26.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ - Üçüncü takıma 10 bin, ikinciye 15 bin, birinciye 20 bin olmak üzere toplamda 45 bin liralık ödül verildi. Dereceye giren tüm takımlar, Türk Telekom Santral Topluluk Merkezi’nde ücretsiz ofis imkânı elde etti.
Gelişim üssü
Gelişim Üssü çatısı altında, gençlerin kariyer gelişimini destekleyici ve yenilikçi fikirleri teşvik edici projeleri hayata geçiren Türk Telekom, pandeminin iş hayatına getirdiği değişime yönelik çözümler geliştirilmesini amaçlayan ‘İşin Geleceği Hackathonu’nu tamamladı.
Türk Telekom İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Emre Vural, şu değerlendirmede bulundu:
“Türkiye’nin en büyük kurumsal okulu Türk Telekom Akademi’nin köklü eğitim tecrübesini, online eğitim programları, yarışmalar ve gelişimlerine değer katacak pek çok farklı projeyi, gençlerimizle buluşturuyoruz. Türk Telekom Gelişim Üssü çatısı altında Türkiye’de uçtan uca online olarak tasarladığımız ‘Türk Telekom Siber Güvenlik Kampı’ ve online fikir yarışması olarak kurguladığımız ‘Türk Telekom Fikir Maratonu’ projelerini hayata geçirdik. Şimdi de ‘İşin Geleceği Hackhatonu’nu tamamlamanın gururunu yaşıyoruz.”
Milli sorumluluk
Gençlerin gösterdiği ilgiden son derece memnun olduklarını kaydeden Vural, şöyle konuştu:
“Yüzlerce başvuru sonrası hackathona davet ettiğimiz gençler, 2 günlük çevrim içi etkinlik programında Kovid-19 süreci ile iş dünyasında karşı karşıya kalınan problemleri ve yenilikçi uygulama önerilerini ele alıp farklı prototipler geliştirdiler ve çalışma yaşamının geleceğini tasarladılar. Millî sorumluluk bilinciyle gençlerin yanında olmaya, onları teşvik etmeye ve geliştirecekleri projelere destek olmaya devam edeceğiz.”
439 takım katıldı
Yarışmaya, 439 takım hâlinde 698 genç başvuruda bulundu. Türk Telekom proje ekibi tarafından yapılan değerlendirmelerin ardından projeye katılmaya hak kazanan 15 takım, ‘yenilikçi düşünme ve inovasyon teknikleri’ ile ‘hızlı prototip geliştirme’ eğitimlerine katıldı. İki gün süren hackathon sürecinde gençler, ‘işin geleceği’ ana teması üzerine sunulan uzaktan beyin fırtınası gerçekleştirme, görevlerin oyunlaştırılması ve sosyalleşme gibi problem alanlarında; yenilikçi fikirler ve prototipler geliştirdiler.