Ekonomi İnternet erişimli bilgisayar kampanyası

İnternet erişimli bilgisayar kampanyası

04.06.2008 - 15:11 | Son Güncellenme:

.

İnternet erişimli bilgisayar kampanyası

Türkiye’de bilgisayar ve internet kullanımını yaygınlaştırmayı ve şimdiye kadar bilgisayarla hiç tanışmamış kitleleri bilgisayarlaştırmayı hedefleyen yeni bir kampanya başlatıldı.
Microsoft, Datateknik, Smile ADSL ve Smile Dağıtım tarafından dörtlü bir işbirliği içinde başlatılan kampanya, Exper bilgisayarı, Microsoft yazılım ve işletim sistemini ve ücretsiz internet erişimini içeren paket ürünün uygun fiyat ve ödeme koşullarıyla pazarlanmasını hedefliyor. İnternet erişimli bilgisayar satışları Smile Dağıtım’ın Türkiye çapında sayısı 650’ye ulaşan mağaza zinciri aracılığıyla gerçekleştirilecek.
Kampanyanın tanıtımı dolayısıyla İstanbul’da düzenlenen basın toplantısına, işbirliğinin tarafını oluşturan şirketlerin üst düzey yetkilileri katıldı. Toplantıda kampanya ile ilgili görüşlerini açıklayan Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Çağan, kampanyanın esas amacının bilişim pazarının büyümesine katkı yapmak, şimdiye kadar bilgisayarla tanışmamış kesimleri internet erişimi ile birlikte bilgisayarlaştırmak olduğunu vurguladı ve “ Bu aslında ticari olmaktan ziyade bir sosyal sorumluluk projesi olarak değerlendirilmeli" dedi.

Haberin Devamı

BİLGİSAYAR KORKUSUNU YENECEĞİZ

Çağan, Microsoft olarak kampanyayı bugüne kadar geliştirilmiş en güvenli Windows sürümü olan Microsoft Windows Vista yazılımı ile desteklediklerini kaydederek, şunları söyledi :
“Vista ile yeni kullanıcılar kişisel bilgisayarlarını güven ve rahatlık içinde verimli bir şekilde kullanabilecekler. Daha da önemlisi bu kampanya bilgisayar alma korkusu olanların ve aldıktan sonra da bozulursa ne yaparım endişesi olanların tüm bu duygularını değiştirecek bir kampanya olacak. Bilgisayar sahibi olmak isteyenler genelde bir sorun olduğunda ya da bilgisayarları bozulunca hangi adrese gideceklerini bilmedikleri için satın almakta tereddüt yaşıyorlar. Şimdi, bilgisayar bozulunca bir anlamda ne yapacağını bilmeyen kesimin satın alma isteği önündeki engeller tümüyle kalkıyor. Ayrıca bilgisayar alırsak çocuklarımız avare kalır diye düşünen ailelerini de korkusunu da yenebileceğiz. Çünkü reel hayatta ne kadar tehlike ve zarar varsa sanalda da o kadar. Yani sanal dünya ekstra bir zarar getirmiyor."

Haberin Devamı

SAYI 20 BİNE ÇIKARSA PAZAR DA BÜYÜR

Kampanyada tüm tarafların ortak bir fikir birliği içinde olduklarının altını çizen Mustafa Çağan, “Türkiye’de bilişim pazarının halen küçük olduğundan yakınıyoruz. Dolayısıyla pazarın büyüyebilmesi için bilgisayarlaşma oranının da yükselmesi gerekiyor. Kampanyada ilk etapta satış hedefi olarak 5 binli rakamlar telaffuz edilmekle beraber, biz 2008 sonuna kadar bu sayının 20 bine kadar ulaşacağını düşünüyoruz. Türkiye’nin de gelişmiş ülke pazarı oranlarını yakalaması için normalin üzerinde bir büyümeye ihtiyacı var" dedi. Çağan, 20 binli rakamlara ulaşılması halinde bu sayının pazarı büyütecek bir rakam olduğunu hatırlatarak, "Bu rakamı kampanya ile kıyasladığında küçük bulanlar olabilir. Ancak yeni bir pazar yaratmanın ne kadar zor olduğunu bilenler bu sayının ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlayabilirler" diye konuştu.

BİLİŞİMİN OLANAKLARI METROPOL DIŞINA DA TAŞINACAK

Çağan, bilgisayarlaştırma sayesinde şimdiye kadar bilişim konusunda ihmal edilmiş kesimlerin ve metropollerin dışında, uzağında kalmış vatandaşların bilişim çağının olanaklarına ulaşabilir hale geleceklerini belirterek “ Kampanyanın en önemli yanı bilgisayar ve internet erişimini elde etme konusunda yaygınlık sağlaması ve metropol dışındaki yeni bölgeleri de hedeflemesi. Bilgisayar öyle bir alet ki kime dokunursa onun dünyasını değiştiriyor. Bilgisayar ve internet sayesinde insanları yerinden kaldırmadan, bir yerlere göç ettirmeden de çalıştırabilirsiniz. Türkiye’nin dengeli bir büyümesi çizgisini yakalama açısından bu tür yaygın ve erişilebilir kampanyaların önemli bir rolü olabilir" diye konuştu.

Haberin Devamı

DİZÜSTÜ SAYISI MASAÜSTÜ BİLGİSAYARI GEÇTİ

Kampanyaya yazılım ve donanım desteği ile katılan Datateknik’in Satış ve Pazarlama Koordinatörü Cahide Akkuzu, Exper ürünlerin kullanıcıları nezdinde en önemli özelliğinin kalite ve güven oluşturması olduğunu belirterek, Smile mağazalarında satışa sunulan ve 2 aylık ücretsiz internet erişimiyle birlikte verilen paket ürünün 10 taksitli olacağını, dizüstü bilgisayarların 1.109 YTL, masaüstü bilgisayarların da 1.020 YTL’den satılacağını söyledi. Cahide Akkuzu, Türkiye’de bilgisayar satışları hakkında da bilgi verirken, 2007 yılında bir milyon 400 bin masaüstü, bir milyon 200 bin de dizüstü bilgisayar olmak üzere toplam iki milyon 600 bin adet satış gerçekleştiğini, 2008’de ise bu rakamın yüzde 25’lik artışla 3.2 milyon adede ulaşmasının beklendiğini kaydederek “ Ancak ilk kez Mart 2008’de dizüstü bilgisayar satış rakamı masaüstü bilgisayar sayısını geçti. Fiyatların erişilebilir olması ve mobil olması nedeniyle dizüstü bilgisayarların bundan sonraki süreçte cazibesini koruyacağı anlaşılıyor" dedi.

Haberin Devamı

SMILE: HEDEF 70 MİLYON

Smile Dağıtım Genel Müdürü Burçin Orhon ise, Smile mağazalarında büyük bir para ve emek harcayarak güçlü bir altyapı oluşturduklarını ve 650 mağazanın merkezi olarak gelişmiş bir elektronik omurga üzerinden yönettiklerini belirterek, kampanyayı da 70 milyonu kucaklayacak bir yaklaşımla ele aldıklarını söyledi. Orhon, “Smile Mağazaları bu ürünlere ulaşma açısından bir platform olacak. Biz kampanya için gelecek müşteriye Smile mağazalarında başka ürünler de satabiliriz,ama kampanyaya dahil olmamızın esas amacı bu değil. Bunu ticari beklentiden çok sosyal bir sorumluluk olarak görüyoruz" değerlendirmesini yaptı.

Haberin Devamı

REKABET AÇILSIN İNTERNET ERİŞİM HIZI EN YÜKSEK DÜZEYE ÇIKAR

Türkiye’de internet erişimi ve hızı ile ilgili soruların yanıtlayan Smile ADSL Satış Pazarlama Direktörü Çağatay Arslan ise şu anda 1 megabit düzeyinde olan internet erişim hızının arttırılmasının önünde teknolojik bir engel olmadığına dikkat çekerek, “Hukuki altyapının ve regülasyonların serbest rekabete açılması ve yeni oyuncularla birlikte uygun pazar şartlarının oluşması halinde internet erişim hızı 6-12 megabite rahatlıkla çıkabilir. Mevcut teknoloji buna izin vermektedir" dedi. Çağatay Arslan, ADSL internet pazarında Türkiye’de büyük bir gelişim potansiyeli olduğunu ifade ederek, “Şu anda ADSL abone sayısı 5 milyon düzeyinde. 2008 sonunda bu rakamın 7 milyona ulaşmasını bekliyoruz. 2010 yılında ADSL abone sayısının 10 milyona ulaşacağını, gelecek 10 yılda ise 20 milyon adede çıkacağını öngörüyoruz" diye konuştu.