Ekonomi İstikbal Mobilya, İtalyan Snaidero ile ortak oluyor

İstikbal Mobilya, İtalyan Snaidero ile ortak oluyor

04.05.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

İstikbal Mobilya, mutfak ve banyo mobilyaları üretimi için İtalyan Snaidero Grubu ile Kayseride ortak yatırım yapıyor. Yeni üretimde İtalyan şirketin marka adı kullanılacak

İstikbal Mobilya, İtalyan Snaidero ile ortak oluyor

Boydak, "Ortağımız Snaidero Avrupanın mobilyada ilk beş büyük grubunudan biri. Sektörde yarım asırlık tecrübesi var. Ön protokol yaptık. Yatırıma önümüzdeki günlerde başlıyoruz. Kayseri Organizede 10 milyon dolarlık yatırım yapacağız. Markanın adı henüz belli değil. Bu grubun beş altı markasından birini seçeceğiz" dedi. İstikbal Mobilya Genel Müdürü Memduh Boydak, mutfak ve banyo mobilyaları alanında İtalyan Snaidero grubu ile ortaklığa gittiklerini açıkladı. Boydak, ön protokol imzaladıklarını ve ortak bir yatırımla üretim tesisi kurarak Snaideronun bir markası ile üretim yapacaklarını söyledi. İhracata odaklandık 2002de ocak ve şubat ayının durgun geçtiğini ancak mart ayından sonra hareketlilik gözlemeye başladıklarını anlatan Boydak, daha sonra şunları söyledi:"İç pazar kendini toparlamaya başladı. Biz Türkiyede işler iyi değil diye çalışmalarımıza aralık vermedik. Tam tersine büyük bir Ar - Ge faaliyeti geliştirdik. Studio Collection çıktı. Yeni bir lansman kampanyası yaptık." 2001in mobilya için zor bir yıl olarak geçtiğini, kur politikasındaki dengesizliklerin tüketici taleplerini erteletmesi sonucu pazarın yüzde 32 daraldığını belirten Boydak, "Biz de ihracata odaklandık. Yeni pazarlar bulduk. Şimdi 40 ülkeye ihracat yapıyoruz. Tanzanyaya kadar ihracatımız var. 2000de 16 milyon dolardı. 2001de 30 milyon dolara çıktı. Her ülkenin kendine has karakteristikleri var. İskandinavlar koyu renk sever. Kanapede kol istemez" dedi. Yeni kampanyalar yolda Mobilyacılığın kimliğini değiştireceklerini ve cıvıl cıvıl renkli ürünlerle tüketicinin karşısına çıkacaklarını anlatan Boydak, komşu kızı Müzeyyenden sonra, şimdi de yenilik espirisini vermek için Sertab Erenerli kampanya başlattıklarını söyledi. Kampanyalarının satışlara büyük etkisi olduğunu belirten Boydak, "Ürününüzü göstermek için herkesi mağazalara çağıramazsınız. Reklam en etkin ve en kısa yol. 2001de 18 milyon dolarlık bütçemiz vardı. Krize rağmen kesmedik. Bu yıl yaklaşık 20 milyon dolar bütçe ayırdık" dedi. Boydak, grubun 500 milyon dolarlık cirosunun 150 milyon dolarının İstikbalden geldiğini de belirtti.