Ekonomi ‘Kalabalığın aklıyla iletişime geçilmeli’

‘Kalabalığın aklıyla iletişime geçilmeli’

20.11.2009 - 00:29 | Son Güncellenme:

MediaCat Marketing Forum 2009’da konuşan İngiliz marka gurusu Mark Earls, “İnsanlar bağımsız karar veremiyor. Pazarlama iletişiminde kalabalığın aklı da dikkate alınmalı” dedi

‘Kalabalığın aklıyla iletişime geçilmeli’

Pazarlama İletişiminde Yeni Nesil Yaratıcılık ana temasıyla bu yıl sekizincisi düzenlenen MediaCat Marketing Forum 2009, pazarlama dünyasının uluslararası arenadaki önemli isimleriyle yeni nesil yaratıcılığı masaya yatırdı. Etkinliğin ilk sunumu İngiliz marka gurusu ve Herd (Sürü) kitabının yazarı Mark Earls tarafından yapıldı. “Tüketiciyi fanatik olarak değil birey olarak değerlendirmek gerek” diyen Earls şöyle konuştu:
“Anlaşılıyor ki pazarlamanın ‘tüketici’ hakkındaki fikirleri yanlış. İnsanlar bizim düşündüğümüz gibi bağımsız ve kendi kendine karar verebilen varlıklar değiller, aksine son derece sosyal varlıklar. Sosyal teknolojilerde yaşanan patlama da bunun en açık göstergesi.”
Geleneksel değişim yönetimi yöntemlerinin sonuç getirmediğini ifade eden Earls, pazar araştırmalarında “kalabalıkların aklının” dahil edilmesi ve insanlarla interaktif iletişime geçilmesi gerektiğini ifade etti.

Dijital mecra büyüyor
Procter&Gamble’ın (P&G) Türkiye, İsrail, Orta Asya ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, dijital ortamın P&G için dünya çapında önemli bir yaklaşım olduğunu söyledi. Karpat, “Dijitalin temelinde kişiyle teke tek ilişki kurmak yer alıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Seks satışları artırıyor’
MediaCat Marketing Forum 2009’un konuşmacılarından biri olan marka danışmanlık ve tasarım şirketi i-am associates’in Ortağı Pete Champion ise “vaat eden” reklamcılığın yerini “gerçek deneyime” bıraktığını söyledi. Champion şöyle konuştu:
“Pazarlama dünyasının tüketicileri hayrete düşürmesi, sürprizlerle şaşırtması, meraklandırması, eğlendirmesi, büyülemesi ve onların beğenisini kazanması gerekli. Sevgi, tutku, arzu, yakınlık, sıcaklık ve cazibe yaratılması da tüketici davranışlarına yön vermek açısından kritik rol oynuyor. Pazarlamada deneyimden bahsettiğimiz zaman duygunun gücünü tanımak zorundayız. Seks her zaman satışları artırıyor.”