Ekonomi Kapanmayla online alışveriş 13 kat arttı

Kapanmayla online alışveriş 13 kat arttı

22.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Koronavirüs salgını ile hız kazanan online alışveriş, 17 günlük tam kapanmanın da etkisiyle zirve yaptı. FinTech şirketi Param’ın verilerine göre, Ramazan ayında ve Ramazan Bayramı’nda ParamPOS üzerinden gerçekleşen işlem hacmi, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 13 kat artış gösterdi.

Kapanmayla online alışveriş 13 kat arttı

Ön ödemeli kart, sanal POS, e - cüzdan, kredi gibi alanlarda B2B ve B2C müşterilerine hizmet veren Param’ın verilerine göre; bu yıl 13 Nisan - 12 Mayıs tarihlerini kapsayan Ramazan ayı döneminde ParamPOS üzerinden gerçekleşen işlem hacmi, geçen yılın Ramazan ayına kıyasla 13 kat artarken, işlem adedi ise yaklaşık 38 kat artış gösterdi. ParamKart tarafındaki veriler incelendiğinde de söz konusu dönemde, işlem hacmi 8 kat, işlem adedi ise 20 kat arttı.

‘Yüzde 1000 artış’

Param Kurucusu Emin Can Yılmaz, şunları söyledi: “2020’de küresel e-ticaret 4.3 trilyon dolara ulaşırken, Türkiye’de 200 milyar lirayı aştı. ParamPOS ve ParamKart tarafında hem işlem hacmi, hem de işlem adetlerini geçen yılla kıyasladığımızda artış oranlarında yüzde 100’leri, 200’leri değil, yüzde binlerde olan değişimi konuşuyoruz.”