu belirterek,  “Fuarda kurulacak yeni bağlantılarla HOMETEX’in, Türk ev tekstili ihracatına yüzde 25 - 30 oranında katkı sağlamasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Kapsayıcı fuarcılık

İDTM’yi sektörleri kalkışa geçirecek bir platforma dönüştürüp kapsayıcı fuarcılık dönemini başlattıklarını belirten İTO Yönetim Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç de, “Sektörün yüz akı olan bu ‘kapsayıcı fuar’ küresel rekabetçiliği, küresel işbirliğini ve küresel pazarları artıracak. Bu fuar gibi güçlü etkinliklerimiz sayesinde 2022 için ev tekstili ihracatımıza konulan 3.5-4 milyar dolarlık hedefi çok rahatlıkla 5 ile 10 milyar dolara oturtabiliriz” dedi.

İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan da Türkiye’nin kaynak probleminin olmadığını kaydederek, “Türkiye’nin kaynak problemi yok, kaynağı doğru kullanamama sorunu var. HOMETEX’te ise tüm sektörel kuruluşları aynı vizyonda ve amaçta birleştiren müthiş bir kaynak kullanımı söz konusu” diye konuştu.