EkonomiKADINLARIN SAÇINA BAKIYOR

KADINLARIN SAÇINA BAKIYOR

01.03.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Aile işini büyüten Bülent Yorgun saç bakımına odaklanıyor. Yorgun bu alanda üretim ve markalaşma çalışmaları içine de girdi

KADINLARIN SAÇINA BAKIYOR

Bülent Yorgun, inşaat mühendisliği eğitimi almasına karşın aile mesleği kozmetiği büyütmeyi seçmiş bir girişimci. Aile şirketi Mini Pazar’daki 25 yıllık deneyimi, 1997’de kurduğu Selen Kozmetik’te sürdürüyor ve saç bakımına odaklanıyor.
İTÜ’den mezun olduktan sonra beş yıl üniversitede asistan olarak görev yapmış. İki yıl da proje alanında çalıştıktan sonra aile işine geçmeyi tercih etmiş.

İhracat planı var
O dönemde kozmetik işinin ciddi büyüme gösterdiğini aktaran Yorgun, “Türkiye’deki en büyük kozmetik dağıtım firmalarından biri olmuştuk. Global büyük markaların dağıtıcılığını yapıyorduk. 1996’ta aile şirketini ayırdık ve ithalat şirketi olarak şu anki Selen Kozmetik’i kurduk. Son iki yıldır üretim ve yeni markalar üzerinde de çalışıyoruz” diye anlatıyor.
Yorgun, Selen Kozmetik’te doğa dostu bitkisel, kişisel bakım ürünleri ithal ettiklerini aktarıyor. 2013 sonlarında ise yeni markaları ‘Urban Care’i piyasaya sunmuşlar. Üretim de yaptıklarını dile getiren Yorgun, şunları söylüyor: “Ortadoğu ve Körfez ülkelerine ihracatı planlıyoruz. Bu yıl içinde iletişim halinde olduğumuz 5-6 ülkede dağıtıcılık anlaşmaları planlıyoruz. Saç bakım ürünleri ithali yanında şimdi saç bakım ürünleri üretiyoruz. 2014’te birinci çeyrekten sonra diğer ürün gruplarını da piyasaya çıkartmayı düşünüyoruz. Büyümeye devam edeceğiz.”

Haberin Devamı

TÜRKLER BAKIMA 4 milyar dolar harcayacak...
Kızı Selen’in firmada markadan sorumlu olduğunu da aktaran Yorgun, “Genç nüfus sektörü büyütüyor. Artık pek çok marka Avrupa ile aynı anda Türkiye piyasasına giriyor. Ama kullanımda Fransa’dan 7 kat ,Yunanistan’dan 6 kat, Amerika’dan 7 kat gerideyiz. Milli gelire paralel kişisel bakım cirosu 3 milyar dolar oldu. Ekonomik düzelmeyle 2014’te 4-5 milyar dolar olur” diye konuşuyor.

İş hayatı disiplini başarı getirir

Bülent Yorgun, iş hayatında başarıyla ilgili de “Önce iç disiplin ve iş disiplini sağlanmalı. Dünyayı, güncel olayları ve gelişen trendleri takip etmeli. Çok seyahat ederek gelişmeleri yakından takip ederek neyin ne olduğunu yerinde anlamalı. İş hayatında gelişmeleri izleyen değil uygulayan olunması başarı getirir” diyor.

Haberin Devamı

Gıdacılar tek çatı altında

İstanbul Bayrampaşa’da gıdacıların kurduğu Mega Center dernekleşti. Mega Center kendi bünyesinde ‘Mega Center Gıda Toptancıları ve İşadamları Derneği’ni (MEGASİAD) kurdu. Mega Center, 450 bin metrekarelik alan üzerine kurulu, bin 500 firmadan oluşuyor. MEGASİAD’ın başkanı ise Necati Göksu oldu. Derneğin yönetim kurulunda şu isimler var: “Ertuğrul Yılmaz, Mustafa Toktaş, Mehmet Karakuş, Necati Yıldırım, Mehmet Paşaoğlu, Taner Küçükvardar, Sait Uluçay, Zekeriya Kaan, Attila Adalı, Tayfun Akyolcu.”
Mega Center İşletme Yönetimi Başkanı Kemal Kılınç, kültür gezileriyle dünyadaki gıda merkezlerinin işleyişini inceleyerek MegaCenter’a hepsini uygulamak istediklerini belirtti.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler