06.07.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Momuri adı verilen “istifa ajansları”, Japon iş yerlerinde katı otoriteyle yüzleşmenin özellikle işten ayrılmanın tabu ya da utanç verici olarak görülebildiği bir sosyal ve duygusal mücadeleyi gözler önüne seröyor. Washington Post gazetesine göre istifa ajansları 50.000 yen (yaklaşık 350 dolar) gibi bir ücret karşılığında çalışıyor. Japon vatandaşları tarafından bu rakam toksik bir işten kurtulmak için ödenecek küçük bir bedel olarak görülüyor. Müşteri ajansı kiraladığında, bir temsilci işvereni bilgilendiriyor, gerekiyorsa şirket eşyalarını iade ediyor ve tüm istifa sürecini yürütüyor. Yöntem kişisel sorumluluktan kaçmak anlamına geldiği için eleştiriliyor. Savunuculara göre ise bireysel özgürlüğü güçlendiriyor.