Ekonomi İlk 6 ay sigortacıların yüzünü güldürdü

İlk 6 ay sigortacıların yüzünü güldürdü

04.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

2011 yılının 6 aylık döneminde sigorta sektörü prim üretimi yüzde 25.3, reel olarak da yaklaşık yüzde 19 oranında arttı. Hayat sigortaları yüzde 39.4 büyüdü

İlk 6 ay sigortacıların yüzünü güldürdü

2011 yılı 6 aylık prim üretimi bir önceki yıla göre yüzde 25.3 oranında artarak 8 milyar 972 milyon lira oldu. Bu yılın ikinci dönemi sonunda sigorta sektörü reel olarak yaklaşık yüzde 19 oranında büyüdü.
Haziran ayı itibarıyla yıllık enflasyon TÜFE’de yüzde 6,24, ÜFE’de yüzde 10,19 olarak gerçekleşmişti. 2011’in 6 ayında üretimin 7 milyar 431 milyon liralık bölümü hayat dışı sigortalardan, 1 milyar 540 milyon liralık bölümü hayat sigortalarından elde edildi. İlk 6 ayda hayat sigortalarında büyüme oranı yüzde 39.4, elementer branşlardaysa yüzde 23 oldu.

Oto sigortaları prim üretimi azaldı
6 aylık dönemde oto sigortalarının toplam üretim içindeki payı 1 puan gerileyerek yüzde 38’e indi. Kara araçları branşındaki artış yaklaşık yüzde 23 olurken kara araçları sorumluluk yüzde 13 oranında büyüdü. 2011 yılının ilk yarısında en önemli prim artışı yüzde 60.6’yla genel zararlar branşında oldu. Sağlık sigortalarındaki yüzde 24.6’lık büyüme oranı dikkat çekerken, artış oranları yangın ve doğal afetlerde yüzde 13, kazada 19.8, nakliyatta 18 ve genel sorumluluk sigortalarında yüzde 18.3 olarak gerçekleşti.

939 milyonu Axa Sigorta’dan
2011’in 6 aylık döneminde en çok prim üreten şirket 939 milyon lirayla Axa Sigorta oldu. Bu şirketi 908 milyon lirayla Anadolu Sigorta ve 623 milyon lirayla Allianz izledi. Hayat sigortalarında en çok prim üreten şirket 562 milyon lirayla Ziraat Hayat ve Emeklilik olurken, onu 185 milyon lirayla Anadolu Hayat Emeklilik ve 125 milyon lirayla Garanti Emeklilik takip etti.



Mapfre Genel Yaşam sağlıkta atağa kalkıyor


Mapfre Genel Yaşam bünyesinde yüzde 8,46’lık pazar payı ile istikrarlı bir büyüme ivmesine sahip olan sağlık portfoyünün devriyle ilgili planlarını anlatan Mapfre Genel Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, 1 Ağustos 2011’den itibaren yeni sigorta poliçelerinin Mapfre Genel Sigorta tarafından düzenleneceğini, bu tarihten önce yapılmış poliçelerin hizmetlerini de Mapfre Genel Yaşam’ın vereceğini ifade etti.
Sağlık branşında sektördeki zararla baş edebilmek için personel altyapısına çok iyi yatırım yapılması gerektiğine işaret eden Gül, “Mapfre Genel Sigorta olarak önceliğimiz eksik olduğumuz yerleri tespit edip bir an önce bu alanlara yatırımlarımızı yapmak. İnsan kaynaklarına yatırımlarımızı yaptık. Hem medikal alanda tecrübeli hem de sigortacılık sektörünü bilen kişileri şirketimize kazandırdık. Geriye teknoloji ve organizasyon kalitemizi arttırmak kaldı. Sağlık sigortalarında başarılı ve önemli bir oyuncu olarak bu pozisyonumuzu güçlendirmek istiyoruz” diye konuştu.


Axa’dan üniversitelere araştırma için destek

Sigorta sektörü, risk konusundaki bilimsel araştırmalara fon desteği sunmak için üniversitelerle temasa geçmeye başladı.
Axa Araştırma Fonu Başkanı Geoffroy de Beauvalet, Axa’nın Türkiye’ye bilimsel anlamda da katkı sunmak istediğini söyledi


Dünyanın en büyük sigorta gruplarından Axa, çeşitli ülkelerdeki üniversitelerde risk konusunda yapılan araştırmalara sunduğu fon desteğini Türkiye’deki üniversitelere de sunmak üzere harekete geçti. Türkiye’de Üniversiteleri ziyaret edip konuyla ilgili temaslarda bulunan Axa Araştırma Fonu Başkanı Geoffroy de Beauvalet; Boğaziçi, ODTÜ, Bilkent Üniversitesi, Sabancı, Koç, Galatasaray ve İTÜ gibi üniversitelerle görüştüklerini ve bu üniversiteler arasından seçilecek uygun projelere fon sağlayacaklarını bildirdi.

20 milyon euro’luk fon
Stratejilerinin birinci sınıf bilimsel araştırmalar yapan yerlerde yatırım yapmak olarak belirlendiğini söyleyen Geoffroy de Beauvalet, Türkiye’de temasta bulundukları üniversitelerde birinci sınıf araştırma potansiyeli olduğunu gözlemlediklerini ve bu yüzden başarılı projelere fon sağlamak istediklerini ifade etti.
Beauvalet, Türkiye’nin tercih edilmesinin bir sebebinin de Axa’nın sigortacılık açısından ülkemize verdiği önem olduğunun da altını çizdi. Fon’un şimdiye dek 220 projeye destek verdiğini ve bunun yılsonuna kadar 300’ü bulacağını kaydeden Beauvalet sözlerini şöyle tamamladı:
“Araştırmalar için yılda 20 milyon euro fon sağlıyoruz. Ankara ve İstanbul’da ziyaret ettiğim üniversitelerden oldukça etkilendim. Tanıştığım insanlar, hepsi doktora derecesine sahip güçlü araştırmacılar ve Batı Avrupa’ya göre daha açık olduklarını söyleyebilirim. Tabi ki bu bir yarışma ama hepsinin fon için şansı var. ”

Ahmet Yaşar, HDI Sigorta Genel Müdür Yardımcısı



2003 yılından bu yana HDI Sigorta bünyesinde çeşitli kademelerde üst düzey yöneticilik görevini üstlenen Ahmet Yaşar, 2011 yılı Temmuz ayı itibarıyla HDI Sigorta Genel Müdür Yardımcılığına atandı. Son olarak Koordinatör olarak görev yapan Ahmet Yaşar, yeni unvanı ile birlikte Bilgi İşlem, İş geliştirme, Kurumsal Satış, Özel Projeler, Bankalar ve Alternatif Dağıtım Kanalları, İstatistik- Raporlama ile Sözleşmelerden sorumlu olacak.
1968 Sakarya doğumlu olan Yaşar, orta öğrenimini Ankara’da tamamlamasının ardından 1990 yılında Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Uluslar arası İktisat Bölümü’nden mezun oldu. Öğrencilik yıllarında yerel gazete yayımcılığı ile muhtelif gazetelerde muhabirlik ve temsilcilik yaptı. 1989 yılında Merkez Sigorta Orta Anadolu Bölge Müdürlüğü’nde başladığı göreviyle sigorta sektörüne adım atan Ahmet Yaşar, 1993- 1994 yılları arasında Merkez Sigorta Güney Anadolu Bölge Müdürü, 1994 – 2000 yılları arasında ise Universal Sigorta Orta Anadolu Bölge Müdürü olarak görev yaptı.
Yaşar, 2000 – 2003 yılları arasında EGS Sigorta Anadolu Bölge Müdürü olarak görevini sürdürdü. 2003 yılında koordinatör olarak HDI Sigorta ailesine katılan Yaşar, Temmuz 2011 itibariyle Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlendi.



ING Emeklilik müşteri memnuniyetiyle büyüyor



ING Emeklilik satış kanallarından müşteri iletişim merkezine, operasyondan, insan kaynaklarına kadar her çalışanın müşterilerini çok net görüp, duyabileceği yenilikçi bir sistemle büyümeye yön veriyor. Sistemin sağladığı avantajlar hakkında bilgi veren ING Emeklilik CEO’su Jetse de Vries, sistem hakkında şunları söyledi:
“Dünya devlerinin kullandığı bu sistem aslında çok basit: Müşterilere belli işlemleri veya iletişim süreçleri sonunda farklı anketler gönderiliyor. İlgili süreci değerlendirmeleri için özel davet veya hatırlatıcı mesajlar ulaştırılıyor ve müşteri memnuniyeti ölçülüyor.
İşte bu noktadan sonraki kısım ING Emeklilik için son derece önemli. Müşteri anketi doldur doldurmaz, ilgili birimler haberdar ediliyor. Eğer müşteri bir hizmetten hiç memnun değilse, ya da bir ürün veya hizmet hakkında olumsuz bir fikir belirtmişse, yalnızca Müşteri İletişim Merkezi( MİM) değil, hizmet veya üründen sorumlu her bir departman problemle ilgileniyor, müşteriyi arıyor. Üst yönetiminde aktif olarak dahil olduğu bir süreç işliyor. Müşterinin sesi MİM’de kayıtlı kalmıyor yalnızca. Net Tavsiye Skoru (Net Promoter Score-NPS) olarak bilinen ve uluslararası birçok firmayı başarıya taşımış olan bu sistem müşterinin sesini herkesin doğrudan ve anında duymasını; sorun varsa gereken çözümü üretmesini sağlıyor.”



TARSİM operasyonlarını son teknolojiyle yönetiyor


TARSİM, operasyonel ve kurumsal ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirdiği uygulamalarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Tarsim Genel Müdürü A. Bülent Bora, kurumların kalıcı olabilmeleri için hızla gelişen teknolojik şartlara uyum sağlaması gerektiğini, bu nedenle Tarsim’in operasyonel ve kurumsal ihtiyaçları dikkate alarak sürekli güncellediği altyapısını yeni uygulamalarla da geliştirdiğini belirtti.
Veri ambarı ve veri madenciliği uygulamalarına uygun hale getirilen teknolojilerinin, artan kullanım ihtiyaçlarını daha hızlı ve daha güvenli bir şekilde karşılaması için mevcut veri depolama ünitelerini de yüksek kapasiteli bir şekilde yenilediklerini söyleyen Bora, bu konuda proaktif davrandıklarını vurguladı.
Son olarak geliştirdikleri ‘Mobil Eksper’ sisteminin, geçtiğimiz günlerde yapılan AIAG (Uluslararası Tarımsal Ürün Sigortacıları Birliği) Uluslararası Hasar Tespit Semineri sırasında yabancı eksperlerce denendiğini belirten Bora, seminere katılanların sistem alt yapısını çok beğendiklerini söyledi. Bora, Tarsim’in, hızlı büyüyen tarım sigortaları sisteminin gelecekteki ihtiyaçlarına cevap verebilecek teknolojiyi önceden tespit ederek uygulamaya aldığını, sistemin başlangıcından bu yana bir sorunla karşılaşmadıklarını, hizmet kalitesini sürekli yükseltmeye devam edeceklerini ifade etti.