Ekonomi ‘KADINLAR BU YIL EN ÇOK SÜPÜRGE VE ÜTÜ ALDI’

‘KADINLAR BU YIL EN ÇOK SÜPÜRGE VE ÜTÜ ALDI’

15.12.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bu yıl elektrikli ev aletleri pazarında kategori bazlı satış adetlerinde ilk sırayı süpürge aldı. İkinci sırada ise ütü bulunuyor

‘KADINLAR BU YIL EN ÇOK SÜPÜRGE VE ÜTÜ ALDI’

Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, bu yıl elektrikli ev aletleri pazarında kategori bazlı satış adetlerinde ilk sırayı süpürgenin aldığını söyledi.
Her yıl olduğu gibi çeyizlerin değişmez ve olmazsa olmaz parçasının yine elektrikli süpürgeler olduğunu vurgulayan Koçer, “Bu ürün 3.5 milyon adetle 2013’te de hem adet hem de tutar olarak liderliğini sürdürecek” dedi.
Süpürgeyi 2.6 milyon adetle ütünün takip ettiğini belirten Koçer, şu bilgileri verdi: “2013 yılında üçüncülük için sıcak içecek hazırlama grubu, yani çay ve kahve makineleri ile gıda hazırlama grubu yarışıyorlar. Her iki kategorinin de satış adetleri 2 milyonun üzerinde olacak gibi görünüyor. Ama ipi hangisinin göğüsleyeceği çok net değil. Onların hemen arkasından 1.5 milyon adetle su ısıtıcılar, 1.3 milyon adetle tost makineleri geliyor.”

Kıyasıya rekabet
Elektrikli ev aletlerinin en büyük kategorisi olan süpürge kategorisinde kıyasıya bir rekabet yaşandığını söyleyen Koçer, şöyle devam etti: “Geçen yıl itibarıyla dik süpürgeler bu rekabette liderliği ele geçirdi. Hem el süpürgesi olarak kullanılabilmeleri, hem de küçük temizliklerde kolayca çok iş görmeleri onları liderliğe taşıdı. Homend olarak biz de dik süpürge kategorisinde Dustrider 1225 adlı ürünümüzü piyasaya sunduk. Ve daha sevkıyatı gerçekleştirilmeden piyasadan 16 bin adetlik talep geldi. 2014 yılı için bu ürünümüzden 100 bin adet üretmeyi ve süpürge kategorisinde de pazar payımızı yüzde 3’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

‘2013’te yüzde 60 büyüdük’
2010 yılı sonlarında raflarda yer almaya başlayan ve 2011 yıl sonunda 8 milyon TL’lik ciro yapan Homend’in, geçen yıl 20 milyon TL ciroya ulaştığını kaydeden Hakan Koçer, şunları söyledi: “2010 yılında 36 ürünle lansman yaptık. 2011 yılında bu rakam 70’e, 2012 yılında ise 120 ürüne ulaştı. Bu yıl 132 ürünle, toplam ciromuzun 32 milyon TL’ye, toplam ürün satış adedimizin ise 450 bine ulaşacağını tahmin ediyoruz. Böylece 2013 yılında, geçen yıla göre yüzde 60 büyüme kaydetmiş olduk. 2014 büyümesinin ise daha da yüksek olmasını hedefliyoruz. Çünkü 2014 yılında piyasaya süreceğimiz ekonomik ürünler bize ciddi ciro ve pazar payı sağlayacak. Satış adedimizin iki kattan fazla büyüyerek 1 milyon ürüne ulaşmasını hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

Evlilik tarihine göre garanti...
Çeyiz hazırlığının yıllardır süregelen bir gelenek olduğunu söyleyen Hakan Koçer, şöyle devam etti: “Kanuni garanti süresi 2 yıl ama nişanlı kızlarımız çeyizlerini evlenmeden en az 6 ay önce almaya başlıyor. Bu durum da ürünlerin hiç kullanılmadan 6 ay kutusunda beklemesine, dolayısıyla garanti süresinin boşu boşuna azalmasına sebep oluyor. Homend olarak bu ihtiyacı tespit ettik. Çağrı merkezlerini arayıp hangi ürünü, hangi tarihte nereden aldığını ve ne zaman evleneceğini belgeleyen müşterilerimizin beyanı üzerine garanti süresini evlilik tarihinde başlatıyoruz.”