Geri Dön

Kafası karışık bir fuar

İki yılda bir düzenlenen Paris Otomobil Fuarı, bu yıl bir yandan daha da sıkılaştırılması beklenen emisyon normları, diğer yandan da tüketicilere alternatif enerjili araçların nasıl kabul ettirileceği kaygısıyla açıldı...

Kafası karışık bir fuar

Uzunca bir süredir, Frankfurt ile dönüşümlü olarak, iki yılda bir düzenlenen Paris Otomobil Fuarı, bu yıl da “çevresel” kaygılar, Brexit muamması, küresel ticaret savaşları ihtimali gibi karmaşık düşüncelere boğulmuş şekilde kapılarını açtı.

Avrupa Parlamentosu’nda bugün yapılacak ve karbondioksit salımını 2030 yılına kadar yüzde 45 oranında azaltmayı (yani kilometrede 95 gramın altına çekmeyi) öngören oylama, üreticilerin de zihnini iyiden iyiye meşgul ediyor. Nitekim bir önceki hedef olan “yüzde 30”u bile tutturmaları hayli zor görünen üreticiler, yeni hedefle istihdam ve karlılığı koruyamayacaklarından kaygılı. Zira ortalamada 95 grama bile ulaşamayan pek çok üretici var.

Avrupa Birliği’nin iklim değişikliğini önleme için ortaya koyduğu hedefler, elbette küresel ısınmanın etkilerini azaltmak için bir önlem olsa da, üreticiler, özellikle elektrikli araçları “karlı” satamamaktan şikayetçi.

Hibrit popüler

Bu araçların teknolojilerinden ötürü bir miktar pahalı olduğunu kabul eden üreticiler, diğer yandan halen sattıkları her bir elektrikli araçtan zarar ettiklerini söylüyor. Tüketicilere verdikleri mesaj ise “Elektrikli otomobilleri organik yiyecekler gibi düşünün” oluyor.

Bununla birlikte elektrikli ve benzinli motor karışımına sahip hibrit modeller, şarj problemi olmadığı için tüketicilerin en çok rağbet ettiği alternatif enerji seçeneği. Nitekim Paris Fuarı, Peugeot, Citroen ve lüks markası DS, hibrit yenilikleriyle öne çıkan Fransızlar oldu. Peugeot 508 ve 3008’in hibrit versiyonlarını sergilerken, Citroen C5 Aircross ile DS’in DS7 ve DS3 Crossback modelleri “dışarıdan şarj edilebilir” hibrit versiyonlarıyla dikkat çekti. Mercedes EQ, BMW “i”, Audi de “e-Tron” markalarıyla yeniliklerini sergilerken, Volkswagen’in I.D markası da yarışa hazırlandığını gösterdi. Fransız Peugeot, bununla birlikte tamamen elektrikli “e-Legend” konseptini sergiliyor.

Kafası karışık bir fuar

Gelecek yıl Türkiye’de...

Mercedes-Benz, fuarda tamamen yenilediği B-Serisi, marka tarihinin en fazla satılan SUV ailesinin en yenisi GLE ve Mercedes-AMG markasının yeni modeli A 35 4MATIC’in dünya lansmanlarını gerçekleştirdi. Kompakt A-Serisi Sedan modeli de görücüye çıktı. Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, 2019 ilk çeyrekte Türkiye’de satılacak A-Serisi Sedan ve yeni B-Serisi ile premium kompakt sınıfta standart yükselteceklerini belirtti.

Bir telefonla çalışacak!

Kafası karışık bir fuar

Paris’te yeni nesil 3 Serisi’nin örtüsünü açan BMW, bu aracı “markanın ruhu” olarak tanımlıyor.Yeni bir süspansiyon teknolojisinin kullanıldığı araçta, akıllı telefonla araç açma-çalıştırma, sürücünün rutin hareketlerini “ezberleyen” araç içi asistanı, sürücünün müdahalesini gerektirmeyen ve dur-kalk trafikte aracı kullanabilen donanımlar mevcut.

Gerçeğinden farksız...

Oyuncak üreticisi Lego’nun bugüne kadarki en çılgın projesi sayılabilecek, 1 milyon parçadan oluşan gerçek boyutlu Bugatti Chiron, Paris’in en ilgi çeken otomobili oldu. Motoru da Lego imzalı olan araç, “düşük güç” nedeniyle sadece yerinden kalkıp, 20 km/s hızla hareket edebiliyor. Bunun için de her biri 5 beygir olan bir dolu elektrik motoru kullanılmış zaten. Çünkü ağırlığı 1.5 ton.

Kafası karışık bir fuar

Oysa, birkaç metre ileride sergilenen 5 milyon euro’luk Chiron’dan türetilen Bugatti Divo, 1.500 beygir güce sahip.

BURSALI CLIO HİBRİT 2020’DE YOLA ÇIKACAK

Elektrikli otomobiller konusunda öncülük yapan Fransız Renault da hibrite yöneliyor. Marka, dizel üretimini azaltıp hibrit motora geçiş yapmaya hazırlanırken, Renault CEO’su Carlos Ghosn, “Avrupa’da dizel 2020’den itibaren yasaklanıyor. Böyle bir ortamda tüketiciler neden dizel araç satın alsın ki? Bu doğrultuda bizde en çok satan modellerimizde dizel yerine hibrit kullanmaya başlıyoruz. Bu modeller sırasıyla yeni Clio, Megane Hatcback ve Captur olacak. Hibrit motorlara sahip bu modelleri 2020’den itibaren satışa sunacağız” ifadelerini kullandı.

Öte yandan Renault, kendi evindeki fuarda, elektrikli, lüks ve internet üzerinden “paylaşılabilen” robot araç konsepti “EZ-Ultimo”yu tanıttı. Fransız üretici, fuarda ayrıca Kadjar modelinin makyajlı versiyonunu da gösterdi.

Kafası karışık bir fuar

TÜRKİYE’DEN TOYOTA’YA HİBRİT YAĞACAK

Avrupa’da dizel motorlu modellerini zaman içinde sonlandırarak, hibrit teknolojisine ağırlık vermeyi planlayan Toyota, Türkiye’yi de hibrit araç üretim üssü haline getirecek. Nitekim Toyota, Adapazarı fabrikasında ürettiği C-HR’ın hibrit versiyonunun ardından, yeni Corolla Sedan’ın da hibrit versiyonunu burada üretmeye hazırlanıyor.

Bu yılın başlarında Verso üretimi sonlanan tesiste, bundan sonra Corolla Sedan ve C-HR modellerinin, hibrit versiyonlarıyla bilrikte üretilecek ve markanın Avrupa’daki hibrit atağının önemli oyuncusu haline gelecek.

Yeni nesil Corolla Sedan’ın üretim hazırlıklarının son aşamaya geldiği, ilk olarak Kasım ayında Çin’de, ardından da 2019’da Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacağı belirtiliyor. Her modelin hibrit versiyonunu üretmeyi hedefleyen Toyota, Paris’te tanıttığı yeni nesil RAV4, yeni Camry, Corolla HB ve Touring Sports’un da katkılarıyla neredeyse hibrit model sayısını 9’a çıkarmış oldu.

Gerga Antik Kenti'nde ilk kazma vurulduAydın'ın Çine ilçesindeki 2 bin 600 yıllık tarihi Gerga Antik Kenti'nde protokolünde katılımı ile kazı çalışmalarında ilk kazma vuruldu. Kariada ve Gizemli Köy olarak da bilinen bölgede tapınak, çeşmeler, yıkılmış kayadan yapılmış heykeller ve içinde bulunan yaşam merkezinin gün yüzüne çıkarılması planlanıyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber